Firma Isuzu Motors Limited rozpoczęła w Tajlandii produkcję modelu D-MAX EV, pierwszego w pełni elektrycznego pickupa Isuzu o ładowności 1 tony.
Isuzu D-MAX EV, który został zaprezentowany publiczności jako prototyp w marcu ubiegłego roku podczas 45. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Bangkoku w Tajlandii, wszedł obecnie do masowej produkcji. Model na europejskie rynki o ruchu prawostronnym trafi do salonów w trzecim kwartale 2025 roku.
Zobacz także:
TOYOTA: HILUX TERAZ RÓWNIEŻ Z NAPĘDEM MILD-HYBRID 48V
Produkcja modelu D-MAX EV dla krajów z ruchem lewostronnym ma rozpocząć się pod koniec tego roku, a jego sprzedaż spodziewana jest w 2026 r. w Wielkiej Brytanii i zostanie rozszerzona na inne kraje i obszary w zależności od zapotrzebowania poszczególnych rynków.
Permanentny napęd na cztery koła w modelu D-MAX EV, wyposażony w nowo opracowany układ e-Axles z przodu i z tyłu, zapewnia doskonałe osiągi w trudnym terenie. System ten rozwija przyspieszenie liniowe typowe dla pojazdów elektrycznych, a jednocześnie minimalizuje hałas i wibracje.
Znaczna siła uciągu i wysoka ładowność to zasługa wydajnych silników elektrycznych oraz solidnej konstrukcji ramy i nadwozia, dzięki czemu Isuzu D-MAX EV dorównuje osiągami dotychczasowym modelom z silnikami wysokoprężnymi.
Grupa Isuzu jest zaangażowana w poprawę jakości życia na naszej planecie poprzez rozwój różnych typów pojazdów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Z uwagi na szeroki zakres zastosowań pickupów, Isuzu D-MAX EV został zaprojektowany tak, aby spełniać wymagania zarówno właścicieli pojazdów użytkowych, jak i osobowych, zapewniając jednocześnie solidne osiągi, jakich oczekuje się od pickupów.
DANE TECHNICZNE
Model z kabiną załogową na rynek europejski
Masa auta:
Masa własna pojazdu (kg) |
2350 |
Dopuszczalna ładowność (kg) |
1010 |
Zdolność holowania przyczepy (kg) |
3500 |
Wymiary auta:
Długość całkowita z tylnym zderzakiem (mm) |
5280 |
Szerokość całkowita (mm) |
1870 |
Wysokość całkowita z relingami dachowymi (mm) |
1810 |
Rozstaw osi (mm) |
3125 |
Rozstaw kół(przód/tył) (mm) |
1570 |
Minimalny promień skrętu (m) |
6,1 |
Osiągi auta:
Układ napędowy |
Permanentny napęd 4×4 |
Moc maksymalna (kW) |
140 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) |
325 |
Prędkość maksymalna (km/h) |
Ponad 130 |
Zasięg (km) |
263 (WLTP) 361 (tryb WLTP City) |
Zużycie energii elektrycznej (Wh/km) |
255 (WLTP) |
Typ akumulatora |
Litowo-jonowy |
Pojemność akumulatora (kwh) |
66,9 |
Czas ładowania |
Prąd przemienny – Maks. 11 kW – 10 godzin (0-100%) Prąd stały – Maks. 50 kW – 1 godzina (20-80%) |