GOODWOOD 2025: PORSCHE CAYENNE ZAPREZENTOWAŁO SWÓJ POTENCJAŁ

SUV Cayenne, najbardziej wszechstronny przedstawiciel gamy Porsche, „zaliczył” szereg ważnych wystąpień na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Jednym z wydarzeń był przedpremierowy pokaz osiągów Cayenne Electric, które na legendarnym wzniesieniu przybliżyło potencjał swoich imponujących możliwości w obszarze dynamiki jazdy.


Zobacz także:

GOODWOOD 2025: FORD ZAPREZENTOWAŁ Z MIESZANKĘ MOCY I ELEKTRYFIKACJI
 

PREMIERY


 

Podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood Porsche po raz kolejny zademonstrowało niezwykłą wszechstronność Cayenne – koncentrując się na osiągach, komforcie i możliwościach terenowych tej linii modelowej, z wyraźnym akcentem na przyszłość. Na legendarnym wzniesieniu Goodwood zakamuflowany prototyp nadchodzącego Cayenne Electric zaprezentował osiągi przyszłego, w pełni elektrycznego SUV-a, który Porsche zaoferuje obok wersji z napędami spalinowym i hybrydowym. Podczas ekskluzywnych jazd po okolicach Goodwood przedstawiciele mediów mieli również okazję osobiście przekonać się o imponujących off-roadowych możliwościach obecnych wersji Cayenne.

Elektryczny prototyp zachwyca na wzgórzu Goodwood

Zaledwie kilka tygodni po ustanowieniu rekordowego czasu przejazdu górskim podjazdem w Shelsley Walsh nowe Cayenne Electric ponownie pojawiło się publicznie w Wielkiej Brytanii. Efektownie zakamuflowany prototyp kilkakrotnie pokonał słynne wzgórze Goodwood podczas Festiwalu Prędkości, a w jego kokpicie ponownie siedziała Gabriela Jílková, kierowca symulacyjny i rozwojowy zespołu Formuły E TAG Heuer Porsche. To właśnie Jílková za kierownicą w pełni elektrycznego Porsche Cayenne ustanowiła niedawno nowy rekord wśród SUV-ów na 914-metrowej trasie górskiego podjazdu w Shelsley Walsh. Jej imponujący czas – 31,28 s – okazał się o ponad 4 s lepszy od poprzedniego rekordu.

Kluczowym czynnikiem decydującym o znakomitych właściwościach jezdnych samochodu jest zawieszenie Porsche Active Ride, w które wyposażony był zbliżony do produkcyjnej wersji prototyp. To aktywne podwozie utrzymuje nadwozie auta w poziomie nawet podczas gwałtownego hamowania, pokonywania zakrętów i przyspieszania, zapewniając maksymalną przyczepność oraz najwyższy poziom komfortu. Porywające przyspieszenie prototypu, który pokonał pierwsze 18,3 m trasy w zaledwie 1,94 s, już teraz zapowiada wysoki potencjał osiągów nadchodzącego modelu produkcyjnego.

Off-roadowa przygoda na brytyjskiej wsi

Podczas wycieczek terenowych z przewodnikiem po wiejskich okolicach Goodwood goście mieli również okazję przekonać się, jak pewnie Cayenne radzi sobie poza utartymi szlakami. Wycieczki rozpoczynały się na terenie West Dean College i prowadziły polnymi drogami przez charakterystyczny, pagórkowaty krajobraz South Downs. Po drodze egzemplarze najnowszego Cayenne demonstrowały swoją niezwykłą sprawność w terenie – znak rozpoznawczy tej linii modelowej od momentu wprowadzenia jej na rynek w 2002 roku. Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu, standardowemu napędowi na wszystkie koła, licznym trybom jazdy terenowej oraz dużemu prześwitowi Cayenne pozostaje prawdziwie wszechstronnym samochodem zarówno na drodze, jak i w terenie.

Następny przystanek: targi motoryzacyjne IAA Mobility w Monachium

Cayenne Electric jest coraz bliżej uruchomienia produkcji seryjnej. Jego kolejną publiczną prezentację zaplanowano na wrzesień 2025 roku, na targach motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium. Porsche zaprezentuje tam nie tylko prototyp, ale także zestaw technicznych innowacji, które pomogą ukształtować przyszłość elektromobilności – i uczynić ją jeszcze bardziej komfortową.

Czytaj także: