LEXUS LC CONVERTIBLE CZYLI KABRIOLET W STYLU COUPE

Czy Lexus LC Convertible jest – jak twierdzą niektórzy – najładniejszym kabrioletem świata. Na to pytanie muszą sobie sami odpowiedzieć fani motoryzacji.

Jedno jest pewne: to bardzo elegancji samochód, posiadający nowe elementy będące wyrazem sportowego stylu.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Zespół odpowiedzialny za projekt Lexusa LC Convertible miał jasno określoną misję – nowy samochód powinien zachować istotne motywy stylistyczne modelu LC coupe. Linia dachu miała być kluczem do osiągnięcia głównego celu projektantów.

– Choć modeli kabrioletów jest wiele, tylko niektóre z nich to stylowe, eleganckie auta zarówno z otwartym, jak i zamkniętym dachem. Zdarza się, że gdy dach jest podniesiony, krawędzie jego nierównej powierzchni sprawiają wrażenie niedopracowanych. Dlatego włożyliśmy maksimum wysiłku w stworzenie w projekcie dachu LC Convertible tak samo pięknej linii, jak w wersji coupe
Tadao Mori wyjaśnia główny stylista.

Aby uzyskać pożądaną linię nadwozia typu fastback przy rozłożonym dachu, możliwie najdalej ku tyłowi przesunięto punkt, w którym łączy się on z tylną częścią samochodu. Szczególną uwagę zwrócono na naprężenie konstrukcji miękkiego dachu, aby zapewnić gładkość jego powierzchni, a stelaż oraz inne elementy pozostały całkowicie ukryte. Dzięki temu dach ma czystą, spójną i elegancką formę.

Oglądana z tyłu linia dachu podkreśla kompaktowe proporcje kabiny, kontrastując z szeroką dolną częścią nadwozia. Projektanci skorzystali ze specyfiki platformy modelu LC oraz mechanizmu składania miękkiego dachu, aby możliwie najniżej zamontować jego osłonę. Dzięki dodaniu akcentów w postaci dwóch owiewek, stanowiących kontynuację kształtu tylnych zagłówków, udało im się uniknąć jej – typowego dla wielu kabrioletów – płaskiego, platformowego wyglądu.

DOPRACOWANA, DYNAMICZNA SYLWETKA

Kolejną, powszechnie spotykaną cechą kabrioletów jest to, że na odcinku od osłony dachu do pokrywy bagażnika ich sylwetki mogą wydawać się rozciągnięte, szczególnie gdy dach jest złożony. W modelu LC udało się tego uniknąć dzięki unoszącemu się ku tyłowi profilowi tylnej części nadwozia. Boczna linia gwałtownie rozszerza się tuż za drzwiami, dzięki czemu nadwozie zdaje się obejmować kabinę, tworząc dopasowany kształt.

Jednym z głównych wyzwań było zminimalizowanie wrażenia ciężkości w górnej części nadwozia, tuż za tylnymi siedzeniami. Zespół projektowy poradził sobie z zadaniem umieszczenia składanego dachu w mocno ograniczonej przestrzeni, tworząc dodatkowe zagięcie jego tkaniny, które pozwoliło go ukryć pomiędzy kolumnami tylnego zawieszenia. Umożliwiło to stworzenie wyraźniejszej i precyzyjniej poprowadzonej bocznej linii nadwozia.

By stworzyć te kształty i osiągnąć najwyższej jakości efekt, oprócz konwencjonalnej prasy, używanej do formowania aluminiowej osłony złożonego dachu, Lexus zastosował proces jej stopniowego formowania.


HARMONIA NADWOZIA I WNĘTRZA

Kabina w kabriolecie jest bardziej wyeksponowana i ściślej powiązana z wyglądem zewnętrznym samochodu. Lexus starał się stworzyć doskonałą harmonię modelu LC Convertible, stosując zestawienie kolorystyczne, podkreślające charakter i stylistykę modelu.

Dostępne są trzy wersje kolorystyczne miękkiego dachu: Piaskowy (Sand), Czarny (Black) i Morski (Marine). Dwa ostatnie można stosować w połączeniu z dowolnie wybranym kolorem nadwozia. Dzięki tym możliwościom i pozostałym wersjom kolorystycznym wnętrza, przyszli właściciele zyskają swobodę wyboru najbardziej odpowiadającego ich upodobaniom auta.

WERSJA SPECJALNA

Nowy LC Convertible zadebiutuje na rynku z modelem Special Edition o kolorystyce dopasowanej do pokrytej błękitnym lakierem Structural Blue karoserii, z biało- niebieskim wnętrzem i materiałowym dachem w kolorze Marine – kombinacją inspirowaną kolorami luksusowej przystani dla jachtów. Utrzymaną w bieli kabinę wyróżniają całkowicie biała kierownica i białe wykładziny dywanowe.

Taka kombinacja pojawiła się w samochodzie Lexusa po raz pierwszy. Wewnętrzne panele drzwi wykończono kontrastującą, niebieską syntetyczną skórą. Zamiast drukowanego wzoru, materiał ma strukturę z fakturą i cieniowaniem, dającymi efekt trójwymiarowości.

PRZEDNIE SŁUPKI W KOLORZE PODSUFITKI

Wykończenie wewnętrznej strony słupków A w kolorze podsufitki to rzadko spotykany element stylistyczny, lecz stosowany przez markę w całej gamie modelowej LC. Efekt w wersji LC Convertible jest tym bardziej stylowy, ponieważ słupki są w niej wyraźnie widoczne za każdym razem, ilekroć opuszczany jest dach. Nowe auto przyciąga wzrok dzięki dopasowaniu kolorów, które podkreślają jego luksusowy charakter i wysoką jakość wnętrza.

Szczególną uwagę poświęcono również detalom wykończenia tapicerki siedzeń. W barkowej części przednich foteli zastosowano charakterystyczne pikowanie, które sprawia, że fotele wyglądają jeszcze bardziej elegancko i są jeszcze przyjemniejsze w dotyku. Trzy różne średnice otworów perforacji układają się w gradacyjny wzór, dzięki któremu wydają się stopniowo zanikać.