PEUGEOT: DO KOŃCA ROKU 70% MODELI BĘDZIE ZELEKTRYFIKOWANE

Elektryfikacja jest kluczowym punktem strategii marki. Nowy PEUGEOT 308 już w momencie debiutu rynkowego oferuje w wersjach hatchback i kombi dwa napędy hybrydowe typu plug-in.

Dzięki tym nowościom już w 2021 roku poziom elektryfikacji gamy samochodów osobowych i dostawczych Peugeot będzie wynosił 70%. W 2023 roku 85% modeli marki będzie zelektryfikowanych. Poziom 100% marka osiągnie w Europie w 2025 roku.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Od debiutu rynkowego nowy PEUGEOT 308 oferuje dwa napędy hybrydowe typu plug-in (plug-in Hybrid), które poszerzają bardzo bogatą ofertę zelektryfikowanych modeli marki.

Nowy PEUGEOT 308 HYBRID 225 e-EAT8 rozwija moc 225 KM dzięki połączeniu silnika PureTech 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 26 g/km i zasięgiem do 59 km w trybie 100% elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP, w trakcie homologacji). Natomiast wersja HYBRID 180 e-EAT8 napędzana jest przez silnik PureTech 150 KM (110 kW) współpracujący z tym samym silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 25 g/km i zasięgiem do 60 km w trybie 100% elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP, w trakcie homologacji).

Elektryfikacja gamy PEUGEOT rozpoczęła się trzy lata temu od wprowadzenia e-208. W ciągu tego czasu w 100% elektryczne modele marki (e-208, e-2008, e-Traveller i e-Expert) oraz ładowane hybrydy (3008 i 508) zdobyły mocną pozycję na rynku.

Po pięciu pierwszych miesiącach 2021 roku, PEUGEOT zajmuje drugie miejsce wśród producentów samochodów skierowanych do szerokiego grona odbiorców pod względem wielkości sprzedaży w Europie i trzecie miejsce jeśli chodzi o sprzedaż samochodów zelektryfikowanych. PEUGEOT e-208 i e-2008 zajmują w swoich segmentach BEV drugie miejsce i z miesiąca na miesiąc zwiększają udział w rynku.

Elektryfikacja jest kluczowym elementem naszej strategii « Power of Choice », zgodnie z którą klienci mają wybór napędu, konwencjonalnego lub zelektryfikowanego, najlepiej odpowiadającego ich potrzebom. Dobre wyniki sprzedaży naszych zelektryfikowanych modeli pokazują, że ta strategia przynosi w Europie owoce. Zastosujemy ją również na rynkach pozaeuropejskich, które dopiero rozpoczynają proces elektryfikacji. Wykorzystamy nasze zelektryfikowane modele, żeby się wyróżnić i pokazać się jako marka oferująca pełną gamę pomysłowych i wysokiej klasy samochodów. Niezależnie od rynku chcemy być motorem postępu” – powiedziała Linda Jackson, dyrektor generalna PEUGEOT.

Strategia „Power of Choice” jest możliwa dzięki platformom grupy, które są przystosowane do różnych rodzajów napędu i umożliwiają montaż technologii, która najlepiej odpowiada potrzebom danego modelu: elektrycznego, hybrydowego typu plug-in lub spalinowego.

PEUGEOT zelektryfikował zarówno ofertę samochodów osobowych jak i dostawczych. Każdy z dostawczych modeli gamy jest dostępny w wersji 100% elektrycznej. Dzięki temu użytkownicy biznesowi mają dostęp do „zielonych stref” w wielkich miastach, a jednocześnie mają do dyspozycji taką samą pojemność ładunkową jak w wersjach z silnikiem spalinowym.