HYUNDAI: ix35 FUEL CELL NA ULICACH LONDYNU

ix35-fuel-cell-015

Pięć egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell, pierwszego na świecie samochodu o napędzie wodorowym, który trafił do produkcji, stanowić będzie integralny element projektu London Hydrogen Network Expansion (LHNE), którego celem jest rozwój strategii dla pojazdów o napędzie wodorowym.

Hyundai wesprze inicjatorów projektu swoim doświadczeniem w technologii wodorowej, aby stworzyć pierwszą w Wielkiej Brytanii wodorową sieć transportową, która obejmie swoim zasięgiem Londyn i południowo-wschodnią Anglię.


Zobacz także:
ECO


Wspierany przez rząd i współtworzony przez rządową agencję Technology Strategy Board projekt LHNE, zapewni dostępność nie tylko napędzanych wodorem samochodów, ale także pełną infrastrukturę potrzebną do ich używania, w postaci sieci stacji paliwa wodorowego. Samochody zostaną udostępnione kluczowym, publicznym i prywatnym, przewoźnikom stolicy Wielkiej Brytanii. Wspomniane pięć egzemplarzy będzie pierwszymi spośród 1000 aut, które Hyundai planuje wyprodukować do 2015 roku w swojej koreańskiej fabryce w Ulsan.

Większość spośród 1000 samochodów trafi na rynek europejski, gdzie dzięki Komisji Europejskiej powstały już inicjatywy związane z technologią wodorową. Jedną z nich jest Wspólna Inicjatywa Technologiczna w Zakresie Ogniw Paliwowych i Wodoru (WIT OPW), promująca wykorzystanie wodoru jako źródła energii o zerowej emisji. Aktualnie w Europie powstaje wiele projektów skupionych wokół tworzenia infrastruktury wodorowej, a wprowadzenie na ulice miast pojazdów napędzanych wodorem przyspieszy ich implementację.

Hyundai, jako pierwsza firma motoryzacyjna na świecie, otworzył linię produkcyjną samochodów napędzanych wodorem. ix35 Fuel Cell jest równie bezpieczny i dostarcza tę samą przyjemność oraz komfort z jazdy, co model ix35 napędzany standardowym silnikiem spalinowym. Obydwa modele reprezentują podobne parametry i osiągi – maksymalną prędkość na poziomie 160 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,5 sekundy i prawie 590 kilometrów zasięgu na jednym baku. Różnicą jest wyłącznie brak emisji zanieczyszczeń, ponieważ jedynym emitowanym przez silnik ix35 Fuel Cell produktem jest woda.