MERCEDES: BIEDRONKA JEŹDZI NA GAZIE (ZIEMNYM)

Mercedes-Benz oraz Jeronimo Martins, firma dbająca o zrównoważony transport, właściciel sieci Biedronka w Polsce, kontynuują współpracę. Tym razem Jeronimo Martins zdecydował się na zakup dwóch ultraekologicznych samochodów model Econic NGT. Są to pierwsze w tym sektorze pojazdy napędzane sprężonym gazem ziemnym.

– Ekologia to nie tylko odzyskiwanie surowców wtórnych czy oszczędność energii, a więc praktyki, które każdego dnia stosujemy w sklepach Biedronki – mówi Maciej Gawroński, Dyrektor Operacyjny odpowiedzialny za flotę JMD. To także przystosowanie całego transportu do najwyższych norm środowiskowych. Inwestując w nowe pojazdy, inwestujemy w transport przyjazny środowisku i mamy świadomość, że przy tak dużej skali działalności, każde rozwiązanie pro ekologiczne przynosi znakomite rezultaty.

– To absolutny rekordzista w swojej klasie w zakresie ekologii i ekonomii – dodaje szef sprzedaży samochodów specjalnych Mercedes-Benz Polska, Igor Kaczorkiewicz. Cieszę się, że znalazł uznanie w firmie Jeronimo Martins, która jest już klientem naszej firmy, jako że ma w parku samochodowym ponad 150 samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, głównie Actrosów.

Econic NGT (Natural Gas Technik) napędzany sprężonym gazem ziemnym spełnia najwyższe wymogi ekologiczne takie jak certyfikat ECE R110 oraz surowe wymagania normy emisji spalin EEV („enhanced environmentally friendly vehicle”). Ma lepsze wyniki emisji spalin niż te wynikające z normy Euro 5. Z rury wydechowej wydostaje się praktycznie wyłącznie gorące powietrze.

– Właściciel sieci sklepów „Biedronka” po raz kolejny udowodnił, iż jest pionierem ochrony środowiska w branży dystrybucyjnej – mówi Ireneusz Jagiełło, szef Diesel-Truck, dilera sieci Mercedes-Benz Polska.

Econic to szczególny pojazd, ponieważ łączy wszystkie najważniejsze wymagania w transporcie miejskim: duże możliwości transportowe samochodu ciężarowego, zwrotność samochodu dostawczego oraz ergonomię samochodu niskopodłogowego. Napęd na sprężony gaz ziemny oznacza jednocześnie duże oszczędności dla portfela. Mają na to wpływ bardzo niskie, w stosunku do benzyny i ropy, ceny gazu, a także niewielkie spalanie.

Econic NGT to także zmniejszona emisja hałasu w efekcie niezwykle cichej pracy silnika i bardziej miękkiego spalania. Ograniczenie hałasu może wynieść nawet 50% w porównaniu z pojazdem z silnikiem wysokoprężnym i obudową wyciszającą. Podwozie Econica napędzane sprężonym gazem ziemnym posiada niemiecki znak jakości „Blauer Umweltengel” (Błękitny Anioł Środowiska), a także spełnia normę głośności “PIEK” (głośność pojazdu 72 dB).

Tę samą surową normę spełniają zabudowa izotermiczna oraz winda samozaładowcza zamontowana na podwoziu Econica.