PARYŻ 2014: MICHELIN – NOWE OPONY i INNOWACJE

Mich_no_p1

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile firma Michelin prezentuje swoje tegoroczne nowości. Jedną z nich będzie innowacyjna opona Tall & Narrow, zaprojektowana specjalnie dla prototypowego Renault EOLAB.

Ponadto na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show francuski producent ogumienia pokazał nowatorską oponę zimową Alpin 5 oraz stworzoną dla samochodów SUV – Latitude Sport 3.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT

PARYŻ 2014


 

Nazwa opony Michelin Tall & Narrow, czyli wysoka i wąska, odzwierciedla jej wysoce efektywną konstrukcję opracowaną specjalnie dla nowatorskiego prpototypu. Inżynierowie stworzyli oponę w nowym rozmiarze 145/70 R 17. Oprócz znakomitych właściwości aerodynamicznych opona podnosi efektywność energetyczną pojazdu.

Mich_no_p2

Tall & Narrow to wąska opona o dużej średnicy, która poprawia osiągi w kilku obszarach jednocześnie:
– niskie opory toczenia i lepsza aerodynamika podnoszą efektywność energetyczną pojazdu;
– wąskie i bardziej opływowe czoło opony działa jak dziób statku rozcinający wodę, dzięki czemu opona jest bardziej odporna na aquaplaning;
– węższy i dłuższy obszar kontaktu z podłożem generuje mniej hałasu.

ALPIN 5

Opona Michelin Alpin 5 powstała w odpowiedzi na zmiany klimatyczne w Europie, gdzie z powodu coraz mniejszych opadów śniegu ogumienie zimowe musi zapewnić bezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy na ośnieżonych nawierzchniach, lecz także na drogach mokrych, suchych lub oblodzonych. By sprostać tym złożonym warunkom, nowy Alpin został zaprojektowany przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii. W rzeźbie bieżnika zastosowano technologię Stabili Grip opartą na samoblokujących się lamelach, zaś w składzie mieszanki gumy użyto m.in. elastomerów funkcjonalnych.

Mich_no_p4

Z kolei Michelin Latitude Sport 3 to opony homologowane do najbardziej prestiżowych modeli samochodów typu SUV, takich jak nowy Porsche Macan, BMW X5 oraz Volvo XC 90. Opona skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni nawet o 2,7 m w porównaniu do ogumienia poprzedniej generacji oraz zapewnia większy przebieg i niższe zużycie paliwa.

Latitude Sport 3 to większe bezpieczeństwo, precyzja kierowania i przyczepność porównywalna do przyczepności ogumienia samochodów sportowych. Jednocześnie opona gwarantuje maksymalne przeniesienie mocy silnika i utrzymanie ciężaru pojazdu.

Mich_no_pe5