MASERATI: GRANTURISMO I GRAN CABRIO BĘDĄ PRODUKOWANE W MODENIE

Gama Maserati GranTurismo i GranCabrio wraca do domu: nowy rozdział rozpoczyna się w Modenie

Coupé i kabriolet będą produkowane w historycznej fabryce Viale Ciro Menotti, sercu marki ze znakiem Trójzębu i symbolu doskonałości w Dolinie Motoryzacyjnej.


Zobacz także:

LEXUS: OFERTA SPECJALNA NA LBX-A – PAKIET COMFORT OTRZYMASZ ZA DARMO!
 

ROZMAITOŚCI


 

Fabryka w Modenie wyróżnia się najnowocześniejszymi technologiami i wysoko wykwalifikowanym personelem, który zawsze odgrywał kluczową rolę w przemysłowym dziedzictwie marki.

Zakład w Modenie jest jednym z najbardziej zaawansowanych obiektów w kraju, flagowym ośrodkiem produkcji supersportowych samochodów z modelem MC20, coupé o wyjątkowych osiągach (np. prędkość maksymalna ponad 326 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,88 sekundy). Zarówno wersja kabriolet MC20 Cielo, jak i nowy GT2 Stradale są wyposażone w silnik Maserati Nettuno. GT2 Stradale – drogowa wersja modelu, który przywrócił markę Maserati do wyścigów i zwycięstw na torze w mistrzostwach samochodów z zamkniętymi nadwoziami – oferuje znakomite osiągi bez kompromisów w zakresie komfortu. Jest to możliwe dzięki kultowemu silnikowi V6 Nettuno, który w tej konfiguracji osiąga moc 640 CV (471 kW), czyniąc GT2 Stradale najmocniejszym Maserati z silnikiem spalinowym, którym można jeździć zarówno na torze, jak i po drogach publicznych.

Fabryka w Modenie jest również centrum rozwoju i produkcji wyjątkowego silnika montowanego w supersportowych samochodach marki: innowacyjny silnik V6 o mocy 630 CV z nową i opatentowaną technologią Maserati Twin Combustion (MTC) powstaje w historycznych budynkach z czerwonej cegły. Silnik Nettuno został stworzony, opracowany, zaprojektowany i zbudowany wyłącznie przez Maserati i wykorzystuje technologię komory wstępnego spalania pochodzącą z silników Formuły 1.

O elastyczności i zaawansowaniu technologicznym zakładu świadczy również niedawne otwarcie nowego Officine Fuoriserie Maserati, ekskluzywnej przestrzeni, w której oczekiwania klientów nie znają granic. Proces konfiguracji wzbogacono o innowacyjną linię lakierniczą, umożliwiającą stworzenie wymarzonego Maserati.

Produkcja GranTurismo i GranCabrio w fabryce w Modenie ma rozpocząć się w czwartym kwartale 2025 roku, wyznaczając kolejny kamień milowy w obchodach Roku Trójzębu – rocznicy logo zaprojektowanego 100 lat temu, będącego symbolem doskonałości Maserati na całym świecie. Podróż ta doprowadzi markę do obchodów stulecia startów w wyścigach już za niecały rok. W 1926 roku Maserati Tipo 26 – pierwszy samochód w historii z logo Trójzębu na masce – wziął udział i zwyciężył (w swojej klasie) w wyścigu Targa Florio z Alfierim Maserati za kierownicą.

Santo Ficili, dyrektor generalny Maserati, zauważył: Sprowadzenie GranTurismo i GranCabrio z powrotem do Modeny to ważna i strategiczna decyzja, która łączy nasze przemysłowe dziedzictwo z perspektywami na przyszłość. Musimy również podziękować naszym kolegom z Mirafiori za wyjątkową pracę wykonaną w pierwszej fazie produkcji w ostatnich latach. Rozpoczynając produkcję w czwartym kwartale 2025 roku, wzmacniamy nasze korzenie, oferując jednocześnie elastyczność i innowacje, których oczekują nasi klienci. Nasze działania są zakorzenione w Modenie – ten region jest fundamentem naszej wyjątkowej marki, najdłużej istniejącej w całej włoskiej Dolinie Motoryzacyjnej, zdolnej zaprezentować światu niepowtarzalną wizję osiągów i przyjemności z jazdy. Zaangażowanie marki w lokalną społeczność jest niezmienne, a jednocześnie dążymy do tworzenia nowych możliwości rozwoju.

Maserati gwarantuje najwyższe standardy jakości i personalizacji wymagane przez prestiżowe modele, takie jak GranTurismo i GranCabrio, kontynuując charakterystyczne dla marki połączenie tradycji i innowacji. Wszystkie wersje są produkowane na jednej linii.