Podczas salonu samochodowego LA Auto Show w Los Angeles, który odbył się niedawno, Mercedes-AMG zaprezentował wizję kompaktowego SUV-a o wysokich osiągach.
Muskularnie wyrzeźbione nadwozie koncepcyjnego modelu GLA 45 AMG skrywa najmocniejszą na świecie, produkowaną seryjnie jednostkę 4-cylindrową. Turbodoładowany silnik AMG o pojemności 2 litrów łączy imponujące parametry – moc 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego – z niewielkim zużyciem paliwa.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
– Wraz z koncepcyjnym GLA 45 AMG debiutujemy w coraz popularniejszym segmencie kompaktowych SUV-ów. Nasi klienci – młodzi ludzie, którzy wielką wagę przywiązują do designu, osiągów i niezależności – mogą niebawem spodziewać się nowego modelu – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG.
Średnie zużycie paliwa na 100 km z cyfrą “7” przed przecinkiem i zgodność z normą Euro 6 to dowód, że wydajność jednostek Mercedes-AMG nie została uzyskana kosztem zgodności środowiskowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 5 sek. demonstruje typowy dla maszyn z Affalterbach dynamizm, a połączenie napędu na obie osie AMG 4MATIC oraz 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT pozwala na pełne wykorzystanie potencjału 360-konnego silnika.
Zaawansowana technologia łączy się ze ciekawą stylizacją koncepcyjnego GLA 45 AMG. Jego karoseria spoczywa na kołach z kutymi obręczami AMG i ogumieniem w rozmiarze 255/35 R21.
Z czarnym odcieniem felg kontrastuje czerwony rant oraz zaciski wysokowydajnych hamulców AMG w tym samym kolorze. Korespondują z nimi czerwone akcenty na masce, słupkach, zderzakach i lusterkach.
Przedni spojler ze lśniącym wykończeniem i czarne prowadnice powietrza w połączeniu z szerokimi wlotami manifestują wyścigowe tradycje Mercedes-AMG, podobnie jak skrzydło tylnej klapy oraz dyfuzor z dwiema końcówkami sportowego wydechu AMG oraz. Dynamiczny wygląd SUV-a podkreślają również emblematy “TURBO AMG” na błotnikach, numer startowy “45” na drzwiach i logo AMG przy górnej krawędzi przedniej szyby.