NISSAN: 1500 KM NA JEDNYM ZBIORNIKU PALIWA MODELEM QASHQAI e-POWER

Nissan Qashqai e-POWER ukończył kultową trasę z Land’s End do John O’Groats na jednym zbiorniku paliwa, osiągając najlepszy w swojej klasie wynik 3,76 l/100 km

Eksperci z Nissan Technical Centre Europe (NTCE) w Cranfield w hrabstwie Bedfordshire spędzili w ciągu dwóch dni łącznie 18 godzin za kierownicą dwóch egzemplarzy Nissana Qashqai e-POWER.


Zobacz także:

TOYOTA: TRWAJĄ DNI OTWARTE NOWEJ COROLLI CROSS
 

ROZMAITOŚCI


 

Podczas testu eksperci przejechali wzdłuż całą Wielką Brytanię, pokonując 1347 km na jednym zbiorniku paliwa i docierając do mety z zapasem pozwalającym na kolejne 160 km. To imponujące osiągnięcie potwierdza, że przy zużyciu paliwa na poziomie 3,76 l/100 km Qashqai z nowym układem e-POWER jest najbardziej ekonomicznym samochodem w swojej klasie.

Wyczyn ten nawiązuje do podobnego wyzwania z 2007 roku, kiedy pionierski Nissan Qashqai 1.5 dCi Diesel pokonał tę samą trasę, ustanawiając rekord zużycia paliwa na poziomie 4,2 l/100 km. Osiemnaście lat później, dzięki technologii zelektryfikowanego napędu e‑POWER nowej generacji, Qashqai ponownie sprostał wyzwaniu, zużywając przy tym o 10 litrów paliwa mniej.

Dean Driver, inżynier ds. testowania pojazdów i jeden z kierowców biorących udział w wyzwaniu, powiedział: Jazda Nissanem Qashqai e-POWER z Land’s End do John O’Groats pokazała pełnię możliwości nowego układu napędowego. Podróż przebiegła nie tylko płynnie i cicho, ale pokonaliśmy ponad 1340 km, a w zbiorniku nadal pozostało paliwo – wyraźny dowód na to, że e-POWER potrafi połączyć imponujący zasięg z wyjątkową wygodą podróżowania.

W przeciwieństwie do tradycyjnych hybryd, układ napędowy e-POWER wykorzystuje silnik benzynowy wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej, która następnie zasila silnik elektryczny odpowiedzialny za napęd kół. Oznacza to, że koła poruszane są zawsze energią elektryczną, co przekłada się na natychmiastowy moment obrotowy, płynne przyspieszenie i cichszą jazdę – a wszystko to bez konieczności podłączania samochodu do źródła zasilania.

Osiągnięcie skomentował także David Moss, wiceprezes Nissana ds. badań i rozwoju w regionie AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania): Trzecia generacja układu napędowego e-POWER to efekt wielu lat doświadczeń w rozwijaniu tej technologii. Wykorzystaliśmy najlepsze elementy wcześniejszych rozwiązań, wsłuchaliśmy się w opinie klientów i przeprojektowaliśmy płytę podłogową, aby zwiększyć wydajność, ograniczyć emisję spalin i poprawić komfort jazdy – wszystko przy zachowaniu zasięgu porównywalnego z silnikami wysokoprężnymi. Z dumą potwierdzamy, że nowy e-POWER oferuje dziś najlepsze w swojej klasie wyniki w zakresie zużycia paliwa i emisji spalin.

Nowy układ napędowy e-POWER typu „5 w 1” integruje kluczowe podzespoły – silnik elektryczny, generator, falownik oraz przekładnie: redukcyjną i podwyższającą prędkość obrotową – z całkowicie przeprojektowanym, 1,5-litrowym silnikiem turbo. W silniku wykorzystano autorską technologię spalania STARC opracowaną przez Nissana, która dzięki stabilizacji procesu wewnątrz cylindra podniosła sprawność cieplną do wyjątkowo wysokiego poziomu 42%. Rozwiązanie to pozwala silnikowi pracować ciszej i bardziej efektywnie przy niższych prędkościach obrotowych.

Produkcja crossovera Qashqai wyposażonego w układ napędowy e‑POWER nowej generacji rozpoczęła się w lipcu tego roku w ultranowoczesnej fabryce Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Model trafi do salonów w całej Europie w najbliższych miesiącach.

Qashqai z nowym układem napędowym e‑POWER

Moc 140 kW (190 KM)
Moment obrotowy 310 Nm
Zużycie paliwa (cykl mieszany WLTP) 4,5 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 102 g/km

 

Równolegle z udoskonaleniem technologii e-POWER, Qashqai otrzymał także nowe funkcje w ramach zintegrowanego systemu Google. Oprócz dostępu do Map Google, Asystenta Google i sklepu Play, kierowcy mogą teraz korzystać m.in. z komend głosowych, dodatkowych aplikacji z Google Play, prognoz pogody na trasie oraz Nissan Trip Stories – funkcji umożliwiającej łatwe nagrywanie i udostępnianie podróży za pośrednictwem aplikacji NissanConnect Services.

Dodatkowe udoskonalenia technologiczne obejmują wyższy poziom inteligentnego prowadzenia dzięki rozwiniętym funkcjom systemu ProPILOT Assist, takim jak ulepszone interfejsy wspomagania jazdy wielopasmowej, zapewniające lepsze monitorowanie ruchu i rozpoznawanie otoczenia.

Klienci, którzy zdecydują się na Nissana Qashqai z nowym napędem e-POWER, mogą liczyć na niższy całkowity koszt eksploatacji (TCO) dzięki wydłużeniu okresów między przeglądami z 15 000 km do 20 000 km.