Mercedes-AMG S 63 E Performance godnie kontynuuje tradycje poprzedników z serii 63 i 65, z ich potężną siłą ciągu, jaką zapewniał ogromny moment obrotowy.
Topowa sportowa limuzyna< z gwiazdą/strong> łączy ceniony silnik 4.0 V8 biturbo AMG z techniką elektryfikacji wzorowaną na rozwiązaniach z Formuły 1, z mocną jednostką elektryczną oraz lekkim, wysokowydajnym akumulatorem. Taki zestaw zapewnia niespotykane dotąd w Klasie S osiągi – 100 km/h uzyskuje się tu w 3,3 s – w połączeniu z imponującą efektywnością. Wszechstronność S 63 E Performance potęgują możliwość pokonywania codziennych lokalnych podróży wyjątkowo cicho i lokalnie bezemisyjnie, w trybie elektrycznym, oraz napęd na wszystkie koła 4Matic.
Zobacz także:
AUDI: RODZINA GRAN TURISMO WZBOGACONA O NOWE AUDI E-TRON GT QUATTRO
Program Manufaktur: kilkadziesiąt odcieni lakieru do wyboru
Bardzo szczególny status S 63 E Performance podkreśla już sam design, z gwiazdą umieszczoną na osłonie chłodnicy, chromowanymi listwami zderzaków oraz obręczami o średnicy 20 lub 21 cali. Oferta obejmuje wyłącznie wersję nadwoziową Long, a więc ze zwiększonym rozstawem osi. Nabywcy mają do wyboru szereg opcji personalizacji z gamy Manufaktur, w tym nowość – ekskluzywny kolor nadwozia z rozbudowanej grupy odcieni obejmujących także lakiery niemetalizowane oraz matowe (56 988 zł; szczegóły w konfiguratorze, pod adresem https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/mercedes-benz-cars/car-configurator.html/motorization/CCci/PL/pl/bm/2231821).
Już ponad 50 lat temu założyciele AMG udowodnili, że stawiając na techniczne innowacje, potrafią zamienić luksusową limuzynę w bardzo sportowy samochód. Swój pierwszy kamień milowy – Mercedesa 300 SEL 6.8 AMG – marka sportowych aut z Affalterbach zbudowała w 1971 r. Teraz tradycje te kontynuuje S 63 E Performance, który łączy komfort i najwyższe kompetencje Klasy S ze sportowymi osiągami AMG. Dzięki mocy systemowej 590 kW (802 KM) i systemowemu momentowi obrotowemu 1430 Nm ta luksusowa limuzyna dysponuje ogromnymi rezerwami siły napędowej. Doskonałe osiągi wyraża przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i prędkość maksymalna wynosząca nawet 250 km/h.
Napęd hybrydowy z techniką z Formuły 1, zużycie paliwa na poziomie 6-cylindrowego silnika
Hybrydowy napęd specyficzny dla AMG zapewnia 612-konnej jednostce 4.0 V8 biturbo nowy poziom wszechstronności. 190-konny silnik elektryczny może wspierać spalinowy w pełnym zakresie obrotów i działa bezpośrednio na tylną oś, zapewniając jeszcze lepsze osiągi oraz możliwość precyzyjnych korekt ESP. Pełne wykorzystanie jego potencjału umożliwia 2-biegowa przekładnia przy tylnej osi. Zaopatrzony w specjalne chłodzenie akumulator powstał z myślą o szybkich dostarczaniu mocy i pobieraniu energii, a nie o jak najdłuższym zasięgu.
Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ zapewnia w pełni zmienną dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy osiami. W przypadku poślizgu kół tylnej osi siła napędowa z silnika spalinowego i elektrycznego w razie potrzeby trafia także na przednią oś, zwiększając zarówno dynamikę, jak i bezpieczeństwo.
Kolejną korzyść stanowi imponująca jak na tę klasę mocy efektywność: 31 km zasięgu w trybie elektrycznym, zużycie paliwa WLTP 2,1 l/100 km oraz zużycie paliwa po rozładowaniu w cyklu mieszanym WLTP 11,8 l/100 km. Korzystanie z napędu elektrycznego na krótkich dystansach, zwłaszcza w ruchu miejskim, ogranicza smog i zwiększa komfort – samochód przemieszcza się bardzo cicho. A ładowanie akumulatora o pojemności 10.36 Wh można przeprowadzić nawet z domowego gniazdka (maksymalna moc ładowania wynosi 3,7 kW).
Kompleksowy pakiet najnowocześniejszych układów z zakresu dynamiki jazdy
Wyśrubowany poziom komfortu i dynamiki jazdy już w standardzie zapewniają zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z układem kontroli prześwitu, elektromechaniczna stabilizacja przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL i aktywna skrętna tylna oś. Aby uzyskać optymalny balans mas, napęd elektryczny wraz z akumulatorem zlokalizowano przy tylnej osi. Jednostkę spalinową, po raz pierwszy w Klasie S, wyposażono w aktywne poduszki silnika, które godzą konflikt pomiędzy miękkim mocowaniem układu napędowego, zwiększającym komfort, a twardym połączeniem zapewniającym optymalną dynamikę jazdy – mogą bezstopniowo dostosowywać swoją sztywność do aktualnych warunków jazdy. Na tle pozostałych odmian wariant S 63 E Performance wyróżniają także dodatkowe usztywnienia nadwozia.
Standardowa specyfikacja obejmuje również zintegrowany system kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMICS. Wpływa on na strategię działania elektronicznego programu stabilizacji ESP, napędu na wszystkie koła i elektronicznie sterowanego tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, zapewniając autentyczne wrażenia z jazdy, wysoką dynamikę poprzeczną i optymalną trakcję przy zachowaniu wysokiej stabilności.
Cena modelu wynosi od 1 079 800 zł i uwzględnia bogatą seryjną specyfikację, do której należą m.in.: reflektory DIGITAL LIGHT, dach panoramiczny, pakiet pamięci, skórzana tapicerka nappa AMG, drewniane wykończenia, system nagłośnienia Burmester 3D surround, zestaw wskaźników 3D, centralna poduszka powietrzna, wideorejestrator jazdy, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, Aktywny asystent zmiany pasa ruchu, komfortowe domykanie drzwi czy pakiet zdalnego parkowania z zestawem kamer 360°. Lista opcji obejmuje m.in.: ceramiczny układ hamulcowy AMG (43 173 zł), czołowe poduszki powietrzne dla pasażerów siedzących z tyłu (2878 zł), system nagłośnienia Burmester High-end 4D surround (30 509 zł), pakiet „First class” (pojedyncze siedzenia tylne wraz z konsolą środkową, 16 118 zł) czy kierownicę AMG Performance wykończoną włóknem węglowym oraz mikrofibrą MICROCUT (4720 zł).