MERCEDES: NOWY SPRINTER OPUŚCIŁ JUŻ FABRYKĘ

img20130706_131439

Po pokonaniu ponad 8 mln km jazd testowych i zainwestowaniu 25 mln euro w rozwój zakładów w Düsseldorfie oraz Ludwigsfelde pierwszy seryjny egzemplarz nowego Sprintera opuszcza fabrykę w Düsseldorfie. Tym samym oddział Mercedes-Benz Vans otwiera następny rozdział w historii modelu.

Nowy samochód oferuje pięć innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, jego silnik jako pierwszy spełnia normę emisji Euro VI, a dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa – nawet 6,3 l/100 km – jest najbardziej oszczędny w klasie. Na tle konkurencji imponuje również dynamiczną stylizacją.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Nowy Mercedes-Benz Sprinter po raz kolejny pozwolił nam podnieść poprzeczkę w segmencie aut dostawczych. Reprezentowany przez niego poziom bezpieczeństwa, wydajności i jakości jest nieosiągalny dla innych modeli w klasie. Nowy Sprinter to model globalny i bardzo się cieszę, że możemy wszyscy kontynuować historię jego sukcesu powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans tuż przed rozpoczęciem produkcji.

Od momentu debiutu w 1995 roku Mercedes-Benz Sprinter wyznaczał w swojej klasie wzorce w dziedzinie systemów wspomagania i bezpieczeństwa, m.in. jako pierwszy posiadał w aucie dostawczym system ABS. Kolejną nowością było wprowadzenie układu ESP w roku 2002, który następnie przekształcony został w system ADAPTIVE ESP (2006).

img20130706_131358

W ciągu minionych 18 lat Sprinter znalazł on na całym świecie około 2,5 mln nabywców, stając się kluczowym filarem strategii wzrostu Mercedes-Benz Vans (znanej pod hasłem “Vans goes global” – auta dostawcze na globalną skalę).

Sprinter reprezentuje segment aut o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 t i plasuje się na granicy pomiędzy samochodami dostawczymi a ciężarówkami. Jego innowacyjna koncepcja spotyka się ze znakomitym odbiorem klientów nie tylko na rynkach europejskich, ale i na innych kontynentach – obecnie model oferowany jest w tysiącach wariantów w ponad 130 krajach.

Globalny status Sprintera odzwierciedlają także miejsca jego produkcji. Poza zakładami w Düsseldorfie i Ludwigsfelde w Niemczech jest on wytwarzany także w Charleston w Karolinie Południowej, González Catan (Argentyna) i Fuzhou (Chiny). Przygotowania do montażu Sprintera Classic trwają także w fabryce GAZ w Niżnym Nowogrodzie. W efekcie dostawcze Mercedesy zyskają jeszcze szerszy dostęp do dynamicznie rozwijającego się rynku rosyjskiego.