RAJD DAKAR 2012: HOŁOWCZYC W MINI! (KONKURS)

Załoga Orlen Team i Automobilklubu Polski, Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin wystartuje w zbliżającym się Dakarze 2012 samochodem Mini All 4 Racing. Auto zostanie dostarczone i w trakcie rajdu będzie obsługiwane przez niemiecki zespół fabryczny X-raid, z którym Orlen Team łączy długofalowa współpraca.

W Dakarze 2012 wystartuje pięć samochodów Mini All 4 Racing. Trzy z nich będą przygotowane zgodnie z najnowszą i najwyższą specyfikacją. Takim właśnie autem będzie dysponował Krzysztof Hołowczyc.

Mini w stosunku do BMW, którym załoga Orlen Team i Automobilklubu Polski rywalizowała m.in. w Rajdzie Dakar 2011 oraz zwyciężyła w tegorocznym Silk Way Rally będzie mocniejsze o 29 koni mechanicznych, a także będzie dysponowało większym momentem obrotowym. Ważnym udoskonaleniem jest znaczne obniżenie środka ciężkości. Doskonalszy będzie również układ zawieszenia oraz poprawione właściwości jezdne.


UWAGA KONKURS!

Wykonaj projekt brandingu nowego Mini All 4 Racing dla załogi Orlen Team (Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin) i wygraj co-drive z “Hołkiem” w sesji zimowych treningów!
Ściągnij siatkę graficzną oraz wszystkie niezbędne załączniki, klikając w link www.orlenteam.pl

UWAGA: Na końcu regulaminu znajdują się dwa oświadczenia, które stanowią integralną jego cześć, należy wypełnić, zescanować i przesłać wraz z podpisem.

Swój projekty prześlij do nas na adres media@orlenteam.pl

8 listopada 2011 jury składające się z zawodników Orlen Team oraz przedstawicieli sponsora wyłoni najbardziej interesującą pracę.


 

Mini All 4 Racing było testowane przez Hołowczyca w trakcie pustynnych jazd w Maroko.

– Bardzo się cieszę z nowego Mini All 4 Racing. Wymagało to sporo pracy zarówno mojej, jak i moich sponsorów bym mógł pojechać właśnie takim samochodem podczas nadchodzącego Rajdu Dakar. To auto jest o jeden stopień w ewolucji wyżej niż BMW X3 CC, którym ścigałem się przez ostatni rok. To najmłodsze dziecko zespołu X-raid, który w ostatnim czasie skoncentrował się właśnie na rozwoju Mini. Zespół wystawi w Dakarze pięć Mini, z czego trzy będą w najwyższej dostępnej specyfikacji i właśnie takim samochodem pojedzie załoga Orlen Team! Dzięki mojemu sponsorowi będę mógł ścigać się pojazdem z absolutnie najwyższej półki. Mogę śmiało powiedzieć, że jazda tym autem daje mi ogromną szansę na walkę o najwyższe pozycje. Teraz muszę się skoncentrować na dobrym przygotowaniu psychicznym i fizycznym, i myślę, że to będzie miało swoje odbicie w naprawdę dobrym wyniku. Przed Dakarem czeka nas jeszcze sesja treningu fizycznego w Austrii, wysoko w górach. Tam zapewne dostaniemy nieźle w kość. Przed samym startem, w grudniu wybieram się jeszcze gdzieś w upalny klimat by przygotować odpowiednio organizm do upałów jakie czekają nas podczas rajdu – powiedział Krzysztof Hołowczyc.

– Zawsze staramy się zapewnić naszym zawodnikom sprzęt na najwyższym światowym poziomie. Krzysztof Hołowczyc niejednokrotnie udowodnił, że jest jednym z najszybszych kierowców na świecie. Dlatego też inwestujemy w rozwój technologii, która pomaga osiągnąć sukces i współpracujemy z najlepszym partnerem, którym jest fabryczny zespół X-raid. Mamy nadzieję, że dysponując autem najnowszej generacji załoga ORLEN Team będzie mogła walczyć o najwyższy stopień podium, choć zdajemy sobie sprawę, jak bardzo nieprzewidywalną imprezą jest rajd Dakar – powiedział Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu i komunikacji korporacyjnej PKN Orlen.

Nie jest jeszcze znane malowanie nowej rajdówki Krzysztofa Hołowczyca. O projekcie graficznym będą mogli zdecydować kibice, którzy do końca października mogą nadsyłać swoje propozycje.

DANE TECHNICZNE MINI ALL 4 RACING

Silnik
– diesla BMW z systemem podwójnego turbodoładowania;
– 6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHC;
– średnica tłoków x skok: 84.0 mm x 88.0 mm;
– pojemność: 3000 ccm;
– system paliwowy: Bosch Common Rail, 2000 bar;
– moc maksymalna kW/KM: 236/315 przy 4000 obr./min.;
– maksymalny moment obrotowy: 700 Nm/2100 obr./min.

Właściwości jezdne
– sprzęgło trzytarczowe, metalowe (AP Racing);
– skrzynia biegów: 5 lub 6 biegowa, sekwencyjna (Sadev);
– mechanizmy różnicowe przód/tył: mechaniczne z mechanizmem samoblokującym (X-trac);
– zawieszenie: niezależne z podwójnymi wahaczami;
– amortyzatory: 250 mm (Reiger);
– tarcze hamulcowe: wentylowane, 6-tłoczkowe zaciski (AP Racing);
– opony: 235/85 R16 (BF Goodrich);
– obręcze: aluminiowe (BBS);
– koła zapasowe: 2+1.

Nadwozie
– kevlarowo-karbonowy kompozyt;
– konstrukcja rurowa nadwozia;
– siedzenia: zgodne ze specyfikacją FIA (Recaro);
– komputer: Motec, GPS—ERTF / Easy Trip;
– zbiornik paliwa: FT3 standard, pojemność 420 litrów (ATL).

Wymiary
– całkowita długość/szerokość/wysokość: 4377 mm /1994 mm /199 6mm;
– rozstaw osi: 2900 mm;
– rozstaw kół: 1,815 mm;
– waga: 1,900 kg, minimalna zgodna z regulaminem.