Podczas zbliżających się targów IAA Mobility 2025 Opel zaprezentuje dwie światowe premiery GSE: Opla Corsę GSE Vision Gran Turismo i Nowego Opla Mokka GSE.
Opel zaprezentuje niezwykle wydajną elektromobilność połączoną z emocjami, najwyższymi osiągami i nowoczesną przyjemnością jazdy na długie lata.
Zobacz także:
IAA MOBILITY 2025: ŚWIATOWA PREMIERA NOWEJ GENERACJI RENAULT CLIO
Marka z Rüsselsheim odkryje przed światem dwie spektakularne nowości: Opla Corsę GSE Vision Gran Turismo oraz nowego Opla Mokkę GSE, a także potężnego Opla Grandlanda Electric AWD – pierwszy w pełni elektryczny model Opla z napędem na wszystkie koła.
Nowości zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej Opla, która odbędzie się 8 września o godzinie 11:40 w hali B3 na IAA Summit, na stoisku Opla B20. W kolejnych dniach najnowszy samochód koncepcyjny Opla oraz nowe seryjne samochody elektryczne, jak również Opel Mokka GSE Rally, będą przyciągać uwagę na Open Space, stoisko OP340, na Odeonsplatz w samym sercu Monachium.
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo: wysokie osiągi w świecie rzeczywistym i wirtualnym
8 września, na IAA Summit w Monachium odbędzie się światowa premiera, która z pewnością przyciągnie uwagę – zaprezentowany zostanie Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo. Jak sama nazwa wskazuje, zapierający dech w piersiach samochód koncepcyjny nie tylko daje wgląd w przyszłe, w pełni elektryczne modele GSE, lecz także podkreśla zaangażowanie Opla w rozwój segmentu samochodów miejskich. Co więcej, Corsa GSE Vision Gran Turismo oferuje kolejną premierę – od jesieni dostępny będzie dla każdego w jednym z wiodących na świecie symulatorów wyścigowych – Gran Turismo 7. Dzięki niezwykłemu designowi, mocy systemowej 588 kW (800 KM), momentowi obrotowemu 800 Nm, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 2,0 sekundy i prędkości maksymalnej 320 km/h, Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo jest ucieleśnieniem wysokich osiągów sub-marki GSE Opla.
Muskularna i dynamiczna sylwetka Opla Corsa GSE Vision Gran Turismo podkreśla jego wyjątkowe osiągi. Nadwozie charakteryzuje się ostrymi i precyzyjnymi liniami, połączonymi z technicznymi i mechanicznymi detalami. Przewodni motyw pojazdu opiera się na wyraźnie wyostrzonej stylistyce Opel Compass. Dodatkowo samochód pokazowy o wysokich osiągach imponuje zaawansowanymi rozwiązaniami aerodynamicznymi – od specjalnych kurtyn powietrznych przy wyraźnie ukształtowanych nadkolach, poprzez zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki koła, aktywny dyfuzor, aż po spoiler aerodynamiczny.
Kokpit również wyraźnie nawiązuje do motywu Opel Compass i zapewnia autentyczne wrażenia z jazdy sportowej. Elegancka smukła kierownica pozwala zobaczyć najważniejsze informacje wyświetlane na wyświetlaczu przeziernym head-up – dodatkowe ekrany są zbędne. W ten sposób Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo otwiera zupełnie nowe perspektywy. Dzięki najnowszemu modelowi koncepcyjnemu Opel łączy świat cyfrowy ze światem rzeczywistym.
OMG! Moc GSE: Nowy Opel Mokka GSE i Mokka GSE Rally
OMG! GSE – te trzy litery doskonale oddają esencję nowego Opla Mokka GSE Rally i wszystkich nadchodzących modeli: dreszcz emocji, prędkość i euforię – a to wszystko w 100% elektryczne! Najlepszym tego przykładem jest Mokka GSE Rally, która zadebiutowała przed publicznością na początku lata podczas pucharu ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSE”. Już sam wygląd wzbudza emocje: rajdowe oklejenie z napisem OMG! GSE, czarną maską, żółtymi zaciskami hamulcowymi i wieloma innymi akcentami wywodzącymi się z rajdów. Jeszcze bardziej imponujące są kluczowe dane techniczne: maksymalna moc 207 kW (280 KM), moment obrotowy wynoszący 345 Nm oraz zaawansowana technologia pochodząca ze sportów motorowych czynią z Mokki GSE Rally jedyny w swoim rodzaju, w pełni elektryczny samochód rajdowy. Model zostanie zaprezentowany na stoisku Opel Open Space przy Odeonsplatz 9 września oraz w kolejnych dniach na stoisku KP195 partnera Opel w sportach motorowych – ADAC, na Königsplatz w centrum Monachium.
Jeśli chodzi o Mokkę GSE Rally, najlepsze jest jednak to jest to, że Opel już zapowiedział, że przeniesie te emocje do produkcji seryjnej – w postaci nowego Opla Mokka GSE, który wniesie rajdową energię na drogi. Produkowany seryjnie samochód elektryczny, który będzie miał swoją światową premierę podczas wydarzenia IAA Summit na targach motoryzacyjnych w Monachium 8 września br., będzie tak samo potężny jak jego rajdowy odpowiednik, oferując moc 207 kW (280 KM). Dzięki natychmiastowemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 345 Nm, Mokka GSE przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy – a z prędkością maksymalną 200 km/h wkrótce będzie najszybszym w pełni elektrycznym modelem Opla. Zaawansowana technologia, również inspirowana motorsportem, przyczynia się do wyjątkowej wydajności. Przykladowo, Mokka GSE posiada wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen oraz podwozie ze specjalnie zaprojektowanymi osiami i nowymi podwójnymi amortyzatorami hydraulicznymi. Wszystkie komponenty układu wysokiego napięcia w standardowej Mokce GSE pochodzą z Mokka GSE Rally. Układ kierowniczy, podwozie i hamulce również zostały zaprojektowane z myślą o sportowej charakterystyce i zoptymalizowane dzięki doświadczeniu Opla w rajdach samochodów elektrycznych.
Opel Grandland Electric AWD: Pierwszy w pełni elektryczny model z logo „Blitz” z napędem na wszystkie koła
Marka z błyskawicą w logo świętuje przed szeroką publicznością kolejną premierę w Monachium – nowy Opel Grandland Electric AWD. To pierwszy elektryczny model Opla z napędem na cztery koła, który czyni komfortowego SUV-a klasy wyższej jeszcze bardziej atrakcyjnym. Dane techniczne mówią same za siebie: nowy Grandland Electric AWD oferuje moc systemową 239 kW (325 KM) i maksymalny moment obrotowy 509 Nm. W zaledwie 6,1 sekundy nowy model z napędem na wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h. W wersji wyposażenia Ultimate, którą można już zamawiać w salonach dealerskich, Grandland Electric AWD może pokonać do 489 kilometrów (WLTP2) między postojami na ładowanie. Jeszcze w tym roku pojawią się kolejne warianty z zasięgiem nawet 501 km (wartość wstępna według WLTP2).
Porywającą przyjemność z jazdy samochodem elektrycznym z napędem wszystkie koła potęgują dodatkowo dwa komponenty. Kierowcy modelu Grandland Electric AWD mają do wyboru cztery tryby jazdy: „Normal”, „Eco”, „Sport” oraz „4WD”. Podczas, gdy w trybie „4WD” oba silniki elektryczne pracują nieprzerwanie, równomiernie rozdzielając moc na wszystkie cztery koła, co zapewnia optymalną przyczepność – szczególnie na śliskich nawierzchniach, w trybie „Sport” układ kierowniczy i pedał przyspieszenia reagują jeszcze bardziej bezpośrednio dzięki specjalnym ustawieniom. W obu trybach dostępna jest maksymalna moc i moment obrotowy. Ponadto, podwozie topowego modelu z napędem elektrycznym jest standardowo wyposażone w technologię selektywnego tłumienia częstotliwości (Frequency Selective Damping). W zależności od sytuacji, stanu nawierzchni oraz stylu jazdy, unikalna technologia zawieszenia umożliwia różne charakterystyki tłumienia, zarówno dla komfortowej, płynnej jazdy, jak i dla sportowego, ambitnego stylu jazdy, gdy kontakt z drogą jest bardziej bezpośredni.