LUBLIN ZAMÓWIŁ EKO AUTOBUSY DLA KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ

Lublin systematycznie inwestuje w rozwój floty bezemisyjnych pojazdów. Miejski przewoźnik zamówił kolejnych 12 autobusów Solaris Urbino 12 electric.

Ich dostawy zostały rozłożone na okres od listopada 2021 roku do kwietnia 2022 roku.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Łączna wartość zawartych umów, obejmująca elektrobusy wraz z siedmioma ładowarkami oraz obsługą posprzedażową, przekracza 32 miliony złotych. Umowa na zakup elektryków została podpisana z Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie. Siedem Urbino 12 electric zostanie dostarczonych przed końcem 2021 roku, kolejnych pięć pojawi się na ulicach miasta w pierwszej połowie 2022 roku.

Elektryczna oś napędowa zasilana będzie energią zmagazynowaną w bateriach Solaris High Power, przystosowanych do częstego i szybkiego ładowania, o całkowitej pojemności wynoszącej 116 kWh. Elektrobusy będzie można naładować zarówno przez klasyczny system plug- in, jak i, w ciągu kliku minut, przez pantograf umieszczony na dachu pojazdu.

Dodatkowo na dachu znajdą się także moduły fotowoltaiczne, ułatwiające optymalizację zużycia energii w autobusie. Wraz z elektrobusami, Solaris dostarczy siedem urządzeń służących uzupełnianiu energii. Ładowarki dwuzakresowe umożliwią, w zależności od potrzeb przewoźnika, równoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą 40 kW każdy pojazd lub jednego autobusu z mocą 80 kW.

Zgodnie ze złożoną ofertą, niskopodłogowe pojazdy zabiorą na pokład 70 osób, 27 z nich będzie mogło skorzystać z miejsc siedzących. Autobusy będą obfitować w szereg udogodnień, zarówno dla kierującego pojazdem, jak i dla pasażerów. Za odpowiedni komfort podróżnych i kierowcy, nawet w najbardziej upalne dni, będzie odpowiadać elektryczna klimatyzacja.

Ponadto wszystkie zamówione przez ZTM autobusy elektryczne zostaną wyposażone w automaty biletowe z możliwością płatności kartą oraz gotówką. W przestrzeni pasażerskiej nie zabraknie również podwójnych portów USB, umożliwiających ładowanie urządzeń mobilnych, a nowoczesny system informacji pasażerskiej, m.in. system monitoringu wizyjnego oraz bramki liczenia pasażerów zwiększą komfort i bezpieczeństwo jazdy wszystkich podróżnych.

Współpraca Solarisa z Lublinem sięga 1996 roku, kiedy to do Lublina – jako jednego z pierwszych miast w Polsce – trafiły autobusy firmy z Bolechowa. Nie tak dawno, bo w grudniu 2019 roku, ZTM w Lublinie na podstawie przetargu, zamówił w Solarisie 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 oraz 20 elektrycznych autobusów Urbino 12 electric.

Przewoźnik inwestuje nie tylko w bezemisyjne pojazdy, ale i w infrastrukturę ładowania, systematycznie rozbudowując sieć ładowarek w mieście.