PIRELLI: CINTURATO P7 DOSTOSOWUJE SIĘ DO WARUNKÓW

Nowa letnia opona segmentu High Performance czyli Pirelli Cinturato P7 zapewnia bezpieczeństwo i wydajność, co wynika długiej tradycji marki.

Nowe ogumienie jest już w sprzedaży w ramach przygotowań do lata i debiutuje na wszystkich europejskich i azjatyckich rynkach.


Zobacz także:

OPONY


 

Począwszy od poprzedniej generacji opony zaprezentowanej w 2009 roku, Cinturato P7 jest stale ulepszana dzięki ścisłej współpracy między Pirelli, a światowymi producentami samochodów klasy premium. Nowe technologie są w stanie pogodzić sprzeczne wymagania, takie jak wydajność na mokrej nawierzchni i niskie opory toczenia. Innowacje techniczne obejmują nową mieszankę wyposażoną w rodzaj inteligencji mechanicznej, która może się zmieniać w zależności od temperatury otoczenia.

Bezpieczeństwo jest kluczową cechą nowej Pirelli. Oprócz poprawy prowadzenia na suchej nawierzchni również znacznie poprawia się prowadzenie na mokrej jezdni, aquaplaning i hamowanie (krótsza droga nawet o cztery metry przy prędkości 100 km/h), a także komfort akustyczny i jazdy. Żywotność opon wzrasta o sześć procent. Opór toczenia spada średnio o 12 proc., poprawiając zużycie paliwa, a także emisję CO₂.

INTELIGENTNA MIESZANKA I WZÓR BIEŻNIKA

Bieżnik to ten element opony, który pozostaje w bezpośrednim kontakcie z nawierzchnią – łącząc tym samym samochód z drogą. Wykonano go z mieszanki wzbogaconej o specjalne żywice krzemowe, które modyfikują interakcję zawartych w mieszance polimerów i krzemu oraz zapewniają lepsze rozmieszczenie cząstek krzemu w strukturze.

Co istotne, właściwości polimerów mogą się dzięki nim zmieniać wraz ze zmianami temperatury opony, a opona zyskuje pewnego rodzaju „inteligencję mechaniczną” – jej charakterystyka może zmieniać się w zależności od warunków jazdy i temperatury. To daje kierowcy szeroki, optymalny zakres wydajnej pracy opony.

Każda część, która składa się na wzór bieżnika ma specyficzną funkcję: od bocznych i wzdłużnych rowków, których wzór jest specjalnie przeznaczony do odprowadzania wody w najbardziej efektywny sposób, po specjalne bloki barkowe zaprojektowane tak, aby zapewniały jak najkrótszą drogę hamowania. Nie tylko to, ale także kształt i odpowiednia sztywność bloków pozwoliły na maksymalizację powierzchni kontaktu w zakrętach.

SKRÓCENIE DROGI HAMOWANIA

Kolejnym obszarem, nad którym pracowali inżynierowie Pirelli, jest zdolność opony do „komunikowania się” z istniejącymi elektronicznymi systemami wspomagania kierowcy. Na przykład w przypadku ABS – przy założeniu zastosowania rozmiaru opon zalecanego przez producenta samochodu – wzór bieżnika zoptymalizowany do pracy w synergii z elektroniką samochodu jest w stanie usprawnić hamowanie.

Opracowanie nowej P7 we współpracy z wiodącymi producentami samochodów na świecie, za pomocą wirtualnych modeli opon, umożliwiło optymalne dostosowanie opon do współpracy z istniejącymi systemami wspomagania kierowcy. Dobrym przykładem są systemy utrzymania pasa ruchu. Materiały stworzone dla nowej Pirelli Cinturato P7 zapewniają większą odporność mechaniczną.

Dzieje się tak dzięki zastosowaniu polimerów w związku o dużej masie cząsteczkowej: innymi słowy łańcuchów pierwiastków chemicznych, które są bardzo długie i nadają oponie pewne właściwości mechaniczne, takie jak większą odporność na ścieranie i zwiększoną trwałość.

Mieszanka wzoru bieżnika została zaprojektowana wraz z oponą jako całość, aby zapewnić optymalne wyważenie układu bieżnika, który optymalizuje ślad opony na drodze, zmniejszając ciepło wytwarzane podczas jazdy i przyczyniając się do zwiększenia przyczepności, a jednocześnie zmniejszenia zużycia. Poprzez zwiększenie odporności mechanicznej mieszanki, zużywana jest mniejsza ilość materiału do stworzenia bieżnika, jak też masa całkowita opony. Prowadzi to do mniejszego zużycia paliwa.

TECHNOLOGIE PIRELLI WSPIERAJĄCE KIEROWCÓW

Niedawno wprowadzona na rynek seria Pirelli Elect to zbiór technologii specjalnie dostosowanych do samochodów elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in. Opony z tym oznaczeniem oferują świetną przyczepność, która jest odpowiedzią na charakterystykę silników elektrycznych. Oprócz tego oferują niższe opory toczenia, aby zmaksymalizować zasięg pojazdu oraz znacznie zmniejszają hałas, który jest bardziej odczuwalny w panującej ciszy wynikającej z zastosowania silnika elektrycznego.

Nowa Cinturato P7 może również być wyposażona w technologie Run Flat i Seal Inside, które pozwalają kierowcom kontynuować podróż nawet po przebiciu. Pierwszy system wykorzystuje wzmocnione ściany boczne zapewaniające stabilność prowadzenia samochodu, a w drugim zastosowano natomiast specjalne, umieszczone wewnątrz opony szczeliwo, które zapobiega wyciekowi powietrza w miejscu przebicia.

CINTURATO P7

Rozwój nowej Cinturato P7 rozpoczął się około trzech lat temu. Przed wersjami opon dostępnych na rynku części zamiennych, powstały oryginalne opony homologowane do konkretnych samochodów największych producentów, które ruszą w trasę już w nadchodzących tygodniach. Nowa P7 ma już ponad 70 homologacji, a do końca 2020 roku liczba ta wzrośnie do ponad 100.

Przykładowo, dla opon „oznaczonych” w rozmiarze 17 cali lub większych, Cinturato P7 ma już 23 homologacje nie licząc ponad 100 uzyskanych przez swoją poprzedniczkę.