JAC MOTORS: JUŻ PONAD 10 000 ZAMÓWIEŃ NA MAEXTRO S800

JAC Motors we współpracy z firmą Huawei opracował Maextro S800 – elektryczne auto klasy premium.

Model miał swoją oficjalną premierę w Chinach 30 maja br. podczas targów Auto Shenzhen, a w ciągu zaledwie dwóch miesięcy od debiutu zdobył ponad 10 000 zamówień.


Zobacz także:

MAZDA: RUSZYŁY ZAMÓWIENIA NA NOWĄ CX-5 (CENA)
 

PREMIERY


 

Jeden z największych producentów samochodów w Chinach dynamicznie rozbudowuje swoje portfolio. Maextro S800 to nowa marka stworzona wspólnie przez Huawei i Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC Motors). Łączna wartość inwestycji w dedykowaną fabrykę dla tego modelu przekroczyła 500 mln USD, a w ciągu pierwszych 48 godzin przedsprzedaży produkt zebrał na początku 2025 r. ponad 2 tys. zamówień. Dziś ta liczba przekroczyła 10 tys. Zbudowana na potrzeby projektu fabryka przy pełnej zdolności produkcyjnej osiągnie roczną wartość produkcji przekraczającą 13 miliardów dolarów.

Maextro S800 oraz współpraca z Huawei to bardzo ważny krok dla JAC Motors. Udany debiut w segmencie premium pokazuje, jak wysoką jakością i zaawansowaną technologią dysponuje koncern. Doświadczenia zdobyte przy tym projekcie z pewnością pozytywnie przełożą się także na rozwój pozostałych modeli marki JAC – komentuje Adam Obidowski, Dyrektor Zarządzający JAC Polska.

Nowa fabryka z pełną automatyzacją

W czerwcu 2025 roku JAC Motors uruchomiło Maextro Super Factory – jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk w Chinach. W zakładzie zainstalowano ponad 1500 inteligentnych maszyn, które pozwoliły na pełną automatyzację procesów budowy samochodów. Nie zabrakło także technologii AI – fabryka posiada 86 bramek kontroli jakości, które muszą przejść auta, aby kontynuować produkcje. W trakcie tej drogi produkt musi zaliczyć także ponad 25 tys. punktów kontrolnych sprawdzających jego łączenia, lakierowanie czy przystosowanie do jazdy.

Maextro S800 – nowy konkurent w klasie premium

Auto mierzy 5,48 metra długości przy rozstawie osi 3,37 metra, co przekłada się na wyjątkowo przestronną kabinę pasażerską. Model dostępny jest w eleganckim, dwukolorowym wykończeniu nadwozia, typowym dla marek luksusowych. Wersja pięciomiejscowa z klasyczną tylną kanapą kosztuje od 708 000 juanów (ok. 86 600 euro), natomiast czteromiejscowa konfiguracja z dwoma indywidualnymi fotelami z tyłu – od 818 000 juanów (ok. 100 000 euro).

Limuzyna może być napędzana dwoma silnikami elektrycznymi. W zależności od konfiguracji oferuje moc 525 KM (jeden silnik) lub 850 KM (dwa silniki). Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy. Akumulator NMC o pojemności 97 kWh zapewnia zasięg do 702 kilometrów (wg normy CLTC), a dzięki szybkiemu ładowaniu możliwe jest uzupełnienie energii od 10 do 80% w zaledwie 12 minut.