NISSAN: NOWY e-NV200 CZYLI WIĘKSZY ZASIĘG i DUŻA ŁADOWNOŚĆ

Niss_eNV200_1

Nissan e-NV200 z elektrycznym napędem łączy w sobie cechy modelu NV200 z rozwiązaniami technologicznymi zastosowanymi w nowym LEAF-ie.

Zeroemisyjny samochód dostawczy o wydłużonym dzięki nowemu akumulatorowi o mocy 40 kWh zasięgu będzie dostępny w Europie od wiosny.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Nissan e-NV200 ma teraz zasięg dłuższy o 60 proc. przy niezmienionych wymiarach przestrzeni ładunkowej i pojemności. Ponadto model wyposażono w bezstopniową skrzynię biegów, która ułatwia jazdę i czyni ją bezpieczniejszą.

Niss_eNV200_2

Od chwili wprowadzenia modelu na rynek europejski w 2014 roku sprzedano już ponad 15 000 egzemplarzy. Elektryczny e-NV200, będący ucieleśnieniem wizji inteligentnej mobilności Nissana, oferuje nowe rozwiązania z zakresu łączności.

Już obecnie przyjmowane są pierwsze zamówienia na limitowaną edycję 2.ZERO, dostępną w 5-drzwiowej wersji dostawczej lub 7-miejscowej pasażerskiej wersji Evalia.

Innowacyjne technologie

Nowy akumulator o pojemności 40 kWh umożliwił wydłużenie zasięgu do 280 km według NEDC W celu dokładniejszego odzwierciedlenia rzeczywistych warunków e-NV200 przeszedł także procedurę testową WLTP, która wykazała, że można pokonać na jednym ładowaniu od 200 km w cyklu mieszanym do nawet 301 km w cyklu miejskim. To o ponad 60 proc. więcej w porównaniu z poprzednią wersją modelu.

niss_env200-3

Udało się to osiągnąć bez zwiększania wymiarów akumulatora, co pozwoliło zachować wymiary przestrzeni ładunkowej i dużą pojemność pojazdu.

Elektryczny układ napędowy zapewnia natychmiastowy dostęp do pełnego momentu obrotowego. Płynne przyspieszanie umożliwia bezstresową podróż dla kierowcy oraz nieuciążliwe dostawy i odbiory dla mieszkańców. Bezstopniowa skrzynia biegów i system wspomagania ruszania pod górę ułatwiają jazdę.

W zależności od wersji, e-NV200 może być wyposażony w wiele przydatnych technologii, na przykład w kolorową kamerę cofania ułatwiającą manewrowanie, łącze Bluetooth, inteligentny kluczyk oraz w pełni zintegrowany system nawigacji satelitarnej. Aplikacja NissanConnect EV pomaga w pełnym wykorzystaniu możliwości nowego autay. Z systemu można korzystać na smartfonie, tablecie lub komputerze. Za jego pomocą można sprawdzać poziom naładowania akumulatora, uruchamiać ładowanie i zdalnie ustawiać klimatyzację w pojeździe.

niss-snv200-4

Przestronny i wszechstronny

Firmy mają do wyboru dwie wersje nadwozia – e-NV200 Van i e-NV200 Evalia. W obu wersjach otrzymuje się funkcjonalne wnętrze z możliwością aranżacji półek, koszy i siedzeń w zależności od potrzeb. Wersja e-NV200 Van zapewnia łatwy załadunek, ponieważ krawędź przestrzeni załadunkowej znajduje się zaledwie 52 cm nad podłożem.

Van dysponuje przestrzenią ładunkową wynoszącą 4,2 m³. To oznacza, że wewnątrz pojazdu zmieszczą się dwie pełnowymiarowe europalety lub ładunek o wadze do 701 kg. Do tego model jest wyposażony w szeroko otwierane tylne drzwi oraz parę bocznych drzwi przesuwanych. W razie potrzeby można również złożyć fotel pasażera z przodu, uzyskując powierzchnię w stylu małego biurka. Ponadto kierowca ma w zasięgu ręki wiele praktycznych schowków.

Funkcjonalny, modułowy układ siedzeń w e-NV200 Evalia zapewnia dużo przestrzeni na bagaże lub narzędzia. Obecnie jest to jedyny stuprocentowo elektryczny, siedmiomiejscowy van dostępny w Europie. To świetne rozwiązanie dla taksówkarzy i firm świadczących usługi przewozowe.

niss_env200-5

DANE TECHNICZNE I OSIĄGI – NOWY e-NV200 SV 2.ZERO
Wersje:5-drzwiowa (VAN), 7-miejscowa (EVALIA)

* Liczba miejsc: 2 – 7;

* Silnik: elektryczny
– moc: 80 kW / 109 KM;
– maks. moment obrotowy: 254 Nm przy obr. do 10 500 na min.;
– zasięg (WLTP) – cykl miejski 301 km; cykl mieszany 200 km;
– zasięg (NEDC): 280 km;
– prędkość maksymalna: 123 km/h;
– przyspieszenie (0–100 km/h): 14 sek.

* Akumulator: litowo- jonowy
– napięcie znamionowe: 360 V;
– moc: 40 kWh;
– liczba ogniw: 192;
– ładowanie: 6,6 kW;
– czas ładowania: 21,5 godz. (instalacja domowa 10 A); 7,5 godz. (zestaw naścienny 32 A); 40–60 min (80 proc. — szybkie ładowanie);

* Zawieszenie: przednie – niezależne, kolumny MacPhersona; tylne – belka skrętna z resorami piórowymi.

* Opony: 185 / 65 / R15

* Masy
– dopuszczalna całkowita (PTW): 2200 – 2250;
– gotowego do jazdy: 1558 – 1689;
– maksymalna ładowność: 662 – 561;
– maks. uciąg: 410 kg;

* Wymiary
– długość: 4560 mm – 4560 mm;
– szerokość z lusterkami: 2011 mm – 2011 mm;
– wysokość (bez obciążenia): 1858 mm – 1858 mm;
– rozstaw osi: 2725 mm – 2725 mm;
– prześwit (bez obciążenia): 153,4 mm.

* Wymiary przestrzeni łądunkowej
– maks. długość: 2040 mm;
– maks. szerokość: 1500 mm;
– maks. wysokość: 1358 mm;
– minimalna szerokość między nadkolami: 1220 mm;
– wysokość platformy ładunkowej (bez obciążenia): 523,5 mm;
– kubatura przestrzeni ładunkowej (maks.): 4,2 m3 – 3,0 m3.