RAJDY: NASI W RALLY AMERICA DAJĄ RADĘ

AR 1_8187

Kolejna runda Rally America dobiegła końca. Tym razem zawodnicy spotkali się w Pensylwani w okolicach miasteczka Wellsboro. Susquehannock Trail Performance Rally wygrała załoga w Fordzie Fiesta RS WRC – Ken Block i Alex Gelsomino.

To ich pierwsza wygrana w cyklu Rally America w tym sezonie. Liderem do tytułu Mistrza Ameryki pozostają jednak David Higgins i Craig Drew. W STPR wzięli udział także Polacy: Arkadiusz Gruszka i Łukasz Wroński oraz Piotr Feleta i Dominik Jóźwiak.


Zobacz także:
RAJDY


Dla wszystkich załóg STPR okazał się bardzo wymagającym wydarzeniem. Panujący upał i wilgotność nie pozostawił wątpliwości będzie to trudny rajd. Zwycięzcy Block i Gelsomino mieli bardzo szczęśliwy weekend, obyło się bez większych problemów. Subaru Rally Team USA, czyli załoga Higgins i Drew pierwszego dnia złapali “kapcia” na odcinku specjalnym co skutecznie pozbawiło ich pierwszego miejsca. Dopiero drugiego dnia udało im się odrobić straty.

O największym pechu można mówić w przypadku Adama Yeomana i Jordana Schulza, którzy próbowali utrzymać drugą lokatę w rajdzie. Niestety na 14 odcinku specjalnym ich samochód stracił ładowanie turbo i ciśnienie oleju, co skutecznie wyeliminowało ich z dalszej rywalizacji. Na ich miejsce wskoczyli David Stercx i Karen Jankowski.

AR 4_8097

Polskie załogi na STPR zaprezentowały się rewelacyjnie. W barwach Green APU Rally Team ukończyli rajd w drugiej piątce. Piotr Fetela i Dominik Jóźwiak zajęli 7 lokatę w klasyfikacji generalnej, co dało im również miejsce tuż za podium klasyfikacji grupy Open.

Piotr Fetela: To był fantastyczny rajd. Po mojej przygodnie w Oregonie, gdzie dachowałem ten rajd trwał aż 3 tygodnie. Tyle trwało przygotowanie auta od nowa do startów. Jestem wdzięczny wszystkim tym, którzy pomogli mi wystartować. Nie jestem w stanie znaleźć słów, które opiszą moją wdzięczność. Po STPR stwierdzam, że moi sponsorzy to wspaniali ludzie, którzy stanęli na wysokości zadania. Sam rajd był bardzo trudny. Nie obyło się bez problemów technicznych, które mój serwis usuwał skutecznie i szybko. Poza tym gorąco, gorąco i jeszcze raz gorąco. Dziękuję moim sponsorom za to, że pomogli mi wystartować i zająć 7. Miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu: Green APU, P&L Motorsport, B&M Auto Collision Center, Art Heavy Haul.

Dominik Jóźwiak
: Po raz pierwszy miałem przyjemność jechać jako pilot z Piotrkiem Fetelą. Muszę przyznać, że to na prawdę szybki kierowca. Sam rajd okazał się dla nas bardzo szczęśliwy. Dojechaliśmy do samego końca bez większych problemów. Trasy STPR po raz kolejny okazały się wymagające nie tylko uwagi, ale i siły by podczas jednego dnia przejechać ich większość. 7 miejsce w generalce i 4 w klasie to świetny wynik i bardzo się z niego cieszę. Dziękuję Piotrowi za zaproszenie, mam nadzieję, że jeszcze kiedyś będziemy mieli okazję razem pojeździć.

AR 3_7989

Drugą załogą Green APU Rally Team są Arkadiusz Gruszka i Łukasz Wroński. Obaj jechali ze sobą nie pierwszy raz, ale pierwszy raz od początku sezonu bez większych problemów technicznych. Po bardzo nerwowym rajdzie w Oregonie przyszedł czas na trudny i wyczerpujący STPR. Elementem bardzo pasującym Arkowi Gruszce, czyli odcinkiem specjalnym na torze, gdzie równolegle startowały dwie załogi. I to właśnie tam osiągnął on najlepszy czas przejazdu OS-u, pokonując wszystkich konkurentów, w tym Kena Blocka.

Arkadiusz Gruszka: Fantastyczny rajd i świetna organizacja. Więcej przygód mieliśmy z naszym samochodem serwisowym, niż z rajdówką. To dobrze świadczy o moim serwisie. Rozjeździliśmy się już w Łukaszem Wrońskim i jedziemy coraz szybciej. Cieszę się, bo od początku sezonu stawiam na przejeźdzanie jak największej ilości mil OS-owych. Pogoda wymusiła na nas dużo więcej pracy fizycznej niż zwykle. Daliśmy jednak radę i bez najmniejszego zadrapania jesteśmy na mecie rajdu STPR zajmując 8 lokatę w generalce i 5 w klasie Open.

Łukasz Wroński: Jazda z Arkadiuszem to zawsze wielka przyjemność. Tym razem też tak było, tym bardziej, że rajd ukończyliśmy na dobrym 8. Miejscu wygrywając odcinek specjalny. Oznacza to tyle, że rozwijamy się i stać nas na dobre równe tempo. Kolejny rajd i znów mam nadzieję polepszymy swój wynik.

Partnerami zespołu byli: Green APU agregaty grzewcze do ciężarówek, ProMediaGear.com – akcesoria dla fotografii, Art Heavy Haul, BadgerTruck Refrigeration – wyłączny dystrybutor marki Reddot.

AR 5_8140

Fot.: Derek Kononowicz