JAGUAR: NOWY NAPĘD ALL-WHEEL DRIVE

Jaguar 2_ All-Wheel Drive

Nowy napęd All-Wheel Drive (AWD) to wynik doświadczenia w tworzeniu zaawansowanych napędów firmy Jaguar Land Rover. 18 miesięcy testów w arktycznych warunkach, zaowocowało stworzeniem dopracowanych rozwiązań w segmencie premium.

Tworzeniu wersji XF i XJ z napędem na obie osie przyświecał jeden cel – nie ograniczyć funkcjonalności oraz zwinności wersji z napędem na tylną oś, jednocześnie podnosząc pewność zachowania w ekstremalnych sytuacjach.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Podczas jazdy po suchej nawierzchni, większość momentu obrotowego przekazywana jest na tylną oś. Brak negatywnego wpływu przekazywania większej ilości momentu obrotowego na koła skrętne oraz układ kierowniczy daje kierowcy poczucie lekkości i zwinności samochodu w trakcie dynamicznej jazdy. Wyjątkiem jest moment ruszania, kiedy napęd zawsze jest przekazywany na obie osie dając wrażenie spójności i szybkości. System Jaguar Drive Control w trybie zimowym daje kierowcy margines bezpieczeństwa przekazując więcej momentu obrotowego na przednią oś. Taka charakterystyka rozdziału mocy pozwala zniwelować skutki ewentualnych błędów zwiększając przyczepność.

Jaguar 1_All-Wheel Drive (2)

– Wyważenie i funkcjonalność nowych wersji AWD Jaguarów XF i XJ, uosabia zwinność tych modeli nie tylko na suchej nawierzchni, ale szczególnie w warunkach niesprzyjającej aury. W wersjach z napędem na cztery koła, deszcz, śnieg i lód przestają być wrogiem kierowcy – powiedziała Karolina Sobkowiak, Jaguar Brand Manager.

Istotne jest okiełznanie dużej mocy nowej trzylitrowej jednostki: 340-konnego silnika benzynowego 3.0 V6 Supercharged. Jaguary XF i XJ w wersji AWD, dzięki szybkości reakcji układu jezdnego zwiększają bezpieczeństwo: przyczepność jaką daje układ napędowy na cztery koła pozwala kierowcy wykorzystywać pełny zakres momentu obrotowego.

Zgodnie ze specyfikacją roku modelowego 2013 system połączony jest z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz inteligentnym systemem Start/Stop. Modele XF i XJ są wyposażone w oprogramowanie sterujące systemem zawieszenia – Adaptive Dynamics, które w modelu XJ AWD dostępne jest w standardzie, a w Jaguarze XF AWD jako opcja dodatkowa.