LEXUS: NOWY W PEŁNI ELEKTRYCZNY UX 300E JUŻ W TYM ROKU

Nowy Lexus UX 300e do końca tego roku zostanie wprowadzony na wybrane rynki w Europie. To pierwszym w pełni elektryczny samochód japońskiej marki.

Crossover zyskał ulepszone podwozie, układ napędowy oraz wyciszenie kabiny.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Przez ponad 30 lat wyciszenie było jednym z atutów każdego modelu Lexusa. Kluczowym aspektem rozwoju sedana LS 400 z 1989 roku było to, aby poziom hałasu w jego kabinie nie przekraczał 58 dB podczas jazdy z prędkością 100 km/h.

Nacisk producenta na minimalizację hałasu i wibracji (NVH) pozwala kierowcy zrelaksować się w zacisznej kabinie UX 300e, tłumiącej niemal wszystkie zakłócenia zewnętrzne, takie jak hałas wiatru i toczenia opon, które byłyby słyszalne w konwencjonalnym samochodzie.

Grubość i ciężar umieszczonego pod podłogą kabiny pasażerskiej zestawu akumulatorów działa jak naturalna bariera izolująca dźwięk, podczas gdy dodatkowe osłony podłogi i błotników zmniejszają hałas powodowany uderzeniami małych kamieni, wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, wody oraz toczeniem kół po nawierzchni. Nawet nowy, kompaktowy procesor sterujący pracą jednostki napędowej zamocowano na głównym, poprzecznym elemencie ramy pomocniczej silnika, by zmniejszyć hałas i wibracje.

AERODYNAMIKA

Aby jeszcze skuteczniej zredukować hałas generowany przez wiatr, model UX 300e wyposażono w aerodynamiczne żaluzje w dolnych partiach osłony chłodnicy, które otwierają się i zamykają automatycznie – zależnie od stanu akumulatora, redukując współczynnik oporu powietrza z poziomu 0,33 do 0,31. Typowa dla UX 300e powierzchnia pod spodem akumulatora trakcyjnego została wygładzona. Powiększono także osłony podwozia, tworząc aerodynamiczną konstrukcję.

CICHE OPONY I SPOKÓJ W KABINIE

Opony w rozmiarze 18 cali nie zakłócają ciszy w nowym aucie, zwiększając stabilność prowadzenia, podczas gdy 17-calowe opony oferują niski współczynnik oporu toczenia (RRC).

Akustyczne szyby, które zmniejszają wysokie częstotliwości hałasu wiatru, sprawiają, że kierowca i pasażerowie podróżują w dźwiękoszczelnym wnętrzu. Kabina została obficie wygłuszona pianką i materiałami tłumiącymi, redukującymi dźwięki generowane przez elektryczny napęd, jak również hałas otoczenia. Zawiera też zamontowaną pod wykładziną, dodatkową warstwę izolacji, zaś specjalne wytłumienie deski rozdzielczej jeszcze bardziej obniża poziom hałasu w kabinie.

UX 300e został zbudowany w fabryce Kiusiu. Przed opuszczeniem zakładu każdy samochód jest wielokrotnie sprawdzany pod kątem perfekcji wytłumienia w tzw. Pokoju Ciszy przez mistrzów rzemiosła Takumi, którzy wykorzystują swój specjalnie wytrenowany słuch oraz opuszki palców do wykrywania i korekty źródeł najdrobniejszych nawet hałasów i wibracji w kabinie.