KNM 2025: VOLKSWAGEN ZAPOWIADA DWIE WAŻNE PREMIERY

Grupa Volkswagen wyraźnie zaznaczy swoją obecność podczas tegorocznej edycji Kongresu Nowej Mobilności w Katowicach.

Goście kongresu organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności już po raz szósty będą mogli wziąć udział w prelekcjach, posłuchać ekspertów z wielu różnych dziedzin. Wśród nich znajdzie się także Carla Wentzel, CEO Volkswagen Group Polska.


Zobacz także:

KNM 2025: POLSKA PREMIERA NOWEGO, ELEKTRYCZNEGO NISSANA MICRA
 

AUTOSALONY


 

Podczas Kongresu Nowej Mobilności w Katowicach swoją polską premierę będą mieć dwa nowe modele: Volkswagen ID. CROSS Concept i nowy elektryczny Transporter. Ten pierwszy samochód to prototyp, który będzie można obejrzeć w naszym kraju zaledwie dwa tygodnie po jego światowej premierze podczas targów IAA Mobility w Monachium. To dowód na to, że Polska jest istotnym punktem na mapie rozwoju elektromobilności. ID. CROSS Concept to jeden z czterech modeli miejskich aut elektrycznych Grupy Volkswagen, pozostałe to Skoda Epiq, Volkswagen ID. Polo i CUPRA Raval.

Grupa Volkswagen jako „Global Automotive Tech Driver” (globalny lider technologiczny w branży motoryzacyjnej) dąży do tego, aby najlepsze technologie motoryzacyjne były dostępne dla wszystkich – od mobilności w segmencie entry po segment luksusowy. Grupa już dziś ma najszersze portfolio pojazdów elektrycznych spośród wszystkich producentów, a pozostałe luki zostaną wkrótce wypełnione. Żadna inna firma nie może zaoferować takiej różnorodności. A w planach jest wprowadzenie na rynek kolejnych modeli z napędem elektrycznym.

Dzięki nowej rodzinie małych samochodów Grupa Volkswagen wzmocni swoją pozycję na rynku aut elektrycznych w Europie, a jej celem jest uzyskanie udziału w szybko rosnącym segmencie małych aut elektrycznych w Europie na poziomie około 20 procent. To oznacza kilkaset tysięcy pojazdów rocznie. W zapowiedzianych miejskich modelach zadebiutują akumulatory LFP zbudowane z nowych, zunifikowanych ogniw Grupy Volkswagen. Pozwoli to wykorzystać dodatkowe efekty skali i synergię, a także umożliwi osiąganie imponujących zasięgów w miejskich samochodach – nawet do 450 km.

Volkswagen podczas kongresu zaprezentuje także elektrycznego Transportera, potwierdza, że przyszłość transportu dostawczego także będzie bardziej zielona i wydajna. Nowy Transporter, oprócz wersji spalinowych i plug-in będzie oferowany także w wersji elektrycznej (akumulator o pojemności 83 kWh, zasięg do 357 km). Co bardzo ważne – wymiary przestrzeni ładunkowej są identyczne we wszystkich odmianach napędu. Nowy Transporter (i jego osobowa odmiana, Caravelle) ma bardzo bogate wyposażenie, a długa lista opcji zaspokoi najbardziej wybrednych.

Nowe modele biznesowe

Volkswagen Group Polska to nie tylko firma, która ma propozycję dla tych, którzy dziś myślą o zakupie samochodu elektrycznego. To gracz, który chce przyspieszyć transformację. Podczas panelu „Nowe modele biznesowe: Recepta na odbudowanie globalnego przywództwa producentów motoryzacyjnych” prezeska zarządu Volkswagen Group Polska przybliży słuchaczom projekt mobilności na żądanie w oparciu o autonomicznego ID. Buzza AD. To rozwiązanie otwiera Grupie Volkswagen drzwi do wartego miliardy euro rynku mobilności na żądanie. W minionym tygodniu wielu dziennikarzy uczestniczących w IAA w Monachium miało okazję przekonać się, jak sprawnie samochód ten porusza się w normalnym ruchu, zarówno po drogach miejskich, poza miastem jak i po autostradzie. Wdrażając te rozwiązania Volkswagen chce być liderem, nie naśladowcą.

Raport: „Gdy wyobrażenie spotyka się z rzeczywistością”

Istotnym punktem obecności Volkswagen Group Polska będzie też premiera raportu „Gdy wyobrażenie spotyka się z rzeczywistością”. W przestrzeni publicznej, w internecie, wśród kierowców, panuje wiele opinii o samochodach elektrycznych. Bardzo często opinie te różnią się od siebie w istotny sposób. Z czego to wynika? Sporo informacji dostarczy analiza wyników badania. Zadaliśmy użytkownikom aut spalinowych i użytkownikom aut elektrycznych blisko 20 takich samych pytań związanych z elektromobilnością i eksploatacją aut zasilanych prądem. Pierwsza grupa odpowiadała bazując na opinii, przekonaniu, druga na swoim doświadczeniu. Innymi słowy zderzyliśmy wyobrażenie o autach elektrycznych z rzeczywistością. – skomentował Tomasz Tonder, dyrektor PR oraz e-mobility Grupy w Volkswagen Group Polska.

Tegoroczna edycja Kongresu Nowej Mobilności zapowiada się rekordowo: 400 prelegentów, 180 paneli, warsztatów i prezentacji, 12 tys. m² powierzchni wystawienniczej, kilkaset firm, wystawców, startupów i partnerów.

Czytaj także: