PORSCHE: TAYCAN CROSS TURISMO W SALONACH W LECIE (CENY)

Nowy model Porsche czyli Taycan Cross Turismo został właśnie zaprezentowany w Hyperbowl Studio w centrum targowym w Monachium.

Elektryczny samochód dostępny będzie dla zainteresowanych jego kupnem latem. Poznaliśmy ceny nowego auta.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

I tak w wersji wersji Taycan 4 Cross Turismo kosztować będzie 436 tysięcy złotych Cena wersji Taycan 4S Cross Turismo to minimum 486 tys. zł, wersji Taycan Turbo Cross Turismo – od 668 tys. zł, a wersji Taycan Turbo S Cross Turismo – od 810 tys. zł.

Producent poszerza gamę swojej pierwszej linii całkowicie elektrycznych samochodów sportowych o wariant uterenowiony. Podobnie jak sportowa limuzyna Taycan, nowy Cross Turismo korzysta z napędu bezemisyjnego o architekturze 800 V. Nowe, zaawansowane technicznie podwozie z napędem na cztery koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym zapewnia dynamikę również poza utwardzonymi drogami.

Czterdzieści siedem milimetrów dodatkowej przestrzeni na głowy podróżujących na tylnych fotelach i ponad 1200 litrów pojemności bagażnika, z dostępem przez dużą tylną pokrywę, sprawiają, że jest to pojazd wszechstronny.

Już od chwili premiery oferowane są cztery odmiany Porsche Taycan Cross Turismo. Standardowe wyposażenie każdej z nich obejmuje akumulator Performance Plus o łącznej pojemności 93,4 kWh.

Gama wariantów obejmuje:
• Taycan 4 Cross Turismo o mocy 280 kW (380 KM), moc w trybie overboost z Launch Control: 350 kW (476 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 sek., prędkość maksymalna: 220 km/h, zasięg (WLTP): 389- 456 km;
• Taycan 4S Cross Turismo o mocy 360 kW (490 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 420 kW (571 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 sek., prędkość maksymalna: 240 km/h, zasięg (WLTP): 388- 452 km;
• Taycan Turbo Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 500 kW (680 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 sek., prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 395- 452 km;
• Taycan Turbo S Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 560 kW (761 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 sek., prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 388- 419 km.

Opcjonalny pakiet Off- Road Design pozwala zwiększyć prześwit nawet o 30 mm. Oznacza to, że nowe auto może być również użytkowane w wymagającym terenie. Jego sprawność podczas jazdy po wyboistych drogach poprawia standardowy tryb Gravel.

Design modelu jest bardzo zbliżony do wyglądu koncepcyjnego studium Mission E Cross Turismo, zaprezentowanego podczas salonu samochodowego w Genewie w 2018 r. Jego sylwetkę definiuje sportowa, opadająca ku tyłowi linia dachu, przez projektantów Porsche nazywana flyline. Elementy wzornictwa odwołującego się do świata off- roadu obejmują nakładki nadkoli, unikalne dolne części przedniego i tylnego zderzaka oraz progi.

Z pakietem Off- Road Design nowy samochód zyskuje specjalne klapy w rogach przedniego i tylnego zderzaka oraz na końcach progów. Z jednej strony podkreślają one efektowny wygląd, z drugiej – zapewniają ochronę przed uderzeniami kamieni. Pojazd posiada liczne systemy bezpieczeństwa i asystujące.

Specjalnie dla modelu Taycan Cross Turismo opracowano nowy tylny bagażnik, który mieści do trzech rowerów. Ma on uniwersalną konstrukcję – może służyć do przewożenia różnych typów rowerów. Jedną z innowacyjnych cech, jakie go wyróżniają, jest możliwość otworzenia tylnej pokrywy nawet z przymocowanymi rowerami. Równocześnie Porsche prezentuje dwa wysokiej klasy rowery elektryczne: eBike Sport oraz eBike Cross.