PIKES PEAK 2013: NOWY REKORD – PEUGEOT, LOEB, MICHELIN

Pikes Peak 1_2

Marzenie stało się rzeczywistością – po miesiącach przygotowań i wspólnej pracy inżynierów Michelin i Peugeot Sport – Sebastien Loeb, dziewięciokrotny rajdowy Mistrz Świata, ustanowił nowy rekord Pikes Peak International Hill Climb oraz zwyciężył w klasie ‘Ultimate’ tego najsłynniejszego wyścigu górskiego na świecie.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak kierowany przez Sebastiena Loeba pokonał 20-kilometrową liczącą 156 zakrętów trasę w 8 min. i 13,878 sekund. Oznacza to średnią prędkość wynosząca 145,7 km/h. Samochód francuskiego kierowcy był wyposażony w opony Michelin (31/71-18), które zostały opracowane specjalnie na ten wyścig.


Zobacz także:
SPORT
PIKES PEAK 2013: OPONY MICHELIN DLA PEUGEOT LOEBA
DWA NOWE MITSUBISHI W WYŚCIGU PIKES PEAK 2013
PEUGEOT I SEBASTIEN LOEB W PIKES PEAK 2013
POZNALIŚMY DANE TECHNICZNE 208 T16


Wyścig Pikes Peak znany jest z bardzo wymagającej trasy. Na każdym kilometrze znajduje się średnio osiem zakrętów, czyli trzy razy więcej niż na typowym torze wyścigowym. Nawierzchnia i poziom wilgotności powietrza są zmienne, a różnica wysokości pomiędzy startem i metą wynosi ponad 1 800 metrów. Wszystkie te czynniki powodują, że tylko opony charakteryzujące się najwyższymi osiągami pozwalają na uzyskanie dobrych wyników.

Opony Michelin dostarczone na potrzeby wyścigu Pikes Peak zostały opracowane bazując na doświadczeniach i technologii stosowanych w oponach dla różnych klas sportów motorowych. Szczególnym wyzwaniem było umożliwienie wykorzystania pełnego potencjału samochodu ważącego zaledwie 875 kg i dysponującego mocą 875 KM.

Pascal Couasnon, szef sportów motorowych Michelin: Opony, jakie opracowaliśmy dla Sebastiena Loeba i Peugeot 208 T16 Pikes Peak, są rezultatem doświadczenia Michelin w sportach motorowych. Dzięki strategii Michelin Total Performance byliśmy w stanie połączyć w jednej oponie cechy często uważane za sprzeczne – szybkie uzyskiwanie optymalnej temperatury, odporność na bardzo częste hamowanie i przyspieszanie, przyczepność na zróżnicowanej nawierzchni i w zmiennych warunkach atmosferycznych. Każde zaangażowanie Michelin w sporty motorowe daje inżynierom Michelin niepowtarzalną okazję przetestowania nowych rozwiązań i zwiększenia swojego doświadczenia. W ten sposób następuje rozwój technologiczny, który pozwala na zastosowanie innowacji z opon wyścigowych w oponach Michelin wykorzystywanych przez miliony pojazdów na całym świecie.