LEXUS: OSZCZĘDNE I WYDAJNE OGRZEWANIE PROMIENNIKOWE W NOWYM RZ

Nowy Lexus RZ będzie pierwszym samochodem marki, który od podstaw został zaprojektowany jako auto elektryczne.

Model uzupełni gamę SUV-ów Lexusa, a wraz z jego premierą na rynku zadebiutują zupełnie nowe technologie, które poprawiają komfort podróżowania. Jedną z nich jest ogrzewanie promiennikowe.


Zobacz także:

FIAT: PIERWSZY NA ŚWIECIE SALON SPRZEDAŻY OPARTY NA METAVERSE

ROZMAITOŚCI


 

W odróżnieniu od tradycyjnego układu ogrzewania, który podgrzewa powietrze, system zastosowany w Lexusie RZ wykorzystuje dwa panele w przedniej części kabiny, które przy pomocy promieniowania podczerwonego ogrzewają osoby i obiekty w ich zasięgu. Dzięki temu kierowca i pasażer szybciej odczują ciepło niż w przypadku konwencjonalnego układu. Co ważne, układ zużywa około 8% mniej energii, ponieważ dostarcza ciepło tylko do konkretnych miejsc. W ten sposób zmniejszane jest obciążenie klimatyzacji, co ma wpływ na zasięg pojazdu.

Ogrzewanie promiennikowe w nowym Lexusie RZ w chłodniejsze dni szybko ogrzewa kierowcę i pasażera przedniego fotela, dając wrażenie podobne do okrycia kocem. Panele zostały zamontowane na wysokości kolan, poniżej kolumny kierownicy oraz deski rozdzielczej. Gdyby kierowca lub pasażer dotknęli panelu, jego temperatura zostanie momentalnie obniżona do 43° C.

W Lexusie RZ ogrzewanie promiennikowe jest uzupełnieniem tradycyjnego układu ogrzewania oraz wspomaga pracę podgrzewania foteli i kierownicy. Jest zintegrowane z wielostrefowym systemem Lexus Climate Control, który automatycznie dopasowuje temperaturę w kabinie, a także pracę podgrzewania foteli i kierownicy, by zapewnić wszystkim pasażerom optymalny komfort we wnętrzu.

Ogrzewanie promiennikowe będzie dostępne opcjonalnie w wersji Prestige oraz w standardzie w wersji w Omotenashi.