PARYŻ 2012: SAMOCHODY KONCEPCYJNE BMW

Na paryskim salonie w 2012 roku firma BMW pokaże trzy fascynujące pojazdy koncepcyjne, które zdradzać będą przyszły kierunek zrównoważonego rozwoju nastawionego na ekologię i radość z jazdy.

Ponadto za sprawą najnowszych modeli marka wysyła czytelny sygnał o ponadprzeciętnej wydajności, najwyższej jakości premium i innowacyjnych technologiach. Dopełnieniem obecności firmy na salonie w Paryżu będą innowacje z zakresu pokładowego systemu łączności BMW Connected Drive oraz akcesoria BMW M Performance.

BMW Concept Active Tourer

Pojazd stanowi demonstrację przyszłych rozwiązań technologicznych w segmencie kompaktów klasy premium. Na przykładzie tego modelu studyjnego firma BMW prezentuje rozwiązania w zakresie konstrukcji nadwozia oraz technologii układu napędowego, który stanowi nowatorską kombinację wygody i funkcjonalności oraz dynamicznych osiągów i atrakcyjnej stylistyki – napęd hybrydowy typu plug-in gwarantuje bowiem najlepszą wydajność.

Nadwozie studyjnego modelu ma 4353 mm długości, wyróżnia się dynamiczną sylwetką i ciekawymi liniami nadwozia, tym samym promując stylistykę typową dla produktów marki BMW w nowym dla niej segmencie. Główne zalety nowoczesnego wnętrza BMW Concept Active Tourer to wysoka pozycja za kierownicą, ogromna przestrzeń dla kierowcy, bardzo przestronna kabina pasażerska oraz funkcjonalny bagażnik, którego pojemność można w prosty sposób zwiększyć. Innymi słowy kabina modelu studyjnego jest niezwykle praktyczna, zapewnia bardzo wysoki komfort podróżowania i, jak przystało na pojazd klasy premium, imponuje jakością wykonania.

Specjalnie przygotowana wersja BMW eDrive dba o właściwą dynamikę, która ma kluczowe znaczenie dla charakteru tego pojazdu koncepcyjnego. Układ napędowy o łącznej mocy 140 kW/190 KM składa się z trzycylindrowej jednostki benzynowej oraz motoru elektrycznego. Dzięki obu silnikom BMW Concept Active Tourer potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8 sekund. Pojazd ma średnio zużywać niecałe 2,5 litra paliwa na 100 kilometrów i emitować 60 gramów CO2 na kilometr. Do ładowania litowo-jonowych akumulatorów wystarczy zwykłe domowe gniazdko, a pojazd w trybie elektryczny może przejechać ponad 30 kilometrów.

Światowa premiera układu xDrive

Na paryskim salonie w BMW serii 1 zadebiutuje inteligentny układ napędowy wszystkich kół xDrive. Układ, który płynnie rozdziela moc między obie osie pojazdu, po raz pierwszy dostępny będzie teraz w modelu kompaktowym. Przed rynkowym debiutem zaprezentowane zostaną dwie wersje: 120d xDrive oraz BMW M 135i xDrive.

W Paryżu zostanie pokazana również nowa podstawowa odmiana BMW 114d z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i układem turbodoładowania BMW TwinPower Turbo. Motor ten generuje 70 kW/95 KM mocy, zużywając przy tym średnio od 4,1 do 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów (dane w oparciu o cykl testowy EU, zależne od rozmiaru ogumienia). Oznacza to, iż trzy- i pięciodrzwiowe wersje nowego BMW 1 można teraz zamawiać z pięcioma silnikami benzynowymi i sześcioma jednostkami wysokoprężnymi. Wszystkie motory gwarantują radość z jazdy oraz ponadprzeciętną wydajność paliwową.

Koncepcyjne BMW i3

Koncepcyjne BMW i3 zapowiada nową erę motoryzacji nie tylko za sprawą całkowicie elektrycznego napędu oraz klatki pasażerskiej wykonanej z kompozytów węglowych CFRP, ale także ze względu na projekt wnętrza, który wykonano z myślą o ekologii i zrównoważonym rozwoju. BMW i3 Concept zaprezentowane na salonie w Paryżu jest tego odzwierciedleniem. Na przykład drewno eukaliptusowe, z którego wykonano panel instrumentów, pochodzi z ekologicznych upraw na terenie Europy. Skóra foteli zawdzięcza swą miękkość i gęstość naturalnemu procesowi garbowania przy pomocy substancji uzyskanych z liści drzew oliwnych. Co więcej, część zestawu zegarów oraz obicia drzwi wykonano z materiału na bazie wełny naturalnej.

Prototyp BMW C evolution

Firma BMW Motorrad również wychodzi naprzeciw przyszłym wyzwaniom transportowym, prezentując innowacyjne pojazdy koncepcyjne. Na salonie w Paryżu zaprezentowany zostanie prototyp elektrycznego jednośladu BMW C evolution, którego napęd generuje moc porównywalną z dużym skuterem spalinowym. Koncepcyjny pojazd dysponuje stała mocą 11 kW, która okresowo może wzrastać maksymalnie do 35 kW, a chłodzony cieczą silniki elektryczny zapewnia osiągi pozwalające naprawdę cieszyć się jazdą.

Co więcej, akumulator skutera zapewnia zasięg ponad 100 kilometrów, a ładowanie może odbywać się z domowego gniazda lub publicznej stacji ładowania. Oznacza to, że choć BMW C evolution pierwotnie powstało z myślą o jeździe miejskiej, nic nie stoi na przeszkodzie by wyruszyć nim w dłuższą trasę. Podczas opracowywania technologii napędowej dla praktycznie gotowego już do masowej produkcji pojazdu firma BMW Motorrad korzystała z wiedzy i doświadczenia BMW Group w dziedzinie mobilności elektrycznej.

Nowe BMW 7

Jednym z największych wydarzeń paryskiego salonu będzie europejska premiera nowego BMW serii 7, czyli flagowej limuzyny koncernu BMW o zmienionym nadwoziu i wnętrzu. Pierwszą modyfikacją, która rzuca się w oczy, są opcjonalne, w pełni diodowe światła po obu stronach osłony chłodnicy, którą również poddano lekkiemu face-liftingowi. W lepiej wyciszonym i wygodniejszym wnętrzu znajdziemy nowe materiały wykończeniowe. Podróż uprzyjemni również wielofunkcyjny zespół zegarów i wskaźników, trójwymiarowa grafika środkowego wyświetlacza oraz najwyższej klasy zestaw audio firmy Bang & Olufsen z systemem dźwięku przestrzennego.

Luksusowy sedan posiada również szereg udoskonaleń układu napędowego. Wszystkie wersje zostały teraz standardowo wyposażone w ośmiostopniową przekładnię automatyczną, a zużycie paliwa i poziom emisji nowego BMW serii 7 udało się zredukować o maksymalnie 25%, zależnie od jednostki napędowej. System auto start/stop, układ odzysku energii hamowania, druga generacja przełącznika właściwości jezdnych z trybem ECO PRO oraz funkcja wysprzęglenia to kolejne rozwiązania stanowiące potencjalne źródło oszczędności paliwa. Jednocześnie zmodyfikowany układ zawieszenia, układ kierowniczy ze wspomaganiem elektromechanicznym we wszystkich wersjach modelowych i tylny napęd wynoszą komfort jazdy w nowy wymiar. Samopoziomujące zawieszenie tylnych kół stanowi obecnie wyposażenie standardowe wszystkich modeli.

Jednak najbardziej spektakularna technologia napędowa to najmocniejsza rzędowa, sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna na świecie, która napędza nowe BMW 750d xDrive. Jednostka wyposażona w trzy turbosprężarki generuje maksymalną moc o wartości 280 kW/381 KM i rozpędza luksusowego sedana od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy.