RAJDY: SHELL WRACA DO WRC Z HYUNDAI MOTORSPORT

Hyundai-WRC-1jpg

Firma Shell poinformowała o swoim powrocie na trasy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC), organizowanych przez FIA w charakterze wieloletniego partnera tytularnego zespołu Hyundai Shell World Rally Team.

W silniku nowego modelu Hyundai i20 WRC zostanie zastosowany olej Shell Helix Ultra. Premierowy start Hyundai w barwach Shell Helix już podczas rajdu Monte Carlo 2014, który odbędzie się 16-19 stycznia.


Zobacz także:
RAJDY


Firma Shell może poszczycić się długą historią sukcesów w najbardziej prestiżowych rajdach na świecie, w których zwyciężało wiele wspieranych przez Shell zespołów, a także tytułami mistrzowskimi przyznawanymi zarówno kierowcom, jak i producentom. Nawiązana właśnie współpraca z Hyundai Motorsport opiera się globalnej współpracy firmy Hyundai i Shell, która trwa już od 8 lat i stanowi dla firmy Shell zwiastun nowej, dynamicznej ery w sportach motorowych.

Hyundai-WRC-2

– Firma Shell cieszy się, że może wspólnie z Hyundai Motorsport powrócić do Mistrzostw Świata WRC
w nadchodzącym sezonie. Shell i Hyundai Motor Company już od ponad ośmiu lat ściśle współpracują ze sobą dostarczając wysokiej jakości produkty Klientom na całym świecie. Do nowego zespołu wnosimy ducha zrozumienia naszych mocnych stron, przygotowując się jednocześnie na pierwszy sezon rajdowy samochodu Hyundai i20 w WRC — powiedział Colin Abraham, Vice President Marketing (Fuels and Lubricants) w firmie Shell.

Samochód Hyundai i20 WRC, który będzie brał udział w jednych z najbardziej wymagających na świecie serii rajdów motorowych, skorzysta z doświadczenia oraz niedoścignionych osiągnięć badawczo-rozwojowych firmy Shell. Naukowcy koncernu Shell współpracują z Technikami Hyundai Motorsport nad stawianymi przez nich wymaganiami w zakresie oleju silnikowego Shell Helix Ultra oraz innych produktów w Shell wykorzystywanych podczas zawodów, testów i prac rozwojowych.

Specjalistyczna wiedza, którą w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC firma Shell dzieli się z Hyundai, jest wynikiem wieloletnich, udanych projektów partnerstwa technicznegow innych obszarach sportów motorowych. Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata organizowane przez FIA (Féderation Internationale de l’Automobile) to jedne z najbardziej wymagających imprez motorowych na świecie. Różne rodzaje nawierzchni: od lodowych i śnieżnych, aż po asfaltowe lub żwirowe, a także zakres temperatur od -30°C do +40°C, sprawiają, że silniki poddawane są ekstremalnym próbom. Zadaniem olejów silnikowych Shell Helix Ultra jest ochrona wyczynowych silników przed nalotami negatywnie wpływającymi na moc i wydajność podczas trwania każdego rajdu w ramach rajdów WRC.

Hyundai-WRC-3

– Z wielką satysfakcją witamy Shell jako partnera tytularnego Hyundai Motorsport. Firmom Hyundai i Shell udało się stworzyć w ostatnich latach udany duet. Jesteśmy zadowoleni, że to właśnie Shell współtworzy nasz rozwijający się program WRC w ramach zespołu Hyundai Shell World Rally Team. Cieszymy się, że razem z firmą Shell będziemy mogli podążać tą ekscytującą drogą jaką jest nasz pierwszy sezon – powiedział G.H. Choi, prezes Hyundai Motorsport GmbH.

– Firma Hyundai stworzyła światowej klasy zespół, który jest w stanie nie tylko zapewnić zwycięstwo Hyundaiowi i20 WRC, ale także zmaksymalizować korzyści, z uczestnictwa w programie rajdowym na rzecz produktów przeznaczonych dla masowego odbiorcy. Jest to ten sam etos, którym kierowała się firma Shell podczas swojej długiej przygody ze sportami motorowymi i który sprawia, że zespół Hyundai Shell World Rally Team stanowi idealne uzupełnienie naszego obecnego zaangażowania w sporty motorowe — stwierdził Roger Moulding, Vice President Global Customers w firmie Shell.

Ponadto Firma Shell może pochwalić się kilkoma udanymi projektami partnerstwa w ramach Rajdowych Mistrzostw Świata WRC realizowanymi we współpracy z takimi firmami jak Ford, Škoda i Suzuki. Wspierane przez firmę Shell zespoły trzykrotnie wygrywały mistrzostwa producentów (Talbot w 1981 r. i Peugeot w latach 1985 –86) i dwukrotnie zdobyły tytuły mistrzowskie dla kierowców (Timo Salonen w 1985 r. i Juha Kankkunen w 1986 r.).