JAGUAR: NOWY F-PACE TAKŻE Z NAPĘDAMI HYBRYDOWYMI

Jaguar opublikował pierwsze informacje na temat nowego modelu F-PACE. Dostawa pierwszych egzemplarzy zaplanowana jest na wiosnę 2021.

Zmienił się wygląd zewnętrzy pojazdu, jego wnętrze, dostępne będzie kilka rodzajów napędu, zastosowano najnowsze technologie i systemy.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

Nowy projekt nadwozia nadaje SUV-owi F-PACE bardziej elegancki wygląd. Jego elementem jest nowa, wyprofilowana maska z szerszym przetłoczeniem w centralnej części oraz gładszymi powierzchniami. Większy grill posiada „diamentowy” detal inspirowany historycznym logotypem Jaguara, a boczne otwory wentylacyjne w błotnikach zawierają teraz emblemat Leaper.

Nowy zderzak przedni z zaprojektowanymi od nowa wlotami powietrza oraz ciemnymi kratkami wizualnie poszerza pojazd. Superwąskie reflektory LED z oświetleniem do jazdy dziennej w kształcie podwójnej litery „J”, dostępne opcjonalnie z technologią Pixel LED, zapewniają wyższą rozdzielczość i jasność. Funkcji Adaptive Driving Beam dostosowuje światła drogowe do pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

Technologia Premium LED jest oferowana standardowo w całej gamie, a w wersjach SE i HSE dochodzi także asystent świateł drogowych. W wąskich lampach tylnych umieszczono grafikę Jaguara z podwójną szykaną. W wersji R-Dynamic posiada szereg wyróżniających go elementów stylistycznych, natomiast wszystkie wersje są dostępne z dodatkowym pakietem stylizacji nadwozia Black.

Nowe wnętrze cechuje się wyższym poziomem luksusu. Konsola centralna wznosi się ku desce rozdzielczej i mieści bezprzewodową ładowarkę i większy schowek. Centralnym elementem jest zakrzywiony ekran dotykowy HD o przekątnej 11,4 cala, który służy do obsługi nowego systemu multimedialnego Pivi Pro. Przejaw dbałości o detale stanowią wytrawione laserowo osłony głośników górnej części drzwi i metaliczne pokrętło systemu JaguarDrive Control.

Nowe fotele mają szersze wyściełanie, funkcje masażu oraz większą powierzchnię podgrzewaną i wentylowaną. Układ jonizacji powietrza w kabinie poprawia jego jakość.

Moc i osiągi hybrydy typu plug-in

Nowy F-PACE jest dostępny z zespołem napędowym P400e PHEV oraz najnowszymi rzędowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi Ingenium o czterech lub sześciu cylindrach. Do wybranych silników po raz pierwszy dostępna już również technologia MHEV. Wszystkie wersje modelu F-PACE posiadają inteligentny napęd AWD i 8-biegowe przekładnie automatyczne. Gama jednostek napędowych:

Diesel (8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD)
• 163 KM, MHEV, 2.0 l, R4;
• 204 KM, MHEV, 2.0 l, R4 turbo;
• 300 KM, MHEV, 3.0l , R6 turbo;
• 300 KM, 3.0 l, R6 turbo.

Benzyna (8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD)
• 250 KM, 2.0L, R4 turbo;
• 340 KM, MHEV, 3.0L, R6 z kompresorem i turbo;
• 400 KM, MHEV, 3.0L, R6 z kompresorem i turbo;
• 404 KM, PHEV, 2.0L, R4 turbo.

Układ napędowy PHEV wytwarza łącznie 404 KM i 640 Nm z 2-litrowego silnika benzynowego oraz silnika elektrycznego o mocy 105 kW. Zaawansowany silnik elektryczny zasilany przez akumulator litowo- jonowy o pojemności 17.1 kWh pomaga ograniczyć emisję CO2 do 49 g/km i zużycie paliwa do 2,2 l/100 km, a także uzyskać imponujące osiągi 0-100 km/h w 5,3 sekundy.

Przy pełnym naładowaniu F-PACE P400e potrafi pokonać w trybie elektrycznym (EV) do 53 km. Funkcja szybkiego ładowania (32 kW DC) może zapewnić naładowanie w 80 proc. w ciągu zaledwie 30 minut, podczas gdy domowa ładowarka typu wallbox o mocy 7 kW pozwala uzyskać 80 proc. naładowania w około godzinę i 40 minut.

Zaawansowana technologia MHEV, dostępna z cztero- i sześciocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi oraz występująca w połączeniu z sześciocylindrowymi jednostkami benzynowymi wykorzystuje prądnicę rozruchową BiSG (Belt Integrated Starter Generator), by gromadzić energię zwykle traconą podczas zwalniania i hamowania. Jest ona magazynowana w osobnym 48-woltowym akumulatorze litowo- onowym, a następnie ponownie wykorzystywana do wsparcia silnika podczas przyspieszania, a także zapewnienia płynniejszej pracy systemu start/stop.

Rzędowy, sześciocylindrowy diesel o mocy 300 KM zapewnia osiągi: przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje zaledwie 6,4 sek. Preferujący silniki benzynowe mogą wybierać pomiędzy wersjami generującymi odpowiednio 480 Nm i 550 Nm. W odmianie o mocy 400 KM nowy model potrafi przyspieszyć 0-100 km/h w zaledwie 5,4 sek. 2-litrowy silnik Ingenium o mocy 250 KM wytwarza 365 Nm momentu obrotowego (7,3 sek.).

Napęd na cztery koła jest elementem wyposażenia standardowego, a dzięki systemowi Intelligent Driveline Dynamics pojazd prowadzi się jak samochód tylnonapędowy. System JaguarDrive Control obejmuje tryby Comfort, Eco, Rain- Ice- Snow i Dynamic Funkcja Auto Vehicle Hold oferuje większą wygodę.

Technologie

Najnowszy system multimedialny Pivi Pro jest obsługiwany za pośrednictwem ekranu dotykowego 11,4 cala. Samochód został także wyposażony w 12.3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników HD. System posiada oddzielne zasilanie. Łączność zapewnia technologia dwóch kart SIM z dwoma modemami LTE pozwalająca. Wygodę podnosi opaska na rękę Activity Key.

Pojazd jest wyposażony w asystenta kierowcy – posiada funkcję Clear Exit Monitor, która podczas wysiadania z pojazdu ostrzega o nadjeżdżającym samochodzie lub rowerzyście. Aktywny tempomat automatycznie utrzymuje zadany dystans od pojazdu z przodu. System kamer 360° posiada zaawansowaną funkcję 3D – wybrać można widok skrzyżowania, widok 3D i widok z góry ClearSight.

Można będzie wybierać pomiędzy poziomami wyposażenia S, SE i HSE, z których każdy jest dostępny z pakietem R-Dynamic. Pakiet stylizacji nadwozia Black we wszystkich wersjach dostępny jest za dopłatą.