PEUGEOT I SKODA: ZAANGAŻOWANIE W TOUR DE FRANCE

TdF_1

Škoda już po raz 11 wspiera wyścig Tour de France flotą aż 250 swoich samochodów. Z kolei przy wsparciu Peugeot Polska jako jedyna kobieta z Polski w amatorskim etapie słynnego wyścigu wystartuje Sylwia Rekowska.

5 lipca o godzinie 7 rano, Sylwia stanie na starcie największego amatorskiego wyścigu kolarskiego w Europie – La Marmotte. W tym roku także kibice polskiej gwiazdy kolarstwa – Michała Kwiatkowskiego, mają szansę posmakować szosowych emocji z bardzo bliskiej odległości, jadąc Škodą wśród zawodników i towarzysząc ścigającym się kolarzom w peletonie. Trzeba tylko wziąć udział w konkursie…


Zobacz także:
SPORT

Sylwia Rekowska wystartuje na rowerze Peugeot RSR01 Dura Ace. Cel: ukończyć go z czasem 8:59.59 godziny. Przed zawodniczką 174 kilometry jazdy po najtrudniejszych przełęczach Alp. Polka na start dotrze nowym Peugeot 308 SW.

– Na obecną chwilę po ostatnim sprawdzanie możemy z całkowitym spokojem kumulować energię i oczekiwać na ten wyjątkowy dzień. Pełna gotowość jest planowana oczywiście na dzień startu – zapewnia trener Sylwii, Przemek Gierczak.

TdF 3

To niesamowicie trudne wyzwanie i prawie niewykonalne jeszcze przed rokiem zadanie dla drobnej kobiety, która wcześniej nie uprawiała żadnego sportu, a na rowerze jeździła okazjonalnie.

– 8:59 godziny to symbol rowerowego celu, to granica, po której przekroczeniu udowodnię sobie, że nie ma rzeczy niemożliwych – powiedziała Sylwia.

Do celu przekonała nie tylko partnerów: firmy Peugeot Polska, Masterlease, Gminę Wałbrzych, Centrum Sportowo-Rowerowe Piotrowski Bikes, Brafitteria – Świat Dopasowanego Stanika, ale przede wszystkim trenera – Przemysława Gierczaka – trenera kolarskiej grupy Integral Collections MTB Team. Sylwia Rekowska, aktualnie mieszka w Głuszycy, niewielkim miasteczku pod Wałbrzychem. Szczęśliwa żona i mama dwójki synów, która na co dzień realizuje się zawodowo prowadząc w Wałbrzychu, od ponad trzech lat, salon bielizny i brafittingu.

TdF 4_


SKODA WSPOMAGA KOLARZY I KIBICÓW

Skoda wspiera wszystkich, którzy pracują na powodzenie wyścigu Tour de France: od startujących zespołów, poprzez dziennikarzy, po obsługę z samym dyrektorem zawodów, Christianem Prudhomme. Na trasę wyruszą modele z całego przekroju oferty modelowej marki: Citigo, Octavie Combi, Superby. Właśnie czerwony Superb poprowadzi kolarzy…

W każdej edycji wyścigu samochody rodem z Czech pokonują ponad 2,8 milionów kilometrów w ekstremalnych warunkach: zatłoczonych peletonach, mozolnych górskich podjazdach i szybkich pościgach, przewożąc duże obciążenia i zmagając się z nieustannym ocieraniem i obijaniem. Organizatorzy kolarskiego klasyka postanowili przedłużyć tę współpracę z marką do roku 2018 włącznie.

Tour de France to jedno z najwspanialszych wydarzeń nie tylko wśród wyścigów kolarskich. Na liczącej około 3 600 km trasie przez kolejne trzy tygodnie zbiera się kilkanaście milionów kibiców, a niewyobrażalna liczba pół miliarda widzów śledzi rywalizację w telewizji.

TdF_2

Polscy kibice będą trzymać kciuki za Michała Kwiatkowskiego, który swój zeszłoroczny debiut ukończył na rewelacyjnym, przekraczającym wszelkie oczekiwania, jedenastym miejscu. W tym roku 24-latek z Chełmży ma szanse odnieść jeszcze większy sukces, także w walce o białą koszulkę, przyznawaną najlepszemu młodemu zawodnikowi.

Dzięki nawiązaniu współpracy z Akademią Copernicus Michała Kwiatkowskiego, Skoda wspiera szkołę w profesjonalnych działaniach dla młodych pasjonatów kolarstwa. Trenerami w Copernicusie są m.in. Marcin Mientki (Mistrz Europy i wielokrotny Mistrz Polski) i Tomasz Owsian (wielokrotny medalista mistrzostw Polski), którzy w przeszłości szkolili również Kwiatkowskiego.

Aby kibicować Michałowi Kwiatkowskiemu osobiście, wystarczy przyłączyć się do konkursu, który przygotowała Škoda Polska, i oczywiście go wygrać. Oprócz wyjazdów na Tour de France do zdobycia są gadżety kolarskie. Konkurs odbywa się na profilu marki w serwisie Facebook oraz na stronie skoda-rowery.pl, gdzie podawane będą również najświeższe informacje z trasy „Wielkiej Pętli”.

Fot.: producenci oraz Barbara Dominiak