RAJD HISZPANII 2011: SZANSA MICHAŁA KOŚCIUSZKI

Rajd Katalonii rozgrywany z bazą w Salou to przedostatni w tym roku start Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka w Mistrzostwach Świata. Tegoroczna corrida rajdowa to mieszanka odcinków szutrowych i asfaltowych. Od tego, jak szybko uda się przestawić kierowcom z jazdy szutrowej na asfaltową zależeć będzie między innymi miejsce na mecie rajdu. Dla jedynej polskiej załogi startującej w pełnym cyklu PWRC będzie to pierwszy w tym roku start na nawierzchni asfaltowej.

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak swój pobyt w Katalonii rozpoczęli od poniedziałkowych testów samochodu Mitsubishi lancer Evo X na odcinku asfaltowym. Wtorek i środa to czas na zapoznanie z tegoroczną trasą Rajdu Katalonii.

– Pierwszy dzień rajdu będzie praktycznie szutrowy poza krótkimi krętymi łącznikami asfaltowymi, na których pojedziemy na zawieszeniu szutrowym. Nowością w tym sezonie będzie dla nas pokonywany w ciemnościach ostatni odcinek piątkowego etapu. Później do pracy przystępują nasi mechanicy, ponieważ muszą kompletnie przebudować samochód na sobotnie i niedzielne bardzo wymagające odcinki asfaltowe. W sobotę czeka nas najdłuższa w tym rajdzie, 46-kilometrowa próba. Będziemy musieli uważać na to, aby nie przegrzać opon na tym odcinku i utrzymać koncentrację na stałym poziomie. Niedziela przywita nas kolejnym nocnym oesem asfaltowym. Zapowiada się więc bardzo ciekawy rajd i zobaczymy, który z kierowców najszybciej przestawi się z szutrowego stylu jazdy z pierwszego dnia na asfaltowy na dwa kolejne dni – powiedział po zapoznaniu z trasą Michał Kościuszko


Zobacz także:
RAJD HISZPANII 2011: SIÓDMY TYTUŁ CITROENA
RAJD HISZPANII 2011: DWA MIEJSCA FORDA NA PODIUM
RAJD HISZPANII 2011: SEBASTIEN LOEB WYGRAŁ (3. ETAP)
RAJD HISZPANII 2011: LOEB BLISKI SUKCESU (2. ETAP)
RAJD HISZPANII 2011: LATVALA ZAWODZI FORDA (1. ETAP)
RAJD HISZPANII 2011: FORD – HIRVONEN WALCZY O TYTUŁ


Zawodnicy w trakcie trzech dni rajdu mają do przejechania 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 406,52 kilometrów OS-owych. Pierwszy dzień rajdu będzie dla zawodników dniem najbardziej wymagającym ze względu na długość (prawie 752 km, z czego ponad 160 kilometrów OS-owych) oraz fakt, iż rywalizacja odbywać się będzie zarówno na szutrze, jak i nawierzchni mieszanej, szutrowo- asfaltowej.

Szutrowy, szybki i kręty odcinek Pesells oraz część mieszanego, wąskiego i obfitującego w strome kręte zjazdy odcinka Les Garrigues to zupełnie nowe trasy, których nie było w programie ubiegłorocznej rywalizacji. Pomiędzy nimi załogi przejadą znany im z zeszłego sezonu odcinek Terra Alta. Na widowiskowość rajdu wpłynie fakt, iż drugi przejazd odcinka Les Garrigues zawodnicy zakończą nocą.

Począwszy od drugiego dnia rajdu zawodnicy będą jeździć wyłącznie na asfalcie. W sobotę czeka na nich drugi pod względem długości w cyklu Mistrzostw Świata i przez wielu zawodników określany najlepszym odcinkiem asfaltowym, prawie 46-kilomentrowy El Priorat. Po nim zawodnicy pojadą trasą dwóch zupełnie nowych krótkich OS-ów: 12-kilometrowego, bardzo krętego i prowadzącego przez dwie górskie przełęcze Riba-roja d`Ebre oraz szybkiego 13-kilometrowego Punta de les Torres.

W trzecim dniu rajdu zawodnicy pojadą odcinkami znanymi z ubiegłorocznej rywalizacji: Santa Marina, La Mussara i Coll de la Teixeta.

Informacje dotyczące startów załogi Michał Kościuszko – Maciek Szczepaniak z zespołu LOTOS Dynamic Rally Team można znaleźć pod adresem www.lotosdynamicrallyteam.pl oraz oczywiście na NewsAuto.pl.

Strategicznym partnerem zespołu LOTOS Dynamic Rally Team jest spółka Lotos Paliwa z marką paliw Lotos Dynamic. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są także marka olejów silnikowych Lotos oraz marka Red Bull. Michał na arenie międzynarodowej promuje również swoje rodzinne miasto Kraków w ramach programu „Kraków – Miasto Mistrzów”.

Fot.: Łukasz Nazdraczew_Red Bull Content Pool

Galeria z rajdu:  zespoły