GRUPA BAH PLANUJE ZAKUP FIRMY SSANGYONG POLSKA

ssangyong23

British Automotive Holding (BAH), obecny dystrybutor Jaguar i Land Rover, planuje zakup firmy SsangYong Polska, która jest wyłącznym importerem tych koreańskich aut na terenie kraju.

Zgodnie z listem intencyjnym, giełdowa spółka ma wyłączność na negocjacje do końca czerwca tego roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Celem BAH jest rozwój tej obiecującej, azjatyckiej marki tak, aby wykorzystać jej pełny potencjał nad Wisłą. SsangYong jest producentem konkurencyjnych aut typu SUV i crossover, co będzie podstawą dynamicznego wzrostu sprzedaży samochodów tej marki
to najstarszy oraz czwarty co do wielkości producent aut osobowych w Korei Południowej. Jego właścicielem od 2010 roku jest indyjski koncern samochodowy Mahindra & Mahindra Limited.

SsangYong specjalizuje się w samochodach z napędem na cztery koła. W Europie można obecnie wybierać spośród pięciu modeli producenta, sprzedawanych w Polsce przez 22 niezależnych dilerów. W zeszłym roku sprzedaż w Polsce wzrosła o 40 proc., potwierdzając potencjał marki.

– Planowane przejęcie sprzedaży importerskiej marki SsangYong w Polsce to kolejny efekt trwającego przeglądu opcji strategicznych BAH. Zdecydowaliśmy się podjąć negocjacje z SsangYong ze względu na duży potencjał tej marki. Wynika on zarówno z obecnej oferty samochodów koreańskiego producenta, ich wysokiej jakości i solidności wykonania, jak również wiąże się z ambitnymi planami rozwojowymi, zakładającymi m.in. wprowadzania na rynek nowych modeli aut. Nasze know- how i bogate doświadczenie w branży motoryzacyjnej przyniesie sukces marce SsangYong nad Wisłą. Zgodnie z naszymi założeniami, biznes ten, jak każdy inny, będzie samodzielnie budował swoją wartość, jednakże dodatkowo liczymy na to, że poszerzenie naszej oferty o nową markę pozwoli nam na osiągnięcie synergii w ramach Grupy – komentuje Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz British Automotive Holding.

– Po sfinalizowaniu przejęcia naszym celem na najbliższe lata będzie przybliżenie produktów SsangYong polskim klientom, co spowoduje dynamiczne zwiększenie sprzedaży. Skoncentrujemy się na efektywnych kampaniach marketingowych, budowaniu świadomości marki i działaniach, które pozwolą coraz większej rzeszy klientów doświadczać jakości, niezawodności, wytrzymałości oraz unikatowej stylistyki tych aut. Ponadto, będziemy rozwijać obecność marki w Polsce poprzez wzmocnienie sieci dilerskiej oraz serwisowej. Globalna strategia SsangYong, oparta o intensywny plan inwestycji w rozwój oferty samochodów tej marki, stwarza dla nas dodatkową szansę na wzrost sprzedaży, którą zamierzamy jak najefektywniej wykorzystać – zapowiada Gian Leonardo Fea, pierwszy wiceprezes BAH.

– Jestem przekonany, że zmiany właścicielskie przyniosą bardzo pozytywne efekty w postaci zdynamizowania działań zmierzających do budowania siły marki. BAH zapewni wszechstronne wsparcie oraz synergie podejmowanych działań. Nadchodzące premiery produktowe to doskonały moment na zmiany – dodaje Mariusz Jakimiuk, obecny Dyrektor Zarządzający Ssangyong.