Sobota była zróżnicowanym dniem na Rajdzie Dakar. Motocykliści i quadowcy pozostali w obozie regenerując siły, tymczasem kierowcy samochodów i ciężarówek wyjechali na trasę maratonu.
Rafał Sonik, Kuba Przygoński i kuba Piątek ładowali dziś akumulatory, aby jutro wrócić do ścigania w pełni sił. Tymczasem Krzysztof Hołowczyc i Xavier Panseri w MINI starali się powalczyć o podium klasyfikacji.
Zobacz także:
Kierowcy mieli dziś do przejechania 392 km dojazdówki, 321 kilometrów rywalizacji i 4 kilometry na biwak. Trasa rozpoczynała się na wysokim płaskowyżu. Nie trudno było o pomyłkę nawigacyjną.
Kierowca Lotto Team i Automobilklubu na metę w Boliwii dojechał na czwartej pozycji. Różnice na mecie były nieznaczne. Nasza załoga przegrała jednak zarówno z poprzedzających ich bezpośrednio Yazeedem Al-Rajhi i Timo Gottschalkiem w Toyocie jak też z będącym za nimi Bernhardem Ten Brinke i Tomem Colsoulem w Toyocie. Z tymi drugimi zaledwie o 29 sekund…
– Jesteśmy już w Boliwii. Za nami pierwsza część maratonu. Poszło nam całkiem nieźle. Początek odcinka był bardzo szybki i techniczny. Potem zaczął padać deszcz, następnie grad i zrobiło się bardzo ślisko. W pewnym momencie forsowaliśmy rzekę, która cały czas przybierała. Chyba byliśmy ostatnią załogą, której to się udało. Reszta musiała szukać objazdu. Dziś nawet Nasser pobłądził. Nam udało się przejechać prawie bezbłędnie. W drugiej części odcinka zupełnie zmienił się krajobraz, jechaliśmy wąskimi, górskimi ścieżkami. Teraz jesteśmy na wysokości 3500 m n.p.m. Głowa bardzo boli, a musimy zrobić sami cały przegląd auta. Na szczęście nie złapaliśmy dziś żadnego kapcia, więc mamy na jutro 3 nowe opony z zapasu. Czwartą pewnie dostaniemy od któregoś z kolegów, może od Stefana Schotta. Jutro to dopiero będzie poważny etap! – powiedział na mecie Krzysztof Hołowczyc.
Marek Dąbrowski (Automobilklub Rzemieślnik – Orlen team) i Mark Powell w Toyocie osiągnęli metę 52.20 minuty za zwycięzcami etapu, Orlando “Orly” Terranovą (MINI). Argentyńczyk w klasyfikacji jest 24. ze stratą 6:43.54 godziny, ale dziś pokazał klasę. Podobnie jak Marek i Mark, którzy awansowali zdecydowanie w klasyfikacji – są na 29. miejscu (8:29.41 godz.).
– Połowę dakarowej stawki, w tym nas, dopadł bardzo silny deszcz. Rzeki wezbrały, na zboczach leżał śnieg. Bardzo ciężko było przejechać. Musieliśmy szukać innej drogi, bo roadbook wskazywał jazdę po rzece, w której było tyle wody, że byśmy tam na pewno zostali. Znaleźliśmy szlak, prowadzący przez rwące rzeki, ale o kamienistym podłożu, więc udało nam się wrócić na trasę. W Dakarze trzeba zmierzyć się ze wszelkimi rodzajami podłoża, ze skrajnymi warunkami. Piach, skały, woda – wszystko tu jest. Nawet śnieg. Dakar w Ameryce Południowej jest i na pustyni, i w górach. Pokonując przełęcze przejeżdżamy na wysokości 4000-5000 m n.p.m., tam już jest praktycznie zima – powiedział Marek Dąbrowski.
Piotr Beaupre i Jacek Lisicki (Klub Żubry Kraków) dojechali do mety na dobrym 48. miejscu (2:11.38 godz.). W klasyfikacji są na 31. pozycji (8:45.05 godz.).
Po etapie liderami są nadal Nasser Al-Attiyah w MINI, a Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz w Toyocie tracą do nich 8.14 minuty. Yazeed Al-Rahji traci 21.16 minuty, Krzysztof Hołowczyc i Xavier Panseri – 54.02 minuty, Bernhard Ten Brinke – 57.03 minuty, a Erik van Loon (i Wouter Roesegar (Mini) – już 1:15.11 godziny.
Eric Bernard i Alexandre Vigneau w Buggy z Team Trio Racing utrzymali na 26 miejsce. 7. etap ukończyli na 38 pozycji.
Dobrze spisał się Team Peugeot Total: Stéphane Peterhansel i Jean-Paul Cottret uzyskali ósmy, a Cyril Despres i Gilles Picard – 24 czas na OS-ie.
Stéphane Peterhansel: Przez godzinę padał grad, a potem była straszliwa burza z falami deszczu. Drogi zamieniły się w prawdziwe bagno – to był koszmar. W pewnej chwili naprawdę myślałem, że nie da się ukończyć tego oesu. Przy tym całym błocie, dla naszego samochodu z napędem na dwa koła była to bardzo trudna trasa. Ten oes zostanie na długo w mojej pamięci. W takich warunkach dzisiejsza różnica zaledwie 10 minut do zwycięzcy jest naprawdę dobrym wynikiem!
Cyril DespresBruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport: Oba nasze samochody przetrwały ten bardzo trudny dzień bez żadnych problemów, nawet bez złapania gumy, co jest świetnym wyczynem. Po raz kolejny Stéphane walczył o zwycięstwo w OS-ie, zanim warunki go nie spowolniły. Konstruując samochód z napędem na dwa koła wiedzieliśmy, że w błotnistym terenie nie jest to korzystne rozwiązanie, ale był to świadomy wybór. Jeśli chodzi o Cyrila, to między nocnym przejazdem po wydmach i burzami w Boliwii nauczył się tyle o prowadzeniu samochodu. Przekazaliśmy listę rzeczy do sprawdzenia i tego, co muszą zrobić, żeby jak najlepiej przygotować się do drugiej części etapu.
Załogi samochodowe nie mogą dziś, po zakończeniu etapu, korzystać z pomocy mechaników.
Równie ciężką przeprawę miały ciężarówki. Choć one nie wjechały do Boliwii, miały do pokonania bardzo trudne 335 km na Atakamie. Załogi w „wadze ciężkiej” również nie mogły na biwaku skorzystać z serwisu. Niestety Robin Szustkowski jeszcze nie do końca wyleczył się z grypy, która w połączeniu z częstymi tego dnia zmianami wysokości dała o sobie znać. Siedzący za kierownicą Jarek Kazberuk musiał kilka razy zatrzymywać się na trasie.
Ostatecznie Tatra Jamal polskiego duetu dotarła na metę z 25. czasem. W klasyfikacji generalnej wyprzedził ich drugi tego dnia Gerard de Rooy, jadący Iveco z Dariuszem Rodewaldem u boku. Etap wygrał Czech Ales Loprais, a nowym liderem został Rosjanin Arjat Mardiejew. Kolejne dwa miejsca zajmują jego koledzy z teamu fabrycznego Kamaza.
Motocykliści tymczasem siedzieli w hotelu na leżakach lub odsypiali trudy zawodów.
– Leżę w hotelu i odpoczywam. Właśnie byłem na masażu i u fizjoterapeuty, więc organizm wraca do formy. Wolałbym wprawdzie tydzień odpoczynku, ale jednym dniem też nie pogardzę. A od jutra wracamy do ścigania i jedziemy do Boliwii – powiedział Jakub Przygoński (Automobilklub Polski – Orlen Team).
– Masaż i ciepła kąpiel bardzo dobrze mi zrobiły. Tego mi brakowało. Czuję, że siły mi wracają. Jutro kolejny trudny odcinek, ale akumulatory będą naładowane – dodał Jakub Piątek (Akademia Orlen Team).
– Dla mnie to nie jest wolny dzień. Dziś wymieniamy tylny wahacz, ośkę, sprawdzamy silnik i prawdopodobnie nie obejdzie się bez wymiany cylindra. Poza tym przeglądamy cały quad, żeby był dobrze przygotowany do etapu maratońskiego. Myślę, że zajmie nam to około 10 godzin – mówi Jarosław Zając, mechanik odpowiedzialny za quad Rafała Sonika.
– Rafał na półmetku rajdu jest w świetnej formie. Pracował na nią parę ostatnich lat, dzięki czemu nie mam więcej pracy niż zwykle. Wytrzymałościowo i kondycyjnie maraton powinien pokonać bez problemu w swoim, mocnym tempie – zapewniał Stanisław Czopek, osteopata.
– Iquique, gdzie odpoczywamy to miasto podzielone na dwie części – favele i dzielnicę wysokich budynków nad morzem. W zasadzie jednak całe miasto to wielki slams, otoczony pięknymi, wysokimi wydmami bez jednego drzewa, czy źdźbła trawy. Wydawałoby się, że wydma, z której na ogół zjeżdżamy na biwak jest piękna, ale w rzeczywistości miejscowi wysypują za nią śmieci, więc jest to wielkie „wydmo-śmietnisko”… – Po raz pierwszy na półmetku rajdu jestem liderem i to bez wątpienia dobra wiadomość. Co więcej „Hołek” jest czwarty już po pierwszej części maratonu! Dodatkowym powodem do zadowolenia jest fakt, że ani ja, ani sprzęt nie jesteśmy poważnie uszkodzeni. Wygląda na to, że w naszej klasie liczy się już tylko trzech zawodników, bo straty kolejnych wydają się już zbyt duże. Rajd powoli się kształtuje. Jestem zadowolony z taktyki, którą przyjąłem i z dyscypliny, z którą ją realizuję. Nie popełniłem znaczących błędów nawigacyjnych, a przede wszystkim dostaję niesamowite wsparcie od kibiców z Polski, za które jestem bardzo wdzięczny – mówił Rafał Sonik, mówił kapitan Poland National Team.
W niedzielę o 9:00 polskiego czasu Sonik i motocykliści wyruszą w kierunku Boliwii. Po pokonaniu 392 kilometrów dojazdówki, około 15:00 polskiego czasu rozpocznie się dla nich odcinek specjalny prowadzący do Uyuni i liczący 321 km. Auta pojadą w drogę powrotną przez bezkresną Salar de Uyuni, która zgodnie z zapewnieniami prezydenta Evo Moralesa nie jest pokryta wodą i po jej powierzchni może przetoczyć się kolumna samochodów rajdowych. Ciężarówki tą samą trasą, którą pokonały w sobotę wrócą do Iquque na zasłużony odpoczynek.
WYNIKI
Samochody 7. etap
1. Orlando Terranova i Bernardo Graue (Mini All4 Racing) – 3:31.18 godz.;
2. Yazeed al-Rajhi i Timo Gottschalk (Toyota Hilux) – strata 2.20 min.;
3. Bernhard ten Brinke i Tom Colsoul (Toyota Hilux) – 2.28 min.;
4. Krzysztof Hołowczyc iXavier Panseri (Mini All4 Racing) – 2.57 min.;
5. Nani Roma i Michel Périn (Mini All4 Racing) – 4.02 min.;
6. Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz (Toyota Hilux) – 6.50 min.;
7. Nasser al-Attiyah i Matthieu Baumel (Mini All4 Racing) – 9.48 min.;
8. Stéphane Peterhansel i Jean-Paul Cottret (Peugeot 2008 DKR) – 10.43 min.;
9. Robby Gordon i Johnny Campbell (HST Gordini) – 10.48 min.;
10. Władimir Wasiliew i Konstantin Żilcow (Mini All4 Racing) – 13.32 min.;
24. Cyril Despres i Gilles Picard ((Peugeot 2008 DKR) – 45.01 min.;
28. Marek Dąbrowski i Mark Powell (Toyota Hilux) – 52.20 min.;
38. Eric Bernard i Alexandre Vigneau (Buggy) – 1:23.59 godz.;
48. Piotr Beaupre i Jacek Lisicki (BMW) – 2:11.38 godz.
Klasyfikacja: 1. al-Attiyah – 23:11.50 2. de Villiers – 8.14 min.; 3. al-Rajhi – 21.16 min.; 4. Krzysztof Hołowczyc – 54.02 min.; 5. ten Brinke – 57.03 min.; 6. van Loon – 1:15.11 godz.; 7. Lavieille – 1:37.50 godz.; 8. Peterhansel – 1:50.36 godz.; 9. Sousa – 1:58.32 godz.; 10. Chabot – 2:10.45 godz.; 26. Eric Bernard – 7:09.34 godz.; 29. Marek Dąbrowski – 8:29.41 godz.; 32. Piotr Beaupre – 8:45.05 godz.; 35. Cyril Despres – 13:41.22 godz.
Ciężarówki 7. etap
1. Ales Loprais – 4:02.54 godz.;
2. Gerard de Roo, Dariusz Rodewald i Jurgen Damen – strata 5.39 min.;
3. Andriej Karginow – 5.49 min.;
25. Robin Szustkowski, Jarek Kazberuk i Filip Skrobanek – 2:27.07 godz.;
Klasyfikacja generalna: 1. Airat Mardiejew – 22:35.32 godz.; 2. Andriej Karginow – 22.11 5.39 min.; 3. Dmitrij Sotnikow – 44.06 5.39 min.; 21. Gerard de Rooy, Dariusz Rodewald i Jurgen Damen – 7:19.15 godz.; 22. Robin Szustkowski, Jarek Kazberuk i Filip Skrobanek – 8:27.36 godz.










![OMODA: PREMIERA MODELU OMODA 4 W WUHU 17 października w Wuhu zaprezentowano nowy model OMODA 4. Pojazd oficjalnie przedstawiono […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/OMODA-4-65x65.jpg)
![SEAT: ARONA 2026 – NOWA ODSŁONA MIEJSKIEGO SUV-A Nowa SEAT Arona wchodzi w kolejny etap swojej historii jako bardziej wyrazisty, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-Arona-1-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MAZDA POKAZUJE KONCEPCJE VISION X-COUPE I X-COMPACT Mazda pokazuje wizję zrównoważonej mobilności na rok 2035 Podczas konferencji prasowej na […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Mazda-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: ELEKTRYCZNA OFENSYWA SUZUKI NA TARGACH W TOKIO Suzuki Motor Corporation zaprezentuje swoje nowości podczas Japan Mobility Show 2025, które […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Suzuki-65x65.jpg)
![RAJDY: MIKO MARCZYK I SZYMON GOSPODARCZYK RAJDOWYMI MISTRZAMI EUROPY! Załoga Skody, Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk w znakomitym stylu zakończyła sezon […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Miko-Marczyk-i-Szymon-Gospodarczyk--65x65.jpg)
![RAJD ŚLĄSKA 2025: OPUBLIKOWANO OFICJALNY HARMONOGRAM RAJDU! Już tylko niecałe dwa miesiące dzielą nas od tegorocznej edycji Rajdu Śląska. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rajd-Slaska-2025-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![RALLY RAID PORTUGAL 2025: DACIA POWRACA W WIELKIM STYLU W PORTUGALII Dacia Sandriders bierze udział w decydującej fazie Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rally-Raid-Portugal-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![HONDA: PRZEWODNIK PO PONAD 120 NAJLEPSZYCH EUROPEJSKICH TRASACH Honda przygotowała interaktywną mapę z najlepszymi europejskimi drogami do jazdy jako hołd […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Honda-Dream-Drives-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Euro-NCAP-Mazda6e-65x65.jpg)
![MERCEDES-BENZ: OD PIERWSZEGO FURGONU BENZA DO SPRINTERA PRZYSZŁOŚCI W przeddzień 130-lecia transportu Mercedes-Benz Vans marka prezentuje niezwykłe połączenie historii i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mercedes-Benz-Vans-65x65.jpg)
![FORD: TRANSIT CUSTOM PLUG-IN HYBRID (PHEV) TAŃSZY OD ECOBLUE Ford Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) jest obecnie tańszy niż porównywalny wariant […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Transit-Custom-Plug-in-Hybrid_01-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: OPONA CAŁOROCZNA VANCONTACT A/S ECO Z OZNACZENIEM AAA Continental wprowadził na rynek oponę do samochodów dostawczych VanContact A/S Eco. Jako […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Continental-VanContact-A-S-Eco-65x65.jpg)
![AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Audi-Q3-Matrix-LED-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)
