W 2019 roku zapadła decyzja, teraz powrót Peugeot do wyścigów długodystansowych w 2022 roku nabiera jeszcze bardziej realnych kształtów.
Po ujawnieniu pierwszych rysunków Hypercara i parametrów układu napędowego LMH, Peugeot Sport ogłosił listę siedmiu kierowców, którzy będą rywalizować w barwach marki.
Zobacz także:
PEUGEOT POWRÓCI DO WYŚCIGÓW FIA WEC
Wystąpią oni w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (FIA WEC) i w wyścigu 24H Le Mans. Każdy z nich w trakcie swojej kariery przeżył intensywne momenty zarówno w wyścigach Formuły 1, jak i w wyścigach wytrzymałościowych. Byli zarówno członkami tych samych teamów, jak i rywalami.
Siódemka to: James Rossiter, Kevin Magnussen, Jean- Eric Vergne, Mikkel Jansen, Loic Duval, Paul Di Resta i Gustavo Menezes.
Wyścigi długodystansowe to dyscyplina, w której najważniejszy jest czynnik ludzki. Duch zespołowy jest niezbędny, aby ukończyć wyścig, nie mówiąc już o zwycięstwie. Od tego roku szkolenie sześciu kierowców oficjalnych oraz kierowcy rezerwowego/ kierowcy symulatora przyczyni się do rozwoju Hypercara, a także wpłynie na rozwój poszczególnych etapów programu przez zespół Peugeot Sport.
– Więź między wszystkimi uczestnikami projektu ma kluczowe znaczenie. W kryteriach selekcji i podczas rozmów kładliśmy duży nacisk nie tylko na wyniki, ale również na wzajemne relacje, podejście i umiejętność współpracy, współdziałania, motywowania i dynamizowania zespołu. Czynnik ludzki jest niezbędny w wyścigach wytrzymałościowych. Istotne było również, aby kandydaci udowodnili nam, że są zmotywowani i potraktują to zobowiązanie jako priorytet, a nie tylko jako kolejny krok w karierze – podkreśla Jean-Marc Finot, dyrektor programu.
Siedmiu wybranych kierowców było ocenianych głównie na podstawie kryteriów skuteczności podczas startów w WEC, a także w ELMS i IMSA.
= Obejrzeliśmy nagrania z wszystkich mistrzostw wytrzymałościowych z ostatnich pięciu lat. Ostateczny wynik w wyścigu nie był elementem kluczowym. Przeanalizowaliśmy również szybkość, wyrównany poziom i niezawodność dużej liczby kierowców. Zależało nam na stworzeniu dobrze uzupełniającego się i zróżnicowanego zespołu, łączącego młode talenty oraz doświadczonych kierowców, a także kierowców cennych z punktu widzenia wkładu w rozwój bolidu, szczególnie w dziedzinie hybrydowego układu napędowego – dodaje Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny WEC Peugeot Sport.