MITSUBISHI: OUTLANDER PHEV – UDANY WYSTĘP W AZJI

mit_asi1

Hybrydowy SUV Mitsubishi Outlander PHEV ze stałym, elektrycznym napędem na cztery koła – przygotowany przez zespół Two & Four Motor Sports przy wsparciu Mitsubishi Motors Corporation (MMC) – wziął udział w certyfikowany przez FIA rajdzie Asia Cross Country Rally (AXCR) 2015.

Zawody rozegrane zostały w północnej części Tajlandii. Zespół w składzie Takatsugu Aoki i Wuttichai Trithara przejechał 2400 kilometrów morderczej trasy w 40 godzin, 1 minutę i 51 sekund, zdobywając pierwsze miejsce w klasie pojazdów elektrycznych T1-3 i dwudziestą pozycję w klasyfikacji generalnej.


Zobacz także:

SPORT


 

W tym roku rajd AXCR świętował dwudziestą rocznicę istnienia. Outlander już po raz trzeci z rzędu potwierdził swoją niezawodność, wytrzymałość i sprawność terenową, a także udowodnił, że układ napędowy PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) przetrwa trudy najbardziej ekstremalnej eksploatacji.

mitsu_asi2

Mitsubishi w wersji rajdowej bazuje na modelu produkcyjnym. Główne podzespoły układu sterowania systemem PHEV, z wyjątkiem zmodernizowanego systemu kontroli, w aucie rajdowym pochodzą z wersji seryjnej, co miało na celu wypromowanie układów EV i 4WD stworzonych przez firmę MMC.

Poza tym, inżynierowie zwiększyli moc silników elektrycznych i generatora i zastosowali akumulator trakcyjny o większej pojemności. Zmiany wprowadzone w systemie Twin Motor 4WD, wykorzystującym system kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All-Wheel Control) znany z Lancera Evolution, zaowocowały z kolei uzyskaniem lepszej trakcji.

Ponadto, rajdowe Mitsubishi Outlander PHEV w pełni wykorzystuje osiągi systemu PHEV o wysokiej mocy oraz systemu Twin Motor 4WD, oferując dodatkowo zwiększony prześwit, większy skok zawieszenia, rajdowe ogumienie o wysokim profilu oraz inne podzespoły zwiększające dzielność terenową.

mitsu_asi3

– Nawierzchnia podczas rajdu była gorsza, niż się spodziewaliśmy, jednak rajdowy Outlander pokazał, na co go stać. Silnik, generator, akumulator i inne podzespoły układu EV nie sprawiły żadnych problemów, potwierdzając swoją niezawodność i wytrzymałość. W rajdzie Baja Portalegre, który odbędzie się tej jesieni wystartujemy jeszcze lepiej przygotowanym samochodem rajdowym w nadziei na zajęcie wyższego miejsca – powiedział Yasuo Tanaka, dyrektor ds. technicznych.

Mitsubishi Motors Corporation wystawi model Outlander PHEV w podobnej specyfikacji w rajdzie cross-country Baja Portalegre 500, który odbędzie się w dystrykcie Portalegre we wschodniej części Portugalii w dniach od 22 do 24 października tego roku. Samochód poprowadzi kapitan zespołu Hiroshi Masuoka, który wygrał rajd Dakar w latach 2002 i 2003. Managerem zespołu i dyrektorem technicznym jest Yasuo Tanaka, ekspert z działu ds. badań nad podzespołami układu EV przy biurze ds. rozwoju technicznego, natomiast dodatkowe wsparcie zapewni czterech inżynierów z tego działu.

Udział w trudnych rajdach organizowanych w Azji i Europie jest doskonałą szansą na zebranie cennych danych, które jak zwykle posłużą firmie MMC do stworzenia jeszcze lepszych samochodów seryjnych.