GENEWA 2020: TRZY NOWE MODELE HYBRYDOWE BMW

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Geneva Motor Show BMW zaprezentuje trzy nowe modele hybrydowe plug-in klasy średniej premium.

Dodatkowe warianty modelu BMW serii 3 pojawią się w salonach sprzedaży już latem tego roku.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2020


 

Do 2023 roku BMW planuje rozszerzyć swoją ofertę do 25 zelektryfikowanych modeli, z czego ponad połowa będzie miała napęd stricte elektryczny. Jeszcze w roku 2020 rozpocznie się produkcja elektrycznego iX3, a w kolejnym roku dołączą i4 oraz iNEXT.

Po wejściu na rynek iX3 będzie pierwszym modelem tej marki oferowanym zarówno z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, jak i w wersji hybrydowej plug-in oraz z napędem stricte elektrycznym. Taki wybór odpowiada strategii Power of Choice.

Również w serii 3 rośnie różnorodność oferty napędów. Nowości w ofercie modeli hybrydowych plug-in prezentowane po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Genewie umożliwią jeszcze bardziej precyzyjne pogodzenie zrównoważonej mobilności z indywidualnymi oczekiwaniami i potrzebami. W przyszłości po raz pierwszy również modele Touring dostępne będą z napędem hybrydowym.

W Genewie wspólną premierę będą miały nowe BMW 330e Touring i 330e xDrive Touring. Połączenie technologii hybrydowej plug-in i inteligentnego napędu na cztery koła będzie można doświadczyć również w nowym 330e xDrive Limuzyna.

Salon będzie również miejscem światowej premiery dwóch innych modeli BMW serii 3. Nowe M340d xDrive Limuzyna i M340d xDrive Touring napędza mocny sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 250 kW (340 KM) oraz system mild hybrid z 48‑woltowym alternatorem odwracalnym.

Wraz z rozpoczęciem sprzedaży tych dwóch nowych samochodów BMW M i trzech dodatkowych modeli hybrydowych plug-in liczba wariantów silnikowych dostępnych w serii 3 wzrośnie do czterech jednostek benzynowych, czterech wysokoprężnych oraz napędu hybrydowego plug-in.

W przyszłości technologia BMW eDrive najnowszej generacji będzie zwiększać wydajność w czterech zelektryfikowanych modelach. Zasięg elektryczny modeli hybrydowych plug-in osiąga maksymalne wartości od 55 do 68 km.

Inteligentnie sterowana interakcja 2-litrowego czterocylindrowego silnika benzynowego i silnika elektrycznego zintegrowanego z 8-stopniową skrzynią Steptronic daje w 330e Touring, BMW 330e xDrive Limuzyna i BMW 330e xDrive Touring moc systemową 185 kW (252 KM). Przy szczególnie dużych obciążeniach dzięki standardowej funkcji XtraBoost można ją zwiększyć przez maks. 10 sek. o dodatkowe 30 kW (40 KM) do 215 kW (292 KM).

Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 420 Nm. Napęd na cztery koła powiązany jest z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym, które rozdziela moment napędowy odpowiednio do sytuacji na oś przednią i tylną. Połączenie układów BMW eDrive i BMW xDrive sprawdzi się w szczególności podczas jazdy po śniegu, w regionach górskich i poza utwardzonymi drogami.

Zelektryfikowane modele Touring oferują na pięciu siedzeniach dokładnie taki sam komfort jak modele z konwencjonalnym napędem. Umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego pod tylną kanapą zaowocowało jedynie nieznacznym zmniejszeniem pojemności bagażnika. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 40:20:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 410 do 1420 l.

Właściwości jezdne nowego M340d xDrive Limuzyna i M340d xDrive Touring to głównie zasługa sześciocylindrowego silnika wysokoprężnego o pojemności 3,0 l oraz technologii mild hybrid z 48-woltowym alternatorem odwracalnym. Nowa jednostka M TwinPower Turbo generuje moc 250 kW (340 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Jej elastyczność uzupełnia oddawanie mocy wspierane przez elektryczną funkcję overboost 48-woltowego alternatora odwracalnego.

Dostarczana przez niego dodatkowa moc 8 kW (11 KM) zwiększa dynamikę podczas ruszania z miejsca i dynamicznego przyspieszania. Alternator odwracalny może też wspomagać silnik spalinowy podczas ciągłej jazdy.

Mocny napęd oferowany jest w połączeniu z 8‑stopniową sportową skrzynią Steptronic, specjalnie dostosowanym do tego modelu układem jezdnym oraz inteligentnym napędem na cztery koła. Wyposażenie standardowe obejmuje ponadto sportowy układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowe hamulce M oraz sportowy mechanizm różnicowy M.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Limuzynie 4,6 sek., Touring wykonuje sprint do setki w 4,8 sek.