RAJD W. BRYTANII 2012: ZADECYDUJĄ OPONY

Dziś rozpoczyna się dziesiąta runda tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, tym samym po zmaganiach na asfalcie mistrzostwa wracają na szutry. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo jazdy w deszczu tegoroczna edycja Wales Rally GB została przesunięta z listopada na wrzesień.

Brytyjski rajd WRC rozpocznie się w Llandudno na północy Wali. W trakcie trwania rajdu zawodnicy będą stopniowo kierować się na południe i zakończą zmagania w stolicy Walii Cardiff. Długie odcinki dojazdowe pomiędzy odcinkami specjalnymi oraz bardzo zróżnicowana przyczepność nawierzchni w zależności od warunków atmosferycznych sprawiają, że ważnym elementem zmagań będzie odpowiednia strategia doboru ogumienia.

Michelin przygotował dla wspieranych przez siebie zespołów 1 400 opon Michelin Latitude Cross (800 opon S1 i 600 opon H1). Każda z załóg będzie miała do dyspozycji 35 opon w tym maksymalnie 30 z miękkiej mieszanki i maksymalnie 22 z twardej mieszanki. Michelin zapewni również zawodnikom pełny serwis gwarantowany przez zespół mechaników, techników i koordynatorów Michelin.


Zobacz także:
RAJD W. BRYTANII 2012: LATVALA! FINISZ LOEBA (3. ETAP)
RAJD W. BRYTANII: LATVALA NADAL LIDEREM (2. ETAP)
RAJD W. BRYTANII 2012: FORD W ATAKU (1. ETAP)
RAJD W. BRYTANII 2012: OLEKSOWICZ PO PUNKTY


W przypadku deszczu i mokrej nawierzchni kierowcy, aby zachować jak największą przyczepność, prawdopodobnie będą decydować się na jazdę na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki Michelin Latitude Cross S1. Z kolei przy suchej nawierzchni prawdopodobnie większa popularnością cieszyć się będą twardsze opony Michelin Latitude Cross H1.

Ze względu na znaczne różnice w osiągach poszczególnych rodzajów mieszanek na suchej i mokrej nawierzchni czynnikiem decydującym o zwycięstwie w Wales Rally GB może być odpowiednia taktyka doboru ogumienia.