MEDIOLAN 2014: FORD S MAX VIGNALE CONCEPT ORAZ WIZJA SALONU

F 1_04

Podczas Salone del Mobile w Mediolanie firma Ford Motor Company zaprezentowała nowego Forda S-MAX Vignale Concept, rozszerzając tym samym wizję ekskluzywnych produktów i usług przeznaczonych dla europejskich klientów.

FTo drugi po zaprezentowanym w zeszłym roku Fordzie Mondeo Vignale Concept model z tej linii, odznaczający się eleganckim designem, wysokogatunkowym wykończeniem oraz ekskluzywną specyfikacją, której oczekują klienci Ford Vignale. Produkcyjna odmiana Forda Mondeo Vignale wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku, a niedługo potem na rynku pojawi się Ford S-MAX Vignale.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Oprócz prezentacji Forda S-MAX Vignale w Palazzo Reale w Mediolanie, podczas Salone del Mobile, czyli najważniejszych na świecie międzynarodowych targów branży wnętrzarskiej, Ford przedstawi zwiedzającym swoją wizję usług Vignale, stworzonych w celu zapewnienia wysokiego poziomu satysfakcji klienta. Stoisko Forda zbudowane na terenie targów odzwierciedla swoim wyglądem tzw. „Vignale Lounge”, czyli specjalnie zaprojektowany salon, który powstanie w wybranych przedstawicielstwach firmy Ford w całej Europie.

F 2_6

Podczas Salone del Mobile Ford pokaże również lifestylową kolekcję Vignale, w tym unikatową torbę podróżną, która zdobyła nagrodę iF Design. Oferta usług ekskluzywnej linii produktowej, która pojawi się w Europie w 2015 roku, obejmie m.in. przydzielonego asystenta serwisowego czy odbiór i zwrot pojazdu na potrzeby czynności serwisowych.

Ekskluzywne wykończenie

Nowy Ford S-MAX Vignale Concept jest wyposażony w dedykowane obręcze aluminiowe Vignale o średnicy 21 cali z pieczołowicie dobranymi detalami i wysokogatunkowym wykończeniem, aplikacje przypominające drogocenną biżuterię, chromowane nakładki na boczne lusterka oraz charakterystyczną, sześciokątną osłonę chłodnicy Vignale. Z kolei całe nadwozie pokrywa unikatowy lakier w kolorze „Milano Grigio”. Ford S-MAX Vignale Concept oferuje również pikowane fotele z miękkiej skóry naturalnej z oznaczeniami serii Vignale oraz wypukłymi aluminiowymi wstawkami o strukturze splotu.

Wśród nowinek technologicznych znalazł się zaawansowany system komunikacji pokładowej oraz system dokowania urządzeń typu tablet w drugim rzędzie. Ponadto, inteligentną i wszechstronną koncepcję miejsc siedzących potęgują fotele o specjalnej, cienkiej konstrukcji siedzisk. W porównaniu ze standardowym Fordem S-MAX, Ford S-MAX Vignale Concept prezentuje nowe podejście do kwestii stylizacji nadwozia, wykorzystując wyraziste i płynnie poprowadzone linie, charakterystyczny profil, a także dynamiczny łuk dachu.

F 3_10

Nowy kolor Vignale „Milano Grigio” (odcień drogocennej perły) powstał pod wyraźnym wpływem metalicznych odcieni róży widocznych w meblach i kolekcjach modowych prezentowanych podczas Salone del Mobile. Uzupełnieniem nowej powłoki lakierniczej są detale w odcieniu Dark Rose Grey w postaci końcówek układu wydechowego, obramowania sześciokątnych wlotów powietrza oraz wykończenia przedniego dolnego pasa nadwozia. Sześciokątna osłona chłodnicy, znana z Forda Mondeo Vignale Concept, została również zastosowana w Fordzie S-MAX Vignale Concept. Element ten wyróżnia się ciemnym metalicznym wykończeniem oraz obramowaniem z polerowanego aluminium.

– Podczas obecności na targach Salone del Mobile i Milan Design Week zauważyliśmy, że nowoczesne, luksusowe projekty nie muszą być krzykliwe. Zastosowanie jaśniejszych odcieni i precyzyjnie rozmieszczonych detali pozwoliło nam zaoferować klientom poziom wyrafinowania, jakiego jeszcze nie znali – powiedział Stefan Lamm, dyrektor ds. stylizacji nadwozia, Ford of Europe.

Skrojone na miarę

Z jasnym nadwoziem kontrastuje ciemniejszy projekt wnętrza, po części inspirowany najnowszymi trendami mody męskiej. Pozostałe kolory i kształty stworzono na bazie projektu eklektycznych mebli – takich jak eleganckie sofy – które oferują płynne, nowoczesne linie oraz wysokogatunkowe pokrycie z ręcznie wyszywanej skóry w perłowym odcieniu. Skórzane, jednokolorowe wykończenie ciągnie się od deski rozdzielczej i tablicy przyrządów, wokół szklanego okna dachowego, aż po tylny przedział bagażowy, tworząc atmosferę ekskluzywnego salonu.

F 4_2

Projektanci zastosowali również metaliczne tekstury w ciepłych odcieniach. Z kolei aluminiowe wstawki o strukturze splotu umieszczone za kierownicą oraz wzdłuż deski rozdzielczej przed pasażerem uwypuklają kunszt projektantów. Wrażenie wysokiej jakości wykonania potęguje lakierowany panel z aluminiowym napisem „Vignale”, zainstalowany ponad centralnym wyświetlaczem.

W obiciu siedzeń zastosowano nowy efekt pikowania, po raz pierwszy zademonstrowany w Fordzie Mondeo Vignale Concept. Przednie fotele oraz zewnętrze siedzenia z tyłu wyróżniają się sześciokątnymi wzorami z umieszczonymi po bokach wzorami kwadratowymi, które ozdabiają również środkowy fotel z tyłu oraz przedni podłokietnik. Dodatkowo, w środkowej części foteli zastosowano wykończenie ciemnoczerwonymi nićmi, a ich krawędzie wykończono jasnymi nićmi.

– Połączenia kolorystyczne oraz jakość wykończenia detali wnętrza wnoszą do projektu Forda S MAX Vignale Concept odrobinę tradycji. Cała stylizacja odzwierciedla najnowsze trendy modowe i wnętrzarskie, co widać w materiałach, skórzanej tapicerce, kolorach i detalach – powiedziała Sonja Vandenberk, główna projektantka w dziale koloru i materiału, Ford of Europe.

F 5_05

Spełnić oczekiwania klientów

Ford przyznaje, że 50% wszystkich sprzedawanych modeli wyższej klasy tej marki to wersje w topowych odmianach wyposażeniowych, przy czym 10 do 15 proc. klientów wymaga jeszcze wyższych specyfikacji i bardziej zaawansowanych usług serwisowych.

– Wiemy, że wielu z naszych klientów szuka modeli Forda, które są bardziej ekskluzywne i wyrafinowane, niż te obecnie oferowane w Europie. Nabywcy chcą również, aby eksploatacja samochodu była bardziej wyjątkowym i spersonalizowanym doświadczeniem, dostosowanym do ich potrzeb oraz oszczędzającym ich czas. Linia Vignale pozwoli spełnić te oczekiwania w niespotykany dotąd sposób – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

Badania przeprowadzone przez Forda dowodzą, iż ponad jedna trzecia nabywców aut segmentu premium uważa wysoki poziom obsługi klienta za jeden z głównych czynników, który odróżnia zwykłe doświadczenia wynikające z eksploatacji pojazdu od doświadczeń typu premium. Z danych zebranych przez firmę wynika również, że na satysfakcję klienta największy wpływ mają kompetencje sprzedawców oraz wydajność ich pracy. Z kolei dwa z trzech najważniejszych czynników wpływających na oczekiwania klienta w stosunku do marki to wygląd salonu sprzedaży i jakość obsługi.

F 6_8

Ford zapewni swoim klientom specjalnie wyszkolonego asystenta serwisowego, który będzie wyłącznym źródłem kontaktu nabywcy modelu Vignale z firmą. Wychodząc z założenia, że osoby kupujące auta z linii Vignale cenią swój czas, oferta usług linii produktowej Vignale obejmie również odbiór i zwrot pojazdu na potrzeby czynności serwisowych.

Takie spersonalizowane usługi będą oferowały salony „Vignale Lounge” rozlokowane w wybranych punktach sprzedaży detalicznej Forda. W inspirującym, odosobnionym miejscu salonu „Vignale Lounge” klient będzie mógł wybierać spośród ekskluzywnych materiałów i kolorów oraz odkrywać ekscytujące funkcje i technologie. Miejsce to zapewni odprężającą atmosferę i będzie odzwierciedlać jakość, jaką nabywca modelu Vignale znajdzie w swoim aucie.

– Vignale oferuje specjalne produkty i wiele usług, dzięki którym klient poczuje się wyjątkowo. Możliwość odbioru i zwrotu pojazdu na potrzeby czynności serwisowych sprawi, że Vignale stanie się ważną częścią życia klienta – powiedział Waard.

F 7_9