OD PEUGEOT 504 DO NOWEGO 208 CZYLI NAGRODY COTY DLA MARKI

W tym roku salon samochodowy Geneva Motor Show nie odbył się z powodu pandemii koronawirusa. Jednak został przyznany, choć on-line, tytuł Samochód Roku 2020.

Zwycięstwo w plebiscycie Car of the Year wywalczył Peugeot 208.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Dzięki temu francuska marka ma na swoim koncie już sześć triumfów w tym najbardziej prestiżowym w Europie konkursie motoryzacyjnym. Nagroda przyznawana jest co roku przez niezależne jury składające się z sześćdziesięciu dziennikarzy motoryzacyjnych z całego kontynentu.

Peugeot 208 jest pierwszym miejskim samochodem kompaktowym spod znaku lwa, wyróżnionym w Car Of The Year. Wcześniej pięć uznanych modeli marki z innych segmentów otrzymało tytuł: 504 (1969), 405 (1988), 307 (2002) i 308 (2014). W 2017 roku SUV 3008 został ponadto pierwszym w historii konkursu, którego historia sięga 1964 roku, nagrodzonym samochodem typu “Sport Utility Vehicle”.

Nagrody, którymi Peugeot został tak hojnie uhonorowany odzwierciedlają rolę jaką w historii ostatnich pięćdziesięciu lat motoryzacji odegrały koncepcja, założenia techniczne, design, technologiczne rozwiązania i osiągi wyróżnionych samochodów marki.

Nowy Peugeot 208

Nowy 208 spełnił wszystkie kryteria potrzebne, aby wygrać. Wyróżnia go wyrazisty design, który wpisuje się w strategię wzbogacania wyposażenia gamy. Zastosowane technologie zapoczątkowują półautonomiczną jazdę dzięki systemom wspomagania prowadzenia ostatniej generacji. Układy napędowe, spalinowe lub w 100% elektryczny, dają dużą swobodę wyboru.

Nowy e-208 otwiera kolejny etap producenta w świecie elektrycznej mobilności. Dzięki zasięgowi 340 km (zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP), mocy 100 kW (136 KM) i momentowi obrotowemu 260 Nm (dostępnemu od 0 km/h), który umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8 sekund, nowe auto oferuje stymulującą przyjemność z jazdy, uzupełnioną trzema dostępnymi trybami: Sport, Normal i Eco.

Od czasu jego wprowadzenia na rynek we wrześniu 2019 roku, 208 zebrał już 130 000 zamówień w Europie, w tym 15 proc. na wersje elektryczne.