RAJD DOLNOŚLĄSKI 2013: ŻYCIOWY SUKCES HABAJA (META)

zabawa w auta

Łukasz Habaj i Piotr Woś (Mitsubishi lancer Evo IX R4) wygrali Rajd Dolnośląski, ostatnią rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2013. To życiowy sukces kierowcy M.S. Gliwice.

Z Habajem do końca rywalizowali Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000). Choć wygrali ostatni odcinek do pierwszego miejsca zabrakło im 6,8 sekundy. Na podium stanęli też Wojciech Chuchała i Kamil Heller (Subaru Impreza STi).

sponsorenault


Zobacz także:
RAJDY
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2013


Trzeciego dnia zmagań załogi miały do przejechani siedem odcinków specjalnych (dwa powtarzane dwukrotnie, jeden – trzykrotnie). Różnice pomiędzy pięcioma pierwszymi załogami po 1. etapie były nieznaczne, zapowiadał się więc bardzo interesująca rywalizacja.

Pierwszy dzisiejszy OS wygrał Tomasz Kuchar, ale lider Łukasz Habaj – drugi na mecie – stracił jedynie 2,2 sekundy. Trzecie miejsce zajęli Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Peugeot 207 S2000 – strata 3,9 sek.), czwarte – Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz Kuśnierz (Ford Fiesta S2000 – 13,3 sek.). Wojciech Chuchała uzyskał wynik o prawie półtorej minuty gorszy od lidera i spadł z trzeciego na piąte miejsce.

Po odcinku okazało się, że w Fordzie Fiesta S2000 Oleksowicza uszkodzeniu uległo jedno z przednich kół, w związku z czym zawodnicy Inter Cars Castrol TRW musieli wycofać się z rajdu…

Na kolejnej próbie mocno odpowiedział Habaj, wygrywając z Kucharem o 8,3 sek. Tym razem pecha miał Rzeźnik, który stracił ponad trzy minuty i z drugiego miejsca spadł na czwarte, za Kuchara i Chuchałę

Dziewiąty i dziesiąty odcinek to pewne zwycięstwo Kuchara. Kierowca Peugeot 207 S2000 najpierw pokonał lidera o 6,2 sekundy, następnie o 10,7 sekundy. Habaj zrewanżował się liderowi na jedenastej próbie, dwa ostatnie OS-y wygrał Kuchar. To jednak nie wystarczyło i na mecie zwycięskiego szampana pił po raz pierwszy w karierze Łukasz Habaj ze swoim pilotem Piotrem Wosiem.

Chwilę grozy przeżywał Wojtek Chuchała, który na 10 odcinku stracił ponad minutę, ale potem już nic się nie działo i Siemanko utrzymał podium. Maciej Rzeźnik z Automobilklubu Polski, który z prowadzenia cieszył się przez pierwsza noc trwania imprezy miał podczas tego rajdu wyjątkowo dużą dawkę pecha…

Piąte miejsce w zawodach zajęli w swoim debiucie w Peugeocie 207 S2000 Tomasz Gryc i Przemysław Zawada. Kierowca był zadowolony z nowego samochodu. Bardzo pewnie jechali też Mariusz Nowocień i Bartłomiej Jakubowski (Mitsubishi Lancer Evo X).

W gronie załóg w samochodach z napędem na jedną oś zdecydowane zwycięstwo odnieśli Jan Chmielewski i Robert Hundla (Citroen DS3 R3T), zdobywając kolejne punkty do klasyfikacji generalnej RSMP za siódme miejsce. Janek był pewny swego, stąd dziś jechał taktycznie, dając się “wyszaleć” kolegom, którzy powróciła do rywalizacji w systemie Superally – Szymonowi Kornickiemu i Przemysławowi Boskowi (Citroen DS3 R3T).

Miejsca w pierwszej dziesiątce – co należy uznać za dużą niespodziankę – zajęły załogi Sylwester Płachytka i Maciej Machela (Citroen C2 R2), Tomasz Kasprzyk i Damian Syty (Skoda Fabia R2) oraz Felix i Maciej Gleixner (Mitsubishi Lancer Evo X RS).

Startujący w gronie Fordów Fiesta R2 rywalizujących w Castrol EDGE Trophy Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz przełamali nareszcie prześladującego ich w tym sezonie pecha, wygrywając klasę. Z kolei Aleksander Zawada i Cathy Derousseaux (Renault Clio R3), którzy powrócili dziś na trasę, wypadli z drogi. Pilotka doznała urazu i została przewieziona na badania do szpitala.

Rajd Dolnośląski zakończył tegoroczny sezon RSMP. Prawdopodobnie tytuł mistrzów i wicemistrzów Polski Kajatan Kajetanowicz i Maciej Rzeźnik) należeć będzie do Automobilklubu Polski. Oficjalne wyniki poznamy jednak dopiero podczas tradycyjnej gali PZM, a załogi spotkają się 7 grudnia na tradycyjnym Rajdzie Barbórka 2013 – Ogólnopolskim Kryterium Asów w Warszawie.

RAJDOWY PUCHAR POLSKI

Rajd Dolnośląski był także przedostatnią rundą tegorocznej batalii w Rajdowym Pucharze Polski. Znakomicie spisali się bracia Jarosław i Marcin Szeja w Citroenie C2 R2 z Automobilklubu Polski, którzy odnieśli kolejny pod rząd sukces, wygrywając rundę RPP. Tym samym zapewnili sobie tytuł! Ustronie świętuje!

Drugie miejsce na Dolnym Śląsku zajął Mateuszem Kubat, kolejne: Robert Halicki, Tomasz Smorawiński, Marek Mularczyk oraz Damian Warzyczek.

WYNIKI RAJDU DOLNOŚLĄSKIEGO
1. Łukasz Habaj i Piotr Woś (Mitsubishi lancer Evo IX R4) – 1:43.26,4 godz.;
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) – strata 6,8 sek.;
3. Wojciech Chuchała i Kamil Heller (Subaru Impreza STi) – 3.11,5 min.;
4. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Peugeot 207 S2000) – 5.03,9 min.;
5. Tomasz Gryc i Przemysław Zawada (Peugeot 207 S2000) – 6.39,7 min.;
6. Mariusz Nowocień i Bartłomiej Jakubowski (Mitsubishi Lancer Evo X) – 7.03,6 min.;
7. Jan Chmielewski i Robert Hundla (Citroen DS3 R3T) – 7.51,8 min.;
8. Sylwester Płachytka i Maciej Machela (Citroen C2 R2) – 10.08,4 min.;
9. Tomasz Kasprzyk i Damian Syty (Skoda Fabia R2) – 11.36,0 min.;
10. Felix i Maciej Gleixner (Mitsubishi Lancer Evo X RS) – 12.07,0 min.

Fot.: Sławomir Mulka (eSKY Rally Team)