LEASEPLAN: TYSIĄC KLIENTÓW WE FLOCIE – JAKIE AUTO DLA PREZESA?

auto-prez11

Auto, jakie mogą sobie wybrać prezesi firm jest przeważnie określone polityką firmy. Polityka flotowa firmy określa przede wszystkim przedział cenowy zakupu auta lub maksymalną wysokość raty miesięcznej.

Często również stawia też wymagania co do marki auta, natomiast wybór konkretnego modelu pozostaje do własnego wyboru.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Polityka określa również dodatkowe wymagania czy też obostrzenia, którymi prezesi powinni się kierować podczas wyboru auta służbowego, np. zakaz wybierania pojazdów typu cabrio czy też aut sportowych.

Obecnie najpopularniejsze samochody służbowe, którymi poruszają się po drogach prezesi firm współpracujących z LeasePlan to (marka, procent udziału, najpopularniejsze modele):
– Volkswagen (15%): Passat;
– Volvo (13%): XC60, XC70;
– Skoda (12%): Octavia, Superb;
– Audi (12%): A6, A4;
– BMW (11%): Seria 5, Seria 3.

80 procent aut to Diesele, ok. 20 proc. auta z silnikami benzynowymi, tylko nieliczne sztuki w wyposażone są w pozostałe formy napędu.

W przypadku wyboru samochodu dla prezesa liczy się nie tylko komfort samego samochodu ale również komfort jego użytkowania. W związku z tym blisko w 90 proc. przypadków auta posiadają pakiet pełnej obsługi serwisowej, pełne ubezpieczenie oraz nielimitowane opony.

Obecnie prezesi mogą sobie pozwolić na lepsze auto niż jeszcze kilka lat temu za taką samą ratę miesięczną. W przeciągu ostatnich lat oferta została tak dopasowana, by bardziej komfortowe i luksusowe auta były również bardziej interesujące cenowo w wynajmie długoterminowym. Cena średniej raty miesięcznej auta prezesa to ok. 2800 zł, natomiast kilka lat temu było to ok 3100 zł pomimo tego, że cena zakupu tego auta była uprzednio niższa o ok 10 proc.

Średnia wartość ceny zakupu auta dla prezesa wśród firm to 125 tys. zł. Można zauważyć wzrost ilości aut o kosztach zakupu auta powyżej 200 tys. zł. Obecnie niecałe 10 proc. aut użytkowanych przez prezesów przewyższa kwotę 200 tys. zł wartości zakupu auta, gdzie jeszcze kilka lat temu wartość ta była o połowę niższa.