MERCEDES: SPRINTER Z ASYSTENTEM BOCZNEGO WIATRU

mer_srin1

Asystent bocznego wiatru (Crosswind Assist) jest teraz dostępny jako wyposażenie akcesoryjne dla licznych wariantów Sprintera.

Dotyczy to egzemplarzy zaopatrzonych w najnowszą wersję układu stabilizacji toru jazdy Adaptive ESP, czyli większości odmian produkowanych od stycznia 2013 do połowy 2014 r. Od czerwca br. system wspomagający aktywne bezpieczeństwo trafił na listę standardowego wyposażenia niemal wszystkich wariantów modelu.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

BEZPIECZEŃSTWO


 

Koszt modernizacji nie należy do wysokich – cena wynosi do 500 zł netto wraz z montażem.

merc_spr2

Asystent bocznego wiatru (Crosswind Assist) to jeden z pięciu nowych systemów wspomagających, które w ubiegłym roku trafiły do wyposażenia Sprintera. Czujniki asystenta wykrywają siły wywierane na pojazd przez boczny wiatr – czy to na moście, czy podczas wyprzedzania ciężarówki. Układ ESP przyhamowuje wówczas koła po nawietrznej stronie auta i generuje odchylenie przeciwdziałające skutkom podmuchów.

W rezultacie kierowca nie musi dokonywać nerwowych korekt toru jazdy – ponieważ jest mniej obciążony i mniej skłonny do przeprowadzenia zbyt gwałtownych manewrów, wzrasta jego poczucie bezpieczeństwa oraz komfort pracy. Dodatkową funkcję ostrzegawczą pełni lampka na panelu wskaźników, informująca o działaniu systemu. Asystent bocznego wiatru aktywuje się przy prędkości od 80 km/h. Od 2013 roku Mercedes-Benz standardowo montuje asystenta bocznego wiatru w swoich dużych autach dostawczych.