NISSAN: TRZECIA GENERACJA MODELU LEAF JUŻ NA EUROPEJSKICH DROGACH

Nowy Nissan LEAF wyjeżdża na drogi – imponujący zasięg 622 km, zaawansowane technologie i elegancka, aerodynamiczna sylwetka

Nissan LEAF – pierwszy na świecie masowo produkowany samochód elektryczny, który zadebiutował w Europie w 2011 roku – powraca, potwierdzając ambicje marki, by wciąż wyznaczać kierunek rozwoju elektromobilności.


Zobacz także:

TOYOTA: PRZEDSPRZEDAŻ ELEKTRYCZNEGO MODELU C-HR+ RUSZY JUŻ W GRUDNIU
 

PREMIERY


 

Nowa, trzecia już generacja modelu, który wyznaczył standardy w segmencie samochodów elektrycznych, po raz pierwszy wyjechała na drogi – debiutując w Kopenhadze. Nowy LEAF może się pochwalić imponującym zasięgiem do 622 km, nowoczesnym, dynamicznym designem, zaawansowaną technologią oraz szerokim wachlarzem systemów wspierających kierowcę.

Nowy Nissan LEAF to kwintesencja DNA naszej marki: inteligentny, elegancki, stylowy i gotowy na nową generację kierowców samochodów elektrycznych. Dzięki zasięgowi do 622 km i zaawansowanym technologiom łączności łączy wygodę codziennego użytkowania z emocjami, których poszukują nasi klienci – powiedziała Clíodhna Lyons, wiceprezes Nissana ds. strategii i planowania produktów oraz usług Nissana w regionie AMIEO. W miarę jak konsekwentnie rozwijamy naszą ofertę pojazdów elektrycznych w Europie i w całym regionie AMIEO, nowy LEAF doskonale odpowiada na potrzeby i oczekiwania naszych klientów – dodała.

Aerodynamiczna sylwetka

Zaprojektowany w globalnym centrum projektowym Nissana w Atsugi w Japonii i produkowany w zakładzie w Sunderland w Wielkiej Brytanii, zupełnie nowy Nissan LEAF prezentuje dynamiczną sylwetkę crossovera, łączącą aerodynamikę z wyrazistym, nowoczesnym designem. Dzięki współczynnikowi oporu powietrza wynoszącemu zaledwie 0,25, elegancka i płynna linia nadwozia nie tylko przyciąga wzrok i nadaje autu wyjątkowy charakter, lecz także wspiera imponujący zasięg do 622 km oraz ogólną efektywność pojazdu.

Z myślą o podkreśleniu eleganckiej, opływowej sylwetki, styliści Nissana dopracowali nadwozie nowego LEAF-a w każdym detalu – tak, by przyciągało wzrok i potwierdzało, że elektryczne modele marki łączą nowoczesność z wyjątkowym stylem. Efektem ich pracy są m.in.:

– Klamki zlicowane z karoserią,
– Wyprofilowane powierzchnie i płynnie poprowadzona linia dachu,
– Unikalna trójwymiarowa sygnatura tylnych świateł,
– Opcjonalne 19‑calowe obręcze kół z lekkich stopów o aerodynamicznej stylistyce,
– Przyciemniany panoramiczny dach z subtelnym wzorem „LEAF”.

Przestronne wnętrze nowego Nissan LEAF zostało zaprojektowane z myślą o potrzebach rodziny, oferując aż do 437 litrów przestrzeni bagażowej (według normy VDA). Elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika oraz relingi dachowe, dostępne jako wyposażenie opcjonalne, zwiększają funkcjonalność pojazdu, a siedem efektownych kolorów nadwozia – w tym charakterystyczny turkusowy odcień Luminous Teal – pozwala dopasować Nissan LEAF do indywidualnego stylu, który przypadnie do gustu zarówno rodzinom, osobom dojeżdżającym do pracy, odkrywcom miejskiej dżungli, jak i miłośnikom weekendowych wypadów.

Uzupełnieniem wyrazistego designu i przestronnego wnętrza nowego Nissana LEAF jest szeroki wachlarz akcesoriów dopasowanych do każdego stylu życia. Od praktycznych rozwiązań, takich jak folia ochronna na tylny zderzak czy dwustronna wykładzina bagażnika, aż po stylowe dodatki, takie jak podświetlane progi drzwi i nakładki na lusterka boczne z wzorem przypominającym włókno węglowe – każdy właściciel pragnący spersonalizować Nissana LEAF znajdzie coś dla siebie.


Dla jeszcze większej wygody, elementy takie jak rejestrator jazdy (Drive Video Recorder) czy torba do przechowywania przewodu ładowania zwiększają bezpieczeństwo i praktyczność codziennego użytkowania, natomiast akcesoria transportowe – w tym zdejmowany hak holowniczy i poprzeczki dachowe – otwierają nowe możliwości podczas rodzinnych podróży i weekendowych przygód na świeżym powietrzu.

Imponujący zasięg 622 km i inteligentne ładowanie

Dwie dostępne wersje akumulatora – o pojemności 52 kWh i 75 kWh – zapewniają zasięg odpowiednio powyżej 440 km oraz do 622 km (WLTP), oferując kierowcom pewność i swobodę podróżowania dzięki imponującemu zasięgowi, który plasuje Nissana LEAF w czołówce segmentu. Przy prędkości autostradowej wynoszącej 130 km/h zasięg sięga do 330 km, a przy 110 km/hdo 430 km, przy wyjątkowo niskim zużyciu energii na poziomie zaledwie 13,8 kWh/100 km. Gdy przychodzi czas na ładowanie, Nissan LEAF obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 150 kW, umożliwiając odzyskanie nawet 420 km zasięgu w zaledwie 30 minut.

Jednocześnie Nissan LEAF został wyposażony w funkcję Vehicle-to-Load (V2L), umożliwiającą zasilanie urządzeń zewnętrznych z mocą do 3,6 kW – od drobnej elektroniki, takiej jak laptopy, po sprzęt biwakowy podczas wyjazdów na łono natury. Model jest również przygotowany do obsługi technologii Vehicle-to-Grid (V2G), która w przyszłości pozwoli na oddawanie energii z akumulatora pojazdu z powrotem do sieci elektrycznej.

Parametry napędu elektrycznego i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

Zbudowany na modularnej płycie podłogowej CMF-EV, wspólnej z Nissanem ARIYA, LEAF oferuje dynamiczne, a zarazem komfortowe wrażenia z jazdy. Zawieszenie typu MacPherson z przodu oraz wielowahaczowe z tyłu gwarantuje płynne i pewne prowadzenie zarówno w ruchu miejskim, jak i na autostradzie. Wśród rozwiązań zorientowanych na kierowcę znajdują się m.in.:

e‑Pedal Step zapewniający płynne kierowanie przy użyciu tylko jednego pedału;
ProPILOT Assist z funkcją Navi-link zapewniający adaptacyjny tempomat i automatyczne dostosowanie prędkości do warunków na drodze;
System kamer 360° 3D przekazujący widok z ośmiu punktów oraz tzw. „widok przez maskę” i „szeroki widok z przodu”, ułatwiający manewrowanie w wąskich przestrzeniach miejskich;
– Sterowany przy użyciu manetek system hamowania rekuperacyjnego z funkcją kontroli odległości, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas zmniejszania prędkości.

Sercem nowego Nissana LEAF jest nowoczesny silnik elektryczny o doskonałych osiągach i dużej responsywności, dostarczający moc 160 kW i 355 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy. Przy zużyciu energii na poziomie jedynie 13,8 kWh/100 km, nowy Nissan LEAF gwarantuje wydajną i komfortową jazdę.

Liczne zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, w jakie wyposażony jest Nissan LEAF, gwarantują pewność i komfort prowadzenia w każdych warunkach. Od inteligentnego hamowania awaryjnego, poprzez system monitorowania martwego pola i wykrywania pojazdów podczas wyjeżdżania z parkingu tyłem, aż po układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu – nowy Nissan LEAF został zaprojektowany tak, by wspierać kierowcę w każdej sytuacji na drodze. Dodatkowe funkcje, takie jak system kamer 360° 3D, „widok przez maskę” i „szeroki widok z przodu”, ułatwiają manewrowanie w ciasnych przestrzeniach oraz parkowanie, zwiększając bezpieczeństwo i wygodę codziennej jazdy.

Stworzony z myślą o kierowcy w pełni połączonym ze światem

Sercem cyfrowych możliwości Nissana LEAF jest system NissanConnect z wbudowanymi usługami Google, który zapewnia intuicyjną integrację samochodu z codziennym życiem współczesnego kierowcy. System obejmuje:

Mapy Google z pokładowym planerem tras, zapewniające intuicyjną nawigację i automatyczne planowanie postojów na ładowanie;
Asystenta Google umożliwiającego sterowanie nawigacją, multimediami, klimatyzacją i innymi funkcjami za pomocą głosu;
Sklep Google Play – zapewniający dostęp do aplikacji, serwisów streamingowych i narzędzi zwiększających produktywność.

Dwa bliźniacze ekrany o przekątnej 14,3 cala (na tablicy rozdzielczej i centralny) tworzą we wnętrzu Nissana LEAF w pełni cyfrowy kokpit, podczas gdy aplikacja mobilna NissanConnect Services daje zdalny wgląd w stan naładowania akumulatora, dostęp do funkcji wstępnego ogrzania/schłodzenia kabiny i planera podróży, dzięki czemu kierowca zachowuje łączność z samochodem nawet po jego opuszczeniu.

Już wkrótce

Nissan LEAF będzie produkowany w Sunderland w Wielkiej Brytanii, przy wykorzystaniu w 20% energii ze źródeł odnawialnych. Rozpoczęcie produkcji i uruchomienie przedsprzedaży planowane jest jeszcze przed końcem roku, a pierwsze dostawy zaplanowano na wiosnę 2026 roku. Informacje dotyczące szczegółów dostępności nowego Nissana LEAF w Polsce zostaną podane później.

 

NAJWAŻNIEJSZE DANE TECHNICZNE NOWEGO NISSANA LEAF
Zespół napędowy Pojemność (użytkowa) akumulatora
* Szacunkowa pojemność akumulatora – dane w trakcie homologacji.
52 kWh 75 kWh
Maksymalna moc 130 kW 160 kW
Maksymalny moment obrotowy 345 Nm 355 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s 7,6 s
Maksymalna prędkość 160 km/h 160 km/h
Ładowanie
i V2L
Typ złącza do ładowania prądem stałym CCS2
Maksymalna moc szybkiego ładowania (prądem stałym) 105 kW 150 kW
Czas szybkiego ładowania prądem stałym 20%–80% <30 min 20%–80% <30 min
Zasięg odzyskiwany po 30 min szybkiego ładowania prądem stałym (km) Dane w trakcie homologacji 420 km
Moc ładowania prądem zmiennym 7,4 kW (opcjonalnie 11 kW) 11 kW
Maksymalna moc ładowania przez port V2L 3,6 kW 3,6 kW
Zasięg
i zużycie energii
Szacunkowy zasięg (w cyklu mieszanym WLTP)* >440 km Do 622 km
Szacunkowe zużycie energii elektrycznej
(w cyklu mieszanym WLTP)*
13,8 kWh/100 km 13,8 kWh/100 km
Szacunkowy zasięg podczas jazdy autostradą z prędkością 130 km/h* 224 km 330 km
Szacunkowy zasięg podczas jazdy autostradą
i drogą ekspresową z prędkością 110 km/h*
b.d. Do 430 km
Współczynnik oporu powietrza (Cd) 0,25
Dane ogólne Długość 4350 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1550 mm
Masa (w zależności od wersji i poziomu wyposażenia) 1789–1937 kg
Rozstaw osi 2690 mm
Zawieszenie Przód: Niezależne, kolumny MacPhersona
Tył: Niezależne, wielowahaczowe
Pojemność bagażnika (VDA) 437 l
Rozmiar opon
(przód i tył)
195/60 R18
215/55 R18
235/45 R19