HANOWER 2012: MOCNE WEJŚCIE DAIMLER AG

Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Pojazdów Użytkowych 2012 (IAA Nutzfahrzeuge 2012) w Hanowerze staną się miejscem licznych światowych premier Daimler AG.

Ciężarówki, samochody dostawcze i autobusy marek pojazdów użytkowych Daimlera – Mercedes-Benz, Setra i Fuso – to wydajność, ekonomika, ochrona środowiska oraz bezpieczeństwo. Pionierską siłę oddaje tegoroczne hasło targów – “The engine of the future” (pol. silnik przyszłości).

Hale 14/15 targów w Hanowerze są tradycyjnie zarezerwowane dla Daimlera. Odwiedzający będą mogli zapoznać się tu z całą gamą pojazdów. Łącznie, na powierzchni ponad 10 000 metrów kwadratowych zaprezentowanych zostanie 70 ciężarówek, aut dostawczych i autobusów. Prace nad przygotowaniem tegorocznej ekspozycji rozpoczęły się latem ubiegłego roku. Sama transformacja surowej hali w fascynującą scenę dla pojazdów użytkowych pochłonęła siedem tygodni ciężkiej pracy.

Odpowiedni dla wystawy nastrój towarzyszy zwiedzającym już od chwili przekroczenia jednego z dwóch głównych wejść. W oczy rzuca się hasło “Ciężarówki świata”, wskazujące na globalną działalność Daimler Trucks. Potężny Western Star 4900 EX “Wanted” z lśniącymi, chromowanymi aplikacjami demonstruje fascynację północnoamerykańskimi ciężarówkami. Tuż za kabiną czeka na kierowcę przestronna sekcja wypoczynkowa, na czas relaksu służąca jako sypialnia i pokój dzienny.

Dwie ciężarówki nowej indyjskiej marki Daimlera – Bharat Benz – zaprojektowano z uwzględnieniem całkiem odmiennych wymagań. Platforma LDT 914R oraz wywrotka HDT 3128 są nie mniej wytrzymałe niż Western Star, zostały jednak stworzone do użytku w zupełnie innych miejscach, z uwzględnieniem różnic w warunkach drogowych panujących w poszczególnych krajach. Przekaz jest prosty: Daimler Trucks dostarcza pojazdy dopasowane do zróżnicowanych, lokalnych wymagań na całym świecie.

Aerodynamiczna naczepa i ciężarówka

Dwa koncepcyjne projekty Daimler Trucks – aerodynamiczna naczepa i aerodynamiczna ciężarówka – prezentują sposób na zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo poprzez zastosowanie zaawansowanych rozwiązań aerodynamicznych. Obniża to koszty użytkowania, a jednocześnie wspiera ochronę zasobów i środowiska.

Dwa prototypy pozwalają na realne i zgodne z obowiązującymi wymogami prawa obniżenie zużycia paliwa. Pojazd członowy złożony z nowego Actrosa oraz aerodynamicznej naczepy notuje w transporcie długodystansowym zapotrzebowanie na paliwo niższe o 4,5 proc. Aerodynamiczna ciężarówka umożliwia ograniczenie zużycia paliwa o 3,5 proc. Pomiary drogowe wykonane w praktyce potwierdziły już te wyniki.

70 kluczowych modeli

Gwiazdy Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych Pojazdów Użytkowych 2012 radośnie powitają gości Hal 14/15. Markę Mercedes-Benz będzie reprezentować 20 ciężarówek, 24 samochody dostawcze, sześć autobusów i pięć pojazdów specjalnych, Setra – siedem autobusów, a Fuso – osiem ciężarówek.

Specjalne szlaki prowadzą gości do sekcji poszczególnych marek, oznaczonych przez zwisające z sufitu bannery. I chociaż wszystkie marki należą do grupy Daimlera i zaprezentowane są pod jednym dachem, udałom im się zachować swój własny, indywidualny styl. Stanowiska Mercedes-Benz, Setra i Fuso różnią się kolorami, materiałami pokrycia podłogowego oraz dekoracją ścian.

Nowy Mercedes-Benz Actros i Antos, Citan i Citaro Euro VI, Setra ComfortClass 550 oraz Fuso Canter Eco Hybrid to tylko niektóre z 70 gwiazd tegorocznych targów.


Wystawa pełna innowacji

Ale premierowych fajerwerków będzie podczas wystawy znacznie więcej. Przykłady? Nowe, bardziej ekonomiczne wersje Actrosa – Loader oraz Volumer, cichy Econic z napędem LNG, komfortowy Mercedes-Benz Sprinter z siedmiostopniową przekładnią automatyczną, lokalnie bezemisyjny bus Vito E-Cell, oszczędny Mercedes-Benz Intouro, fascynujący Mercedes-Benz Unimog z technologią Euro VI czy Fuso Canter 4×4.
Ponadto Mercedes-Benz prezentuje pierwszą – i jak dotychczas jedyną – kompletną gamę silników spełniających normę emisji spalin Euro VI.

Obejmuje ona czyste i ekonomiczne jednostki dla ciężarówek, autobusów i pojazdów specjalnych, od kompaktowych silników czterocylindrowych aż po sześciocylindrowe. Unikalny system awaryjnego hamowania “Active Brake Assist 3” pozwala na dalszą poprawę standardów bezpieczeństwa w samochodach ciężarowych, podobnie jak “Active Brake Assist 2” w przypadku autobusów turystycznych. Po raz pierwszy przewidujący tempomat Predictive Powertrain Control (PPC) łączy dane GPS z systemem sterowania układem napędowym. Lekkie osie przyczep zwiększają wydajność jednostek holowanych.

Kompleksowa oferta usług

Przekrojowy model Actrosa z atrakcyjnymi akcesoriami fabrycznymi kusi zwiedzających sekcję usług Mercedes-Benz. FleetBoard, CharterWay, Mercedes-Benz Bank, Genuine Parts, Service 24h, Mercedes-Benz MobiloVan, MercedesServiceCard, Truck Maintenance Management czy Telediagnosis to tylko niektóre z nich, związane z samochodami ciężarowymi i dostawczymi. Każda wiąże się z partnerstwem, dostępnością oraz odpowiednimi kompetencjami. Dla autobusów Mercedes-Benz i Setra tradycyjnie zarezerwowano usługi OMNIplus.

Dwa stoiska z programem rozrywkowym

Mimo tak bogatej tematyki wystawy, nie zapomniano o rozrywce. Na stoisku Actrosa i Antosa co godzinę będzie pojawiał się popularny zespół country BossHoss, na przemian z rozrywkowymi występami na stoisku Citana. Zainstalowane za stoiskami ekrany LED będą wyświetlały informacje o bieżącym programie targów. Hasło “The engine of the future” nie odnosi się bowiem jedynie do gwiazd tegorocznej wystawy – pojazdów Mercedes-Benz, Setra i Fuso, ale również do innowacyjnych form ich prezentacji.