RAJD BARBÓRKA 2012: MÓWIĄ PRZED STARTEM

Jubileuszowy, 50. Rajd Barbórka przyciągnął na start ponad stu kierowców z kraju i zagranicy. Wystartuje też 37 samochodów, w których zasiądą byli mistrzowie. Emocji więc nie zabraknie!

A oto co powiedzieli przed zawodami:

Kajetan Kajetanowicz (Mistrz Polski, Lotos Dynamic RT – Automobilklub Polski): Jeszcze kilka lat temu podczas Rajdu Barbórka siedziałem w domu i oglądałem relację w telewizji. Być może dlatego nie do końca wierzę w to, że w tym roku będę bronił najlepszego czasu na Kryterium Asów na Karowej. Chciałbym, aby każdy fan sportów motorowych w sobotni wieczór wrócił do domu tak naładowany wrażeniami, jak my po mecie wszystkich wygranych rund Mistrzostw Polski. Wy – kibice – jesteście dla mnie najważniejszym elementem tego rajdu. Zwłaszcza tutaj dostaję od Was coś, czego nie można kupić – uśmiech i niezwykłą motywację.

Jarek Baran: W tym rajdzie szczególnie trudno powstrzymać się przed robieniem „show”, a znalezienie kompromisu miedzy jazdą widowiskową i jednocześnie skuteczną jest bardzo trudne. Ponieważ w sporcie głównie liczą się ci, co wygrywają, to najczęściej wybieraną taktyką jest “pedal to the metal”, czyli “gaz do dechy”, choć krótkie i zdradliwe odcinki nie dają szans na odrabianie strat. Bez wątpienia Barbórka to wyjątkowa impreza. Partnerami zespołu w sezonie 2012 są: producent paliw LOTOS Dynamic oraz producent olejów LOTOS, a także STP – producent dodatków i CUBE. Corporate Release


Zobacz także:
RAJD BARBÓRKA 2012: POWIEDZIELI NA MECIE
RAJD BARBÓRKA 2012: RADOŚĆ KUCHARA i KAJTO
RAJD BARBÓRKA 2012: MARCIN WIELGO – NIEZASTĄPIONY!
RAJD BARBÓRKA 2012: FILIP NIVETTE DLA WOŚP
RAJD BARBÓRKA: WIELE GWIAZD I SŁAW NA STARCIE
RAJD BARBÓRKA 2012: KOŚCIUSZKO TEŻ Z RED BULLEM
RAJD BARBÓRKA 2013: GRYC W SUZUKI SWIFT S1600
RAJD BARBÓRKA 2012: SUPER GOŚĆ SPECJALNY
RAJD BARBÓRKA 2012: BARWY CITROENA C4 WRC
RAJD BARBÓRKA 2012: DZIAŁA SKLEP INTERNETOWY
RAJD BARBÓRKA 2012: POJEDZIE CITROEN C4 WRC
RAJD BARBÓRKA 2012: RUSZYŁA STRONA INTERNETOWA
RAJD BARBÓRKA 2012: SPOTYKAMY SIĘ 1 GRUDNIA


Michał Bębenek (Platinum Rally Team): Rajd Barbórka to taka impreza, która zawsze kojarzy się z odcinkiem na ulicy Karowej i z kończącym się sezonem. W tym roku nie możemy narzekać ani na końcowy wynik w Platinum RSMP, ani na brak szczęścia. Mam nadzieję, że nie opuści nas ono także podczas startu w najbliższy weekend w Warszawie. Jedziemy tam przede wszystkim po to, aby podziękować kibicom i sponsorom za wspaniały sezon, a przy okazji dobrze się bawić. Pojedziemy Peugeotem 207 S2000. Zapraszam wszystkich na rajd, na którym emocji i szybkiej jazdy z pewnością nie zabraknie. Bardzo dziękuję firmom: ORLEN OIL, Dr.Marcus International, SYLEN i Igloo a także Prince i AQQ za wspaniały sezon rajdowy 2012.

Wojtek Chuchała (Lotos – Subaru Poland Rally Team): Nic tak nie cieszy, jak możliwość zaprezentowania efektownej jazdy przed licznie zgromadzonymi kibicami. To właśnie dla nich są te zawody, a właściwie wielkie rajdowe show. My również uwielbiamy Barbórkę i chcemy czerpać wiele przyjemności z jazdy naszym STI. Ponieważ po sezonie rajdówka została rozebrana na czynniki pierwsze i odpoczywa przed przyszłorocznymi startami, pojedziemy naszym show carem. To zobowiązuje nas do zrobienia jeszcze większego show, ale szczegółowe wytyczne na ten temat otrzymamy bezpośrednio przed startem. Na pewno zamierzamy iść wszystko od pierwszego zakrętu, bo tylko to sprawia frajdę i dostarcza największych emocji. Liczymy na doping i wsparcie w wykonaniu naszego planu, bo doda nam to więcej niż kilka koni mechanicznych. Dziękujemy całemu Zespołowi, naszym Partnerom: LOTOS Oil z marką olejów Lotos Quazar, Lotos Paliwa z marką paliw Lotos Dynamic, Keratronik, Raiffeisen Leasing, Geberit, SJS oraz Sony VAIO, a także wszystkim przyjaciołom i kibicom, którzy tak mocno nas wspierali przez cały sezon.

Kamil Heller: Barbórka Warszawska stanowi ukoronowanie udanego dla nas sezonu. Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli współtworzyć to coroczne święto sportów motorowych. Z racji priorytetu możemy być niemal pewni startu na Karowej, ale nie zmienia to naszego podejścia. Obiecujemy dać z siebie wszystko! Ten rajd będzie także podziękowaniem za całoroczne wsparcie dla całego Zespołu, naszych Partnerów oraz oczywiście kibiców. Mamy nadzieję, że pogoda dopisze, bo trudne warunki dla nas byłyby kolejnym wyzwaniem, ale mogłyby sprawić, że przy odcinkach nie zebrałoby się tylu fanów. Liczymy na jeszcze bardziej żywiołowy doping niż w zeszłym roku, który postaramy się nagrodzić szybką i efektowną jazdą.

Maciek Oleksowicz (Castrol TRW Motointegrator): Cały dzień spędziliśmy na planie teledysku „Więcej mocy” grupy Generacja Lunatyków. Ten tytuł dobrze koresponduje z tym, co zrobiliśmy w Subaru, którym pojedziemy Barbórkę. Jedziemy Subaru, bo silnik naszej Fiesty niestety nie będzie naprawiony na czas. Tutaj serdeczne podziękowania muszę skierować w stronę mojego ojca, który odstąpił nam swoje auto na Barbórkę, a sam wystartuje swoją trenigówką. Efektem naszych modyfikacji Imprezy, jest gigantyczna liczba koni mechanicznych. Teraz walczymy o to, by jak najlepiej te konie okiełznać. Mamy jeszcze kilka dni do rajdu i parę pomysłów na modyfikacje, które mogą nam pomóc. Czeka nas jeszcze trochę pracy z układem przeniesienia napędu i doborem opon. Zdecydowanie wolałbym, żeby podczas rajdu było sucho i przyczepnie. W takich warunkach będziemy mogli wykorzystać maksimum mocy, jaką dostarczy nam silnik. Subaru jest jednak daleko do Fiesty w aspekcie precyzji prowadzenia i reakcji na działania kierowcy, więc muszę się do tego samochodu trochę przyzwyczaić. Na Barbórce na pewno będzie świetny show, a my bardzo się cieszymy, że po długiej nieobecności na krajowych oesach będziemy mogli być częścią tego widowiska. Czeka nas nowy-stary odcinek Cytadela, który co prawda znamy z lat poprzednich, ale w tym roku konfiguracja tej próby jest nieco inna. W części miejsc jedziemy w przeciwną stronę lecz nie zmienia to samej charakterystyki próby. Myślę, że to może być dość ważny odcinek tegorocznej Barbórki. Jest tam sporo krawężników, a różnice czasowe na tym oesie będą, jak zawsze, całkiem spore.

Jan Chmielewski (NEO – Petroeltech Rally Team): Barbórka to rajd, w którym nie wypada nie wystartować. Występując na warszawskich oesach chcemy podziękować naszym sponsorom i kibicom za udany dla nas sezon 2012. Trzy odcinki specjalne zlokalizowane na Cytadeli, Służewcu oraz Bemowie będą wymagały od nas pełnego skupienia, bo choć nie walczymy na Barbórce o żadne punkty i tytuły, to nagrodą dla najlepszych 30 załóg za szybkie pokonywanie porannych prób będzie występ na magicznej ulicy Karowej. Niezliczone błyski fotograficznych fleszów, spojrzenia tłumu kibiców, przed którymi nie umknie nawet najmniejszy błąd, a do tego telewizyjna transmisja na żywo – to powoduje, że chce się tam być. Jak dotąd każdy mój start w stołecznej imprezie kończył się wizytą na Karowej, więc podczas szóstego występu w Barbórce nie zamierzam popsuć tej statystyki! Mam nadzieję udowodnić, że rajdówką bez napędu na cztery koła można jeździć szybko. Przy bezdeszczowej pogodzie chciałbym poprawić nasz zeszłoroczny czas na finałowej próbie, choć poprzednie edycje kilkukrotnie pokazały, że Pani Karowa jest absolutnie nieprzewidywalna. Sponsorami naszego startu w 50. Rajdzie Barbórka jest dystrybutor narzędzi marki NEO, firmy PETROELTECH, WESEM, BITUM LOGISTIC, M-CARS DEALER BMW, PIAST oraz HILTON WARSAW HOTEL & CONVENTION CENTRE, a patronat medialny sprawują Radio RMF FM i magazyn “Eurostudent”.

Jakub Gerber: Patrząc na liczącą ponad 100 załóg listę zgłoszeń, z której ponad połowa to samochody czteronapędowe, można mieć obawy, że napędzany na jedną oś Citroën DS3 będzie bez szans w walce o wysokie pozycje. Na szczęście regulamin Barbórki, dzielący rajdówki na trzy grupy, daje możliwość występu na Karowej również tym nieco słabszym samochodom. Jak pokazuje przykład z lat ubiegłych, głównym reżyserem warszawskiego rajdu może się okazać pogoda, która już nie raz zakpiła z kilkusetkonnych „potworów”. Choć chcielibyśmy zakończyć sezon 2012 dobrym wynikiem w Barbórce, to nie zapominamy jaki jest prawdziwy charakter tego rajdu i zapraszamy do stolicy wszystkich fanów motorsportu na dobrą zabawę przy trasie.

Kamil Butruk (Butruk Rally Team): Naszym celem jest walka o miejsce w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej imprezy, choć zdajemy sobie sprawę, że nie będzie to łatwe, bowiem lista zgłoszeń wygląda naprawdę imponująco. Startujemy Mitsubishi Lancerem Evo IX, tradycyjnie w barwach Agencji Reklamowej Plus i Motul Kraków. Jak zwykle jesteśmy dobrze nastawieni do startu. Wolałbym aby nie było sucho, wtedy zniwelują się różnice mocy pomiędzy samochodami, które mają jej więcej niż nasz Lancer. Mojego etatowego pilota, Macieja Wilka zastąpi Bartek Dzienis, który od wielu lat jest członkiem naszego zespołu. Mam nadzieję, że mimo jazdy na czas będziemy się dobrze bawić, a nasze przejazdy sprawią kibicom wiele radości. Zespół nasz wspiera: Agencja Reklamowa PLUS – wielkoformatowe winylowe reklamy na budynkach w całej Polsce oraz Motul Kraków – oleje samochodowe.

Bartek Dzienis: Cieszę się bardzo, że mogę wystartować w Rajdzie Barbórka jako pilot Kamila, który w poprzednich latach udowodnił, że doskonale potrafi zaprezentować się w tej specyficznej i nieprzewidywalnej imprezie. Dwa lata temu prowadził wspólnie z Maćkiem Wilkiem w klasyfikacji generalnej rajdu aż do odcinka na Karowej, aby ostatecznie stanąć na drugim stopniu podium. To mój debiut w Rajdzie Barbórka a także w roli umysłowego. Odcinki specjalne są techniczne i bardzo wymagające, co w zasadzie uniemożliwia nadrobienie jakiegokolwiek większego błędu. Mam nadzieję, że pojedziemy równo i bez najmniejszych problemów. Kamil to doświadczony kierowca, który ma za sobą wiele startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Zapraszamy wszystkich kibiców w najbliższą sobotę do Warszawy na odcinki specjalne. Będzie doskonała zabawa.

Maciej Steinhof (Platinum Rally Team): Bardzo się cieszę ze startu na Rajdzie Barbórka w barwach zespołu Platinum Rally Team, tym bardziej, że startujemy Subaru Imprezą R4 przygotowaną przez Tagai Racing Technology. Myślę, że to doskonała okazja, by zachęcić kibiców do przyłączenia się do akcji Szlachetna Paczka, dzięki której możemy pomóc rodzinom, które akurat tego potrzebują. Mam nadzieję, że nasza licytacja pokazowego przejazdu po OS-ie Karowa spotka się z dużym zainteresowaniem.. Zapewniam, że damy z siebie wszystko i postaramy się, aby kibice mieli dużo radości z naszej jazdy. W tym roku do grona naszych sponsorów dołączyła firma Atlas. Są z nami także: Dragon i Hoff.

Sławomir Ogryzek (OgryzekRallySport): Po tak ciężkim sezonie spędzonym na trasach aż 8 eliminacji Rajdowego Pucharu Polski przyszedł czas na najbardziej medialny i kończący sezon rajdowy event – jubileuszowy 50. Rajd Barbórki Warszawskiej. Dwa tygodnie wcześniej wywalczyliśmy 2. miejsce w klasyfikacji generalnej RPP. Teraz przeszedł czas, aby startem w Warszawie podziękować sponsorom i kibicom za całoroczne wsparcie i doping. Mamy nadzieję, że będziemy się dobrze bawić, nie zapominając o wyniku sportowym. Chcemy dobrym występem na trzech odcinkach specjalnych: Cytadela, Tor Służewiec i Bemowo pokazać, że stać nas na występ na Karowej. Start na najsławniejszym odcinku specjalnym w Polsce jest marzeniem, które mamy nadzieję ziści się już 1 grudnia tego roku! Zapraszamy wszystkich do odwiedzenia nas w Parku Serwisowym przy lotnisku Bemowo!

Zbigniew Cieślar: Niespełna 2 tygodnie temu walczyliśmy w okolicach Ustronia o zwycięstwo, a już w tą sobotę wystartujemy w najbardziej nieprzewidywalnym rajdzie – 50. Rajdzie Barbórka Warszawska. Niespełna 19 kilometrów trzech odcinków specjalnych wyłoni najlepszą trzydziestkę załóg, która zmierzy się z „Panią Karową”. Liczymy, że i my dostąpimy tego zaszczytu, aby pojechać po tej osławionej śliskiej kostce brukowej! Wsparcia podczas startów w 2012 roku udzielają nam firmy: ROS-SWEET Sp. z o.o. – www.orzechy.pl, GIGA TV Telebimy Multimedialne, Melbake oraz Blue Diamond Hotel Wellness Spa – www.bluediamondhotel.pl. Obsługą Citroëna C2 R2 Max zajmuję się jak zawsze team: www.fightersglory.com. Zdjęcia do informacji prasowej dostarcza – Tomasz Filipiak.

Bartłomiej Mirecki (KLR): Niezmiernie się cieszę z tego zaproszenia od organizatorów pucharu. Jest to wielkie wyróżnienie, bo jak wiadomo Karowa to ścisła czołówka polskich kierowców rajdowych i tłumy widzów. To jedna z bardziej medialnych imprez w polskim motorsporcie. Jeszcze nigdy nie bylem na Rajdzie Barbórki. Z tego co udało mi się dowiedzieć wystartujemy w trzy samochody Kia Picanto, markując taki mini wyścig. Będziemy chcieli zrobić małe show, zobaczymy jak nam to wyjdzie. Już
nie mogę się doczekać sobotniego przejazdu. Pozdrawiam wszystkim fanów motorsportu w Polsce i do zobaczenia za kilka dni na Karowej.

Krzysztof Skorupski (Rallycross Team Poland): Po wywalczeniu tytułu Wicemistrza Europy Rallycross podjęliśmy decyzję o starcie w jubileuszowej – 50 Barbórce Warszawskiej. Warto zaprezentować nasze barwy polskiej publiczności bowiem w tym roku nie mieliśmy okazji do startu w Polsce. Moim pilotem ponownie będzie Paweł Skrzywan, zeszłoroczna współpraca była bardzo dobra. Lekcja rajdów jaką miałem w ubiegłym roku powinna zaprocentować i teraz postaramy się pojechać nieco odważniej i walczyć o czołowe lokaty. Barbórka to jednocześnie pożegnanie z naszym VW Polo Super 1600. Tym autem udało się wywalczyć tytuły Mistrzowskie w CEZ i Polsce oraz tytuł drugiego Wicemistrza i Wicemistrza Europy. To będzie bardzo sentymentalny rajd. Jednocześnie rozpoczęliśmy już kroki z przygotowywaniem zupełnie nowego auta na kolejny sezon, ale w tej chwili jest za wcześnie na podawanie szczegółów. Z pracami nad autem równolegle trwają prace nad budżetem, aby pozyskać sponsorów i partnerów w walce o tytuł Mistrza Europy.

Maciej Lubiak (Fiat Punto S2000): Bardzo się cieszę, że będę miał możliwość zaprezentować się kibicom podczas tak prestiżowej imprezy, jaką bez wątpienia jest Rajd Barbórka. Dobrze pamiętam to wspaniałe uczucie, jakie towarzyszyło mi, gdy w 2003 roku z Maćkiem Wisławskim wygraliśmy Kryterium Asów na ulicy Karowej. Gdy z propozycją objęcia sterów dobrze mi znanego Punto S2000 zadzwonił szef Agencji CORSE Sławek Saniewski, byłem trochę zaskoczony. Zgodziłem się jednak natychmiast i pomyślałem, że to bardzo fajny prezent na zbliżające się mikołajki. Miło mi, że będę mógł ponownie współpracować z ludźmi, z którymi – jako fabryczny kierowca Fiata – startowałem w mistrzostwach Polski w sezonie 2007. Muszę przyznać, że trochę brakuje mi tej adrenaliny, jaką daje rywalizacja w profesjonalnym samochodzie rajdowym. Chciałbym zaprosić wszystkich kibiców do gorącego dopingu przez cały najbliższy weekend, bo po sobotnim występie w Rajdzie Barbórka, w niedzielę z moją drużyną Kahuna biorę udział w drużynowych Mistrzostwach Polski w squashu.

Magdalena Wilk (Automobilklub Polski – Wilk&Żuk Rally Team): Nie mogę uwierzyć, że to już końcówka rajdowego roku. Dopiero co startowałyśmy w Czechowicach, a tu znowu zaglądamy na trasy Rajdu Barbórka. Tym razem bardzo wyjątkowego bo jubileuszowego! Tym bardziej jest nam miło reprezentować barwy naszego klubu AK Polski, który jest organizatorem tego rajdowego święta. Jeśli chodzi o sam start to traktuję go na zasadzie miłego spędzenia weekendu, bo każdy z Nas wie, że impreza ta jest głównie organizowana pod kątem kibiców. Jeśli chodzi o kwestie techniczne to w tym roku dzięki uprzejmości firmy eventowej extreme- events.com.pl startujemy citroenem C2 vts. Jest to auto nieporównywalne z C2 R2, tym bardziej z wersją Max, ale dla Nas najważniejsze, że jest! I że możemy dalej realizować swoje rajdowe pasje. Odcinki są mi znane, również Cytadela, którą jechałam wcześniej jako pilotka, więc wiem czego oczekiwać -ach te krawężniki. Obawiam się jedynie pogody. Z jednej strony byłoby super gdyby spadł śnieg bo na pewno wtedy wyrównałyby się szanse, jednak nie życzę sobie tego, ponieważ nie mamy takich zimówek jakie bym chciała – a wiadomo, że opona na tym rajdzie odgrywa ogromną rolę – ale jeśli spadnie to i tak damy radę. Tak jak wspominałam osobiście nastawiam się na zabawę i mnóstwo fanu. Marzeniem byłaby Karowa, więc trzymajcie kciuki – a nuż się uda! A takim ciut mniejszym i chyba bardziej realnym to „sweet fotka na fb” z mostku na Bemowie – oby nie tylko jedna! Cóż – każdy ma swoje mniejsze/większe marzenia! Chciałabym również serdecznie podziękować tym, bez których ciężko byłoby nam pojawić się na trasach jubileuszowego 50. Rajdu Barbórka: firmie eventowej Extreme-Events.com.pl za zaopatrzenie Nas w samochód, Rally King – wypożyczalni akcesoriów do sportów motorowych za brakujące wyposażenie bezpieczeństwa osobistego, sklep camonboard.pl za „rajdowy monitoring” podczas odcinków, agencji PR i Marketingu Sportowego Red Beetle – Media & More oraz drużynie futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles i Stowarzyszeniu Motocykliści Dzieciom, za doping. Oddzielnie i prywatnie wielkie podziękowania dla Tomka Sawickiego, bez którego każdy start stałby dla mnie pod znakiem zapytania oraz Pawła Bielaka – Koncesjonera Peugeot Longin Bielak Łomianki – za pomoc i użyczenie sprzętu rajdowego. Trzymajcie kciuki!

Jolanta Żuk: Bardzo się cieszę, że po małej przerwie możemy znów razem wystartować. Jest to nasza „domowa” impreza, organizowana przez nasz klub więc nie mogło Nas zabraknąć. Myśl, że jest to 50. edycja, robi na mnie ogromne wrażenie, wystartujemy razem z zawodnikami, którzy zdobywali tytuły mistrzowskie zanim my jeszcze pojawiłyśmy się na świecie, a to nie tylko nobilituje ale też zobowiązuje. Tym razem Magda stanęła na „głowie” poruszyła niebo i ziemię, zakasała rękawy aby doprowadzić do tego startu, za co bardzo jej dziękuję. Oprócz tego podziękowania za wsparcie medialane dla naszych patronów: kobiecy portal motoryzacyjny motocaina.pl, vortal rajdowy rallynews.pl, radioWWW.eu, Antyradio, warszawa.pl oraz portal motoryzacyjny: CarsNews.pl.

Klaudia Podklalicka (otoMoto Team): Nie wyobrażałyśmy sobie żeby nas na tym rajdzie mogło zabraknąć. To bardzo prestiżowa i rewelacyjna impreza. Wprawdzie odcinki na których startujemy na co dzień to zupełnie inna bajka, ale nie chciałyśmy zmieniać samochodu i zaprezentujemy się terenówką. Zdecydowanie będzie to przygoda i wielkie emocje! Ogromnie zależało nam aby wystartować w Barbórce, bo jest to świetny moment aby podziękować naszym partnerom, kibicom i mediom za wsparcie, którego stale doświadczamy.

Joanna Madej: Przepiękne terenowe auto na ulicach Warszawy! Już się nie mogę doczekać! Bardzo się cieszę, że startujemy. Oczywiście nie byłybyśmy sobą gdybyśmy nie przygotowały różnych niespodzianek. Od oklejenia samochodu począwszy aż do … nie zdradzę, ale będzie się działo! Nasz start jest możliwy dzięki mecenasom: otoMoto, Immergas nowoczesne systemy grzewcze, rallyplanet.pl, Speed Factory, ProDriving team. Patronat medialny nad załogą posiada TVP Info.