RAJD SZWECJI 2013: MICHELIN X-ICE NORTH 2 – SUPER!

MOTORSPORT : Rallye Sweden - WRC - 07/02/2013

Sebastien Ogier w Volkswagenie Polo R WRC wyposażonym w opony Michelin X-ICE North 2 zwyciężył w Rajdzie Szwecji, drugiej rundzie tegorocznego cyklu WRC. Kolcowane opony zaprojektowane specjalnie na tę imprezę pozwoliły na pokonywanie odcinków specjalnych szybciej niż przed rokiem.

Na kolejnych pozycjach zostali sklasyfikowani Sebastien Loeb w Citroenie DS3 WRC oraz Mads Ostberg w Fordzie Fiesta RS WRC, obaj na oponach Michelin. Co warte podkreślenia, triumfujący Sebastien Ogier był drugim kierowcą spoza Skandynawii, który zwyciężył w 61-letniej historii rajdu. Wcześniej podobnego wyczynu dokonał tylko Sebastien Loeb w 2004 roku.


Zobacz także:
RAJDY
OPONY


Opony Michelin X-ICE North 2 zostały zaprojektowane specjalnie na Rajd Szwecji. Doskonale radziły sobie one zarówno na zaśnieżonych i oblodzonych odcinkach, jak i w miejscach, gdzie śnieg mieszał się z kamieniami i błotem, co było częste podczas drugich przejazdów tych samych odcinków. Co warte podkreślenia, żadna z ekip wspieranych przez Michelin nie odnotowała przebicia opony.

MOTORSPORT : Rallye Sweden - WRC - 07/02/2013

Analiza czasów uzyskiwanych przez kierowców w tegorocznym rajdzie Szwecji pokazuje, że przy zbliżonych warunkach atmosferycznych kierowcy byli o około 0,5-1,0 sek. szybsi na każdym kilometrze niż w ubiegłym roku. Swój udział w poprawie osiągów miały opony Michelin X-ICE North 2.

Przy opracowywaniu nowej wersji opony inżynierowie Michelin skoncentrowali się na rzeźbie bieżnika oraz kolcach. Zadaniem bieżnika jest odprowadzanie miękkiego śniegu spod opony, z kolei kolce mają zapewnić przyczepność do podłoża – ubitego śniegu lub lodu. Wykorzystywane podczas rajdu opony miały bieżnik asymetryczny, kierunkowy i były wyposażone w 384 kolce.

Po miesięcznej przerwie kierowcy i ich zespoły przeniosą się do Meksyku, aby pierwszy raz w tym sezonie ścigać się na szutrowych trasach – 26. Rajd Meksyku 2013 odbędzie się 8-10 marca.