RAJD DAKAR 2015: RADOŚĆ MICHELINA – ZWYCIĘSTWO RAZY TRZY

AUTO - DAKAR 2015 PART 2

Zwycięzcy aż trzech z czterech kategorii w tegorocznym Rajdzie Dakar prowadzili pojazdy wyposażone w opony Michelin. Także kierowcy zajmujący kolejne miejsca na podium korzystali z ogumienia dostarczonego przez francuskiego producenta.

Mini All4Racing kierowane przez Krzysztofa Hołowczyca, który osiągnął ogromy sukces i zajął trzecie miejsce, wyposażone było także w opony Latitude C.


Zobacz także:

SPORT

RAJD DAKAR 2015

OPONY


 

W kategorii samochodów zwyciężył Nasser Al-Attiyah (Qatar Rally Team, MiniAll4Racing), który wśród kierowców samochodów triumfował w Dakarze po raz drugi. Jego sukces potwierdził wytrzymałość opon Michelin w trudnych, a niejednokrotnie ekstremalnych warunkach panujących podczas rajdu. Dla marki MINI był to czwarty triumf w imprezie z rzędu.

AUTO - DAKAR 2015 FINISH

Ogumienie charakteryzowało się jednocześnie uniwersalnością, która pozwoliła pokonać tysiące kilometrów bardzo różnorodnych dróg – od skalistych tras do pokrytych bardzo drobnym piaskiem terenów – w temperaturach wahających się od bardzo niskich do bardzo wysokich.

W tym roku również pozostałe miejsca na podium w kategorii samochodów zajęli kierowcy jadący na oponach Michelin. Drugi na mecie był Giniel de Villiers prowadzący Toyotę Hilux, trzeci Krzysztof Hołowczyc w Mini All4Racing. Kierowcy tych samochodów korzystali z Latitude C.

RD_mi_0

Marc Coma na fabrycznym KTM 450 (Red Bull KTM Factory Team) do ostatniej chwili walczył o zwycięstwo wśród motocyklistów. Opony Michelin wykorzystywali wszyscy motocykliści, którzy w tym roku stanęli na podium na mecie w Buenos Aires. Wykorzystywali model Desert Race, wypełnione Bibmousse, zaawansowanym technologicznie produktem zastępującym powietrze w oponie i minimalizujący prawdopodobieństwo jej przebicia.

RD_mi_4

Przez ponad 20 lat opony Michelin były wybierane przez 70 procent zawodników startujących w Rajdzie Dakar. Również w tym roku opony Michelin przyczyniły się do zajęcia trzech pierwszych miejsc przez rosyjskie załogi w Kamazach, wieloletniego partnera francuskiego koncernu. Najszybszym spośród kierowców ciężarówek był w tym roku Ajrat Mardejew, kierujący Kamazem 4326 (Kamaz Master).

Ciężarówki wyposażono w opony Michelin XZL+.