OPEL: AKUMULATOR TO DZIŚ BARDZO WAŻNA RZECZ

Od dziesięciu lat Opel oferuje swoim fanom wybór między samochodami z napędem elektrycznym lub spalinowym. Pierwszym elektrykiem była Ampera z 2011 roku.

Kolejnymi modelami zaś: Ampera‑e, Corsa‑e czy Zafira‑e Life. Marka nie tylko oferuje e-pojazdy, ale zorganizowała także serwis wysokonapięciowych akumulatorów.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Obiekt, który powstał dziesięć lat temu w związku z wprowadzeniem modelu Ampera, został zmodernizowany. Centrum sprawdza i w razie potrzeby naprawia akumulatory do wszystkich pojazdów firmy opartych na platformie eCMP (obecnie Corsa‑e, Mokka‑e), a także Combo-e, Vivaro-e i Zafira-e Life.

Do końca bieżącego roku oferta elektrycznych pojazdów powiększy się do dziewięciu modeli, a do 2024 r. każdy samochód tej marki można będzie kupić w wersji zelektryfikowanej.

– Przez lata zgromadziliśmy mnóstwo doświadczeń w zakresie akumulatorów litowo- jonowych. Awarie zdarzają się bardzo rzadko, ale gdy dojdzie do usterki, zbadanie przyczyny i naprawa to zadanie dla specjalistów. Oddajemy nasze kompetencje do dyspozycji całej firmy i zapewniamy szybkie wsparcie techniczne — mówi Marcus Lott, dyrektor zarządzający ds. technicznych w firmie Opel.

Producent znacznie rozbudował i unowocześnił „Centrum regeneracji akumulatorów” w Rüsselsheim. Wszyscy pracownicy są profesjonalnymi elektrykami i zostali przeszkoleni do pracy przy wysokim napięciu na poziomie 5.

Mechanicy zajmują się przypadkami, z którymi nie zdołały sobie poradzić ASO z całej Europy. W ubiegłym roku odnotowano około 100 usterek w samochodach nie starszych niż 10 lat.

Posłuszeństwa odmówił w nich moduł sterujący lub — w najgorszym przypadku — doszło do uszkodzenia ogniwa. Taki akumulator jest wysyłany do Rüsselsheim, gdzie specjaliści z uprawnieniami do pracy przy wysokim napięciu otwierają szczelnie zamknięty zestaw. Uszkodzone ogniwo jest wymieniane i cały akumulator może wrócić do klienta. W przypadku poważniejszego uszkodzenia — na przykład wskutek kolizji — zawsze dostępne są zregenerowane baterie. W zamian otrzymuje się akumulator na wymianę.

Uszkodzony sprzęt może być otwierany wyłącznie w centrum akumulatorowym w Rüsselsheim. Szczelnie zamknięte urządzenie musi zostać rozcięte przez specjalistów od wysokich napięć. Uszkodzone ogniwo jest wymieniane, a w pełni sprawny akumulator jest następnie wysyłany jako akumulator zastępczy do magazynu.