HONDA: UMOWA NA RECYKLING AKUMULATORÓW

Honda_21021_signs

Koji Arai, Dyrektor Działu Obsługi Klienta i Wiceprezes Honda Motor Europe LTD. oraz Eric Nottez, Prezes firmy SNAM, podpisali oficjalną umowę o długoterminowej współpracy.

Uroczystość odbyła się w europejskiej siedzibie Hondy w angielskim Slough. Francuska firma SNAM (Société Nouvelle d’Affinage des Métaux) będzie odpowiedzialna za zbiórkę oraz recykling akumulatorów pochodzących z hybrydowych modeli marki Honda w Europie (wysokonapięciowych, przemysłowych baterii niklowo- metalowo- wodorkowych oraz litowo- jonowych).


Zobacz także:
ECO


Obie firmy współpracują przy tworzeniu systemu śledzenia cyklu życia zużytych akumulatorów od chwili ich odbioru z salonów dilerskich Hondy oraz demontażu ze złomowanych pojazdów do momentu ich recyklingu w specjalistycznych zakładach.

Każdy akumulator po demontażu będzie przetwarzany w zakładach firmy SNAM w St. Quentin-Fallavier (Isère) oraz Viviez (Aveyron).

Wszystkie punkty zbiórki akumulatorów należące do Hondy będą ściśle współpracować z firmą SNAM, co ma zapewnić recykling baterii niklowo- metalowo- wodorkowych oraz litowo- jonowych zgodny z europejskimi normami ekologicznymi. Zbiórkę i recykling przemysłowych akumulatorów w Europie regulują przepisy dyrektywy UE w sprawie baterii i akumulatorów (2006/66/EC), która zyskała moc prawną 26 września 2006 roku i która zobowiązywała kraje członkowskie do dostosowania wewnętrznego prawa do przepisów narzucanych przez ww. dyrektywę w terminie dwóch lat od jej wprowadzenia.

Choć treść samej dyrektywy nie narzuca minimalnego procentowego progu zbiórki akumulatorów przemysłowych, wydajność recyklingowa powinna wynosić minimum 50% masy akumulatorów wprowadzonych do obrotu.