Podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood Maserati prezentowało brytyjskiej publiczności to, co najlepsze w luksusie i osiągach.
Jednym z najważniejszych wydarzeń był debiut nowego supersportowego modelu MCPURA, najczystszego wyrazu filozofii osiągów Maserati, który został zaprezentowany w czwartek 10 lipca.
Zobacz także:
GOODWOOD 2025: FORD ZAPREZENTOWAŁ Z MIESZANKĘ MOCY I ELEKTRYFIKACJI
MCPURA czerpie z ducha MC20 i wynosi go na wyższy poziom, nadając mu najbardziej intensywną i wyrafinowaną formę. Nowy model, dostępny od razu w wersji coupé i kabriolet (ta ostatnia nosi nazwę MCPURA Cielo), charakteryzuje się czterema wyróżniającymi elementami: monokokiem z włókna węglowego, kultowym silnikiem V6 Nettuno z opatentowaną technologią spalania w komorze wstępnej, drzwiami typu „motylkowe” oraz chowanym elektrochromatycznym szklanym dachem w wersji cabrio.
Pod względem dynamiki to Maserati GT2 Stradale skradł show, rozbrzmiewając na legendarnym Hillclimb swoim głębokim, magnetycznym dźwiękiem – pochodzącym z zupełnie nowego układu wydechowego. Jego mechaniczna symfonia zelektryzowała tłum, zamieniając każdy przejazd w prawdziwe widowisko. Zrodzony bezpośrednio z doświadczenia Maserati na międzynarodowych torach wyścigowych, GT2 Stradale jest drogową wersją kultowego samochodu wyścigowego GT2, który oznaczał triumfalny powrót Maserati do zwycięstw w mistrzostwach GT.
Niezwykły dźwięk pochodzi z nowego układu wydechowego opracowanego przez Maserati Corse we współpracy z TubiStyle – punktem odniesienia w dziedzinie wysokowydajnych układów wydechowych i dostawcą oryginalnego systemu dla MC12. Zbudowany wyłącznie do użytku torowego i wykonany z wysokiej jakości tytanu, nowy układ zmniejsza masę o 7 kilogramów w porównaniu ze standardową konfiguracją, jeszcze bardziej zwiększając dynamiczne możliwości samochodu.
Każdy element jest spawany ręcznie zgodnie z najwyższymi standardami rzemieślniczymi. Stworzony w celu wzmocnienia osiągów silnika, nowy system zapewnia bezpośredni i autentyczny dźwięk, który odzwierciedla sportowy charakter GT2 Stradale i głębokie korzenie Maserati w sportach motorowych. Dzięki temu nowemu systemowi Maserati Corse potwierdza swoją rolę w rozwoju rozwiązań o najwyższych osiągach.
Na tym samym torze co legendarny Hillclimb dwie różne interpretacje Maserati rywalizowały w doskonałej alternatywie dynamicznego wyrafinowania i ekstremalnej mocy. W centrum uwagi znalazł się nowy GranCabrio o mocy 490 KM w lakierze Verde Giada, z perforowanym wnętrzem ze skóry licowej w kolorze Ice. Napędzany 3-litrowym silnikiem V6 Nettuno Twin Turbo, GranCabrio osiąga prędkość maksymalną 300 km/h i może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 4 sekundy.
Ukoronowaniem imprezy był debiut ekskluzywnego modelu MCXtrema, który zaprezentował się w niebieskim malowaniu Xtrema. Homologowany wyłącznie do użytku torowego i limitowany do zaledwie 62 sztuk, MCXtrema to prawdziwa wyścigowa maszyna, wyposażona w 3-litrowy silnik V6 twin-turbo pochodzący z Nettuno, wytwarzający 740 KM czystej mocy dla ekstremalnych wrażeń z jazdy.