OPEL: NOWY COMBO CARGO Z UKŁADEM ADAPTACYJNEJ KONTROLI TRAKCJI

Opel-Combo-Car1

Nowy kompaktowy van Opel Combo Cargo wyposażony jest opcjonalnie w adaptacyjną kontrolą trakcji IntelliGrip optymalizujący przyczepność na każdej nawierzchni oraz specjalny pakiet budowlany.

Bezpieczeństwo na nierównym terenie — na przykład na placu budowy — jest bardzo ważne także w przypadku pojazdów. Wypadków można uniknąć, dysponując właściwym i odpowiednio wyposażonym samochodem.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

IntelliGrip w Oplu Combo Cargo (International Van of the Year 2019 — IVOTY) z napędem na przednie koła zapewnia optymalną przyczepność i stabilność w różnych warunkach jazdy. W zależności od rodzaju nawierzchni kierowca może wybrać odpowiedni tryb kontroli trakcji za pomocą pokrętła na konsoli środkowej. Układy elektroniczne dostosowują rozkład momentu obrotowego na poszczególne koła i działanie ESP (elektronicznego programu stabilizacji) do wybranych ustawień.

Opel-Combo-Car2

IntelliGrip może pracować w pięciu różnych trybach:

* Normal / On-road (normalny/ drogowy): tryb jest ustawiony domyślnie przy uruchomieniu silnika. ESP i kontrola trakcji są skalibrowane do standardowych warunków jazdy w mieście, na autostradzie lub poza miastem.

* Snow (śnieg): zapewnia optymalną trakcję na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni przy prędkości do 50 km/h. Układ kontroli trakcji reguluje poślizg przednich kół, hamując koło, które straciło przyczepność w trakcie przyspieszania oraz przekazując moment obrotowy na drugie przednie koło.

* Mud (błoto): dopuszcza większy poślizg koła przy przyspieszaniu. Buksowanie koła, które ma mniejszą przyczepność przy ruszaniu, pozwala pozbyć się błota z bieżnika, co ułatwia odzyskanie przyczepności. Jednocześnie koło z lepszą przyczepnością otrzymuje większą porcję momentu obrotowego. Ten tryb jest aktywny do prędkości 80 km/h.

Opel-Combo-Car3

* Sand (piasek): dopuszcza niewielkie jednoczesne buksowanie obydwu napędzanych przednich kół, pozwalające utrzymać pojazd w ruchu i zapobiegające ugrzęźnięciu.

* ESP Off (wyłączony ESP): kontrola trakcji jest wyłączona przy prędkości do 50 km/h. Ze względów bezpieczeństwa po jej przekroczeniu IntelliGrip włącza się automatycznie w trybie „normalnym”.

IntelliGrip dostosowuje podział momentu obrotowego między przednie koła zgodnie z wybranym trybem, zezwalając na utratę przyczepności, gdy jest to konieczne. Pozwala to na uzyskanie optymalnej równowagi między przyczepnością a jej zrywaniem przy przyspieszaniu.

Oprócz poprawiającego przyczepność systemu IntelliGrip, dodatkową ochronę samochodu, kierowcy i załogi w czasie jazdy po nierównym terenie zapewnia także opcjonalny Pakiet budowlany. Jest to pakiet wyposażenia obejmujący system kontroli zjazdu, prześwit zwiększony o 30 mm, zawieszenie ze sztywniejszym stabilizatorem z przodu i wzmocnioną tylną belką, opony o zwiększonej średnicy, tylne sprężyny o zmiennej charakterystyce oraz metalową osłonę pod komorą silnika.

Opel-Combo-Car4

Szeroki wybór wersji i systemów wspomagających

Nowy Combo Cargo jest dostępny w szerokiej gamie wersji dopasowanych do potrzeb kierowcy i ekipy — ze standardowym nadwoziem mierzącym 4,40 m, z nadwoziem XL przedłużonym do 4,75 m oraz z przestronną pięciomiejscową kabiną załogową. Silniki wysokoprężne 1.5 już teraz spełniają wymagania rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.

Nowe kompaktowe dostawcze autol wyróżnia się pojemnością przestrzeni ładunkowej wynoszącą nawet 4,4 m3, ładownością do 1000 kg oraz przedziałem ładunkowym o długości do 3440 mm. Szczególnie praktyczny jest szeroki odstęp między tylnymi nadkolami, dzięki któremu nawet w Combo z krótszym rozstawem osi zmieszczą się dwie europalety.

Bardzo długie przedmioty, takie jak deski, można przewozić pod kątem dzięki opcjonalnemu lukowi dachowemu. W przyszłym roku w Combo Cargo pojawi się kolejna pomysłowa funkcja w tym segmencie, czyli oparty na czujnikach wskaźnik przeciążenia. Kierowca za naciśnięciem przycisku będzie mógł sprawdzić, czy nie przeładował pojazdu.

Opel-Combo-Car5

Nowy Combo Cargo jest też wyjątkowo bogato wyposażony w systemy wspomagające prowadzenie i manewrowanie oraz ułatwiające bezpieczny transport towarów i podnoszące komfort przewożonej załogi. Opcjonalna kamera cofania Surround Rear Vision, która w Combo będzie dostępna w przyszłym roku, dodatkowo poprawi widoczność w trakcie jazdy do tyłu, a druga kamera w lusterku bocznym od strony pasażera ogranicza martwe pola od tej strony pojazdu.

Samochód może być również wyposażony w system czujników Flank Guard, który pozwala uniknąć wgnieceń i rys na nadwoziu w czasie manewrowania z niską prędkością.

Walory użytkowe Combo Cargo dla profesjonalistów podnoszą także najnowocześniejsze systemy multimedialne z kompleksowymi opcjami łączności. Systemami Multimedia i Multimedia Navi Pro można łatwo sterować poprzez duży 8‑calowy ekran dotykowy. Najwyższy model systemu multimedialnego z mapami Europy i nawigacją 3D podaje także komunikaty o sytuacji w ruchu drogowym w systemie TMC (Traffic Messaging Channel).